Mitä mieltä tästä naisesta?

• Viestiketjun aloittaja fdds
  • Ensimmäinen viesti
Nainen on kivan näköinen kaiken kaikkiaan. Mutta kyllä hän ihan roimasti on ylipainoinen, voisin kuvitella että ainakin 20 kiloa. Lähinnä ajattelen, että kyllä hänen täytyy olla jo aika raskas liikkua väkisinkin.

Itselleni ylipaino on loppujen lopuksi enemmän hyvinvointi- kuin ulkonäkökysymys. Juuri kaverini, joka laihtui 15 kiloa, kertoi kuinka paljon vähemmän hän nyt mm. hikoilee kuin entisine kiloineen. Myös tanssiharrastus sujuu ihan eri malliin.

"Ehlana"
Onhan hän ylipainoinen (ja lihava), mutta kun juttu on juurikin siinä, että kun on sinut ittensä kanssa ja oppii pukeutumaan, sitä vaan on yksinkertaisesti kaunis, energinen, tasapainoinen. Musta tää kuvan nainen on ihan upea. Ei itteensä tarvii piilotella, vaikka kiloja oliskin,- ihan niinkun ei tarvii sillonkaan, kun niitä kiloja ei ole. Tottahan jokaisessa on juttuja, joita vois mielestään muuttaa, mutta voi kai itteensä silti olla ihan tyytyväinen?

nimim. 158cm, 46kg.

joooooo
Mä olen 20-kiloa ylipainoinen ja en hikoile helposti, mulla on ihan kevyt liikkua. Pyöräilen ihan sutjakkaasti 8km työmatkani ja ilman lapsia tulen aina portaita pitkin kotiin (asumme 6krs). Mä en näe painossani mitään ongelmaa tai haittaa, en ole mihinkään liian iso, liikkuminen ihan samanlaista kuin 20kiloa kevyempänäkin. Siksi onkin vaikea saada laihdutusmotivaatiota, kun ylipaino ei vaikuta mihinkään tässä ja nyt. Tiedän kyllä, että iän myötä saan helposti yhtä jos toista tautia ylipainoni takia.

juustoperuna
Nainen on kivan näköinen kaiken kaikkiaan. Mutta kyllä hän ihan roimasti on ylipainoinen, voisin kuvitella että ainakin 20 kiloa. Lähinnä ajattelen, että kyllä hänen täytyy olla jo aika raskas liikkua väkisinkin.

Itselleni ylipaino on loppujen lopuksi enemmän hyvinvointi- kuin ulkonäkökysymys. Juuri kaverini, joka laihtui 15 kiloa, kertoi kuinka paljon vähemmän hän nyt mm. hikoilee kuin entisine kiloineen. Myös tanssiharrastus sujuu ihan eri malliin.
Kyllä saa aika iso olla, että on raskas liikkua. Painoin itse joskus 108-kiloa (olen 166cm) eikä mulla silloinkaan ollut mitenkään raskas liikkua, en hikoillut tms. Tosin en kyllä mikään kovin notkea ollut. Painoni ei häirinnyt arkipäiväistä elämää mitenkään. Ollaan aina ulkoiltu ja menty ja tultu lasten kanssa paljon. Yleisterveyskin oli muuten hyvä. Laihdutuskipinän sain siitä, kun kasvoin vaaatekoossa sen verran, että tarvitsin kokoa 52 (54) jo pikkuhiljaa, kun normikaupoissa loppui koot viimeistään 48:siin. Nyt olen koko 40.

Ei toi kuvan nainen läski ole, pullukka.

"..."
toisessa kuvassa aika räjähtänyt ja mekko kuvassa on tosiaankin vähän turhan pieni mekko. joten koska hän ei ole kummassakaan edes laittautunut edukseen niin kyllä, hän näyttää oikein lihavalta. vaikkei varmaan olekkaan mikään maailman läskein

Kyllä saa aika iso olla, että on raskas liikkua. Painoin itse joskus 108-kiloa (olen 166cm) eikä mulla silloinkaan ollut mitenkään raskas liikkua, en hikoillut tms. Tosin en kyllä mikään kovin notkea ollut. Painoni ei häirinnyt arkipäiväistä elämää mitenkään. Ollaan aina ulkoiltu ja menty ja tultu lasten kanssa paljon. Yleisterveyskin oli muuten hyvä. Laihdutuskipinän sain siitä, kun kasvoin vaaatekoossa sen verran, että tarvitsin kokoa 52 (54) jo pikkuhiljaa, kun normikaupoissa loppui koot viimeistään 48:siin. Nyt olen koko 40.

Ei toi kuvan nainen läski ole, pullukka.
Minusta tuntuu ihan hullulle ja epäloogiselle ajatella, että esim. 20 kilon lisäpaino ei vaikuttaisi mitenkään liikkumiseen. Jos sitoo vyötärölleen 20 kilon painot ja lähtee vaikka juoksemaan, niin kyllä väittäisin että se todella vaikuttaa liikkumiseen!

Itse huomaan itsessäni jo parin kilon lisäyksen, kun lähden lenkkipolulle. Meno on heti vähän raskaampaa, puhumattakaan nyt suuremmasta lisäpainosta.

En väitä, että ei pääsisi lainkaan liikkeelle reippailla ylikiloilla, mutta ihan taatusti se vaikuttaa siihen, miten ketterästi ihminen pystyy juoksemaan, hyppimään, kiipeilemään tms. ja se on minusta todella merkittävä ja iso asia.

"asda"
Lihavahan tuo on. 29-vuotiaana iho ja lihakset vielä hyvät, mutta 39- tai 59-vuotiaana ei noilla mitoilla enää todennäköisesti ole. Juhlakuteissa ja -meikeissä on todella viehättävän näköinen, normaalina - niin, normaali. Tämäkin maa on täynnä jo selvästi ylipainoisia

Jos painoindeksi on kirkkaasti yli 30:n (kuten tuolla on), niin turha sitä lihavuutta on peitellä jollain pullea- tai pyöreä-sanoilla. Nimimerkillä: ex-BMI ~35.

näinjuuri
[QUOTE="asda";24194721]Lihavahan tuo on. 29-vuotiaana iho ja lihakset vielä hyvät, mutta 39- tai 59-vuotiaana ei noilla mitoilla enää todennäköisesti ole. Juhlakuteissa ja -meikeissä on todella viehättävän näköinen, normaalina - niin, normaali. Tämäkin maa on täynnä jo selvästi ylipainoisia

Jos painoindeksi on kirkkaasti yli 30:n (kuten tuolla on), niin turha sitä lihavuutta on peitellä jollain pullea- tai pyöreä-sanoilla. Nimimerkillä: ex-BMI ~35.[/QUOTE]

Täysin samaa mieltä! Nuo sanat ovat jotenkin niin ärsyttävät. Sitä joko on ylipainoinen toisin sanoen lihava tai ei. Ei ole mitään "pulleahko" "pullahtava" "pulleroinen" "lihava" "läski"- mittaria. Ja kyllä tuo nainen lihava on.

Yhteistyössä