Mitä mieltä siitä, että lähtisin opiskelemaan ja perhe jäisi 400km päähän?

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kysy perheeltäsi, älä meiltä! :) Kaikki täällä peilaavat tietenkin tilannettasi omaan perheeseensä, vain te itse tiedätte miten kannattaa toimia.
Kysyn, koska palsta antaa osviittaa siitä, miten muuta ihmiset reagoi, mikäli teemme päätöksen lähtemisestäni.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Silkkaa hulluutta.
Mikä siis? Mun opisleku vai miehen pärjääminen vai mikä?
Noin kauas, neljä lasta, miten pärjäisitte rahallisesti, miten mies pärjäis... Aika hurja ehdotus. En ite ainakaan alkais, mutta kai ihmiset nyt reissutöissäkin on. Mutta jos lapset on sen verran isoja, etteivät sua joka päivä tarvii, tai jos ite pystyt olemaan pienistä lapsista erossa niin...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Silkkaa hulluutta.
Mikä siis? Mun opisleku vai miehen pärjääminen vai mikä?
Noin kauas, neljä lasta, miten pärjäisitte rahallisesti, miten mies pärjäis... Aika hurja ehdotus. En ite ainakaan alkais, mutta kai ihmiset nyt reissutöissäkin on. Mutta jos lapset on sen verran isoja, etteivät sua joka päivä tarvii, tai jos ite pystyt olemaan pienistä lapsista erossa niin...
Rahallisesti paremmin niin, että mies jää töihin ja lapset isän kanssa.
Jos koko perhe tulee mukaani, se tietää tulotonta jaksoa, lukuunottamatta lapsilisiä ja opintotukeani.
Lapset tarvii sitä, joka heille aikaa antaa, se on jo todettu. Välillä mies on hoitanut lapsia ja minä ollut töissä ja mieheni kunniaksi on sanottava, että hän pärjäsi loistavasti kotona!
 
vieras
Kokeilemallahan se selviää. Ainahan koulun voi kesken jättää jos käy liian rankaksi. Jännä et ihmetellään "jos käy miehelle liian rankaksi", kuinka monen vaimon mies on reissutöissä ja nainen hoitaa yksin lapset ja kodin mutta ei silloin ihmetellä et onpas naisella rankkaa.
 
ei missään nimessä
En ikinä alkaisi tuohon. Perhehän tuossa rikkoutuu tavalla tai toisella. Eivätkö lapsesi tarvitse äitiä?

Jos olet ollut 10v kotona ovat he tottuneet sinuun aika tavalla. Nyt sitten riuhtaisisit itsesi pois heidän arjestaan. Ei kuulosta hirveän järkevältä ratkaisulta.
 
Itse en kyllä ikinä pystyisi tuollaiseen, mutta jos se sulle ja sun perheelle sopii ni mikäs siinä. Aika paljon on kuitenkin on perheitä missä toinen työn takia toinen paljon poissa, esim. muusikot, näyttelijät ja ihan "tavallisetkin" ammatit.
 
jsiohjdxoi
Minä tiedän perheen äidin joka teki justiin kuten ap:n teoreettisessa tapauksessa. Hällä oli asunto opiskelupaikkakunnalla, mutta aina kun kykeni, niin toki matkasi perheen pariin. Lapset olivat tosin jo melko isoja tuolloin.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ei missään nimessä:
En ikinä alkaisi tuohon. Perhehän tuossa rikkoutuu tavalla tai toisella. Eivätkö lapsesi tarvitse äitiä?

Jos olet ollut 10v kotona ovat he tottuneet sinuun aika tavalla. Nyt sitten riuhtaisisit itsesi pois heidän arjestaan. Ei kuulosta hirveän järkevältä ratkaisulta.
eijeij, en ole ollut 10 v kotona, vaan 10v on työelämää takana yhteensä. Pisin yhtäjaksoinen aika kotona on ollut..hmm...1,5vuotta. Ollaan miehen kanssa vuoroteltu työssä. Välillä molemmatkin töissä. Mutta pointti on se, että mies on yhtä hyvä vanhempi, ellei parempi kuin minä.
 
vieras
No tee niinku haluut ap. Teidän perhehän se on. Ite en lähtis ja jättäis lapsia, mutta tietty jos miehenne kanssa olette tottuneet vuorotellen pärjäämään kodin pyörittämisessä niin mikäs siinä sitten.
 
Tää palsta on tosi ailahtelevainen. Pari päivää sitten täällä oli aloitus kun äiti haluaisi lähteä 8 kuukaudeksi Lontooseen töihin. Siihen asti kun itse vastasin suurin osa oli sitä mieltä että ilman muuta, lähde. Hän olisi käynyt kirjoitustensa mukaan joka toinen viikonloppu kotona ...
Lapset olisivat asuneet isänsä, eli Lontooseen lähtijän exän luona ... se oli musta mahdoton yhtälö, mutta en tiedä pystyisinkö tohon sunkaan juttuun. Teidänhän se on päätettävä. Tsemppiä päätöksen tekoon.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Miili:
Tää palsta on tosi ailahtelevainen. Pari päivää sitten täällä oli aloitus kun äiti haluaisi lähteä 8 kuukaudeksi Lontooseen töihin. Siihen asti kun itse vastasin suurin osa oli sitä mieltä että ilman muuta, lähde. Hän olisi käynyt kirjoitustensa mukaan joka toinen viikonloppu kotona ...
Lapset olisivat asuneet isänsä, eli Lontooseen lähtijän exän luona ... se oli musta mahdoton yhtälö, mutta en tiedä pystyisinkö tohon sunkaan juttuun. Teidänhän se on päätettävä. Tsemppiä päätöksen tekoon.
Totta, ailahtelevainen on.
Yllättynyt olen siitä, että keskustelu tässä ketjussa on pysynyt melko asiallisena. Odotin suurta haukkumisryöppyä.
Päätös on vaikea, mutta ei mahdoton. =)
Lapsista puolet haluaa mukaan ja puolet haluaa jäädä kotiin. (luulisin niin)
 

Yhteistyössä