Mitä mieltä pariskunnan isoista ikäeroista?

  • Viestiketjun aloittaja mielipiteitä
  • Ensimmäinen viesti
Mun mielestä iso ikäero ei haittaa jos se nuorempi on reilusti aikuinen.
Eli en katsoisi hyvällä jos on 15 vuotta ikäeroa niin että toinen on vasta 18 ja puoliso on 33, mutta jos toinen on vaikka 30 ja puoliso 45 niin se on ok.
 
En varsinaisesti "kannata" ikäeroja (en pidä ikäerona +/- viittä vuotta aikuisilla), mutta eihän se muiden asia ole, jos molemmat ovat aikuisia.
Ja nimenomaan aikuisia eikä niin, että toinen on aikuinen, toinen vasta kehittymässä sellaiseksi.
En itse ainakaan pidä 30-vuotiasta ja 18-vuotiasta samalla tavalla "aikuisina", vaikka 18-vuotias onkin juridisesti aikuinen ja fyysisesti useimmiten täysikasvuinen.

Silloin, jos kumpikin osapuoli ovat yli 30-vuotiaita niin aivan yks hailee, vaikka toinen ois 35- ja toinen 70-vuotias. :D
 
Mutta kyllä sitä aikuisetkin keskenään elävät niin eri maailmoissa. 10-vuotta ihmisen elämässä tekee paljon. On ihan eri asia olla 25 kuin 35.
En tarkoita, etteikö olisi olemassa täydellisiä pareja, joilla ikäeroa on esim. 20-vuotta.

Minä olen 26-vuotta ja kyllä mä olen nelikymppisten kanssa jo niin eri sukupolvea, etten usko että mitään tulisi.
 
Olen myös sitä mieltä, että 20-vuotias ei ole vielä samalla tavalla aikuinen, kuin 30-vuotias.
Mä olen 26-vuotias ja aina olen ollut sellainen rauhallinen ja vastuullinen tapaus. Silti huomaan, että olen ihan aikuisten oikeasti aikuistunut vasta viimeisen vuoden aikana ja mulla on vielä matkaa jäljellä siihen, että olen aikuinen aikuisten tavalla.

Kaverina synkkaa hyvinkin esim. nelikymppisten kanssa. Ei 40v mikään vanha vielä ole. Mutta kun pintaa syvemmälle mennään, niin huomaan heidän olevan ihan eri maailmasta.
 
"Vieras"
Aika lailla samaa mieltä olen, kuin muutkin tässä ketjussa. Minusta toi 18 on sitä paitsi ihan liian vähän aikuisuuden ikäräjaksi. Ennenhän se on ollut 23, jonka jälkeen se laskettiin 21 vuoteen, ja siitä vielä 18 vuoteen. Minusta olisi ollut parempi pitää se vain siinä 23 vuodessa. Kyllä sitä ollaan 18 vuotiaina vielä niin elämää oppimassa... suurin osa siis.
 
hahahah
[QUOTE="Vieras";28562683]Aika lailla samaa mieltä olen, kuin muutkin tässä ketjussa. Minusta toi 18 on sitä paitsi ihan liian vähän aikuisuuden ikäräjaksi. Ennenhän se on ollut 23, jonka jälkeen se laskettiin 21 vuoteen, ja siitä vielä 18 vuoteen. Minusta olisi ollut parempi pitää se vain siinä 23 vuodessa. Kyllä sitä ollaan 18 vuotiaina vielä niin elämää oppimassa... suurin osa siis.[/QUOTE]

No itseasiassa sitä ollaan todella alussa ja elämää oppimassa vasta 30vuotiaanakin joten sori tuottaa pettymys. :D 18v on aikuinen ja 30v on aikuinen, erilaisia vain. Toinen on nuori aikuinen. Ihan urpoa vetää joku korkea raja aikuisuuteen vain siksi että saisi elää muka vastuuttomasti, pyh. 18v on oikein hyvä, eikä se muuta ketään nimitettiinkö sen ikäinen aikuiseksi vai ei, vastuuta on siinä iässä enemmän jos nyt rikoksen teet, hyvä niin! Sen verran aikuinen 18v kyllä on ja pitääkin olla. 30v on oikeasti aika pentu vielä itsekin kun tarkemmin miettii, ei edes puolivälissä, joten vähän naurattaa pikkuvanhuus. :D
 
jpp
Mun "hyvinsäilynyttä" nyt 35-vuotiasta kaveria on piirittänyt jo pari vuotta eräs nyt 21-vuotias urheilijanuorukainen. Ikäeroa heillä on 14 v 4 kk. Tuo nuori mies on kyllä ihan eri planeetalta käytökseltään ja ajatuksiltaan kuin monet muut 21-vuotiaat, siitä huolimatta ystäväni on sitä mieltä, että ikäeroa on liikaa. Sanoi, ettei halua aiheuttaa sydäriä miehen vanhemmille tai kavereille. :D
 
"Kerttuli"
Tapailin 14-vuotta vanhempaa miestä (minä 25v ja mies 39v). Mies näytti nuorelta, oli tosi fiksu, kova urheilemaan, nuorekas ja ei tosiaan mikään kalkkis.
Silti ikäeroa oli liikaa.
 
kfkfkf
[QUOTE="vieras";28563346]wot? en ymmärrä tota laskukaavaa. siis omaikä jaettuna kahdella + 9?? ei voi olla.[/QUOTE]

oiskohan niin, että sen verran saa toinen olla vanhempi :)
 
-
Olen myös sitä mieltä, että 20-vuotias ei ole vielä samalla tavalla aikuinen, kuin 30-vuotias.
Mä olen 26-vuotias ja aina olen ollut sellainen rauhallinen ja vastuullinen tapaus. Silti huomaan, että olen ihan aikuisten oikeasti aikuistunut vasta viimeisen vuoden aikana ja mulla on vielä matkaa jäljellä siihen, että olen aikuinen aikuisten tavalla.

Kaverina synkkaa hyvinkin esim. nelikymppisten kanssa. Ei 40v mikään vanha vielä ole. Mutta kun pintaa syvemmälle mennään, niin huomaan heidän olevan ihan eri maailmasta.
Ja sitten sä huomaat 35- vuotiaana, että oikeastaan nytten vasta sä olet aikuistunut... ja sitten taas sama juttu 45- vuotiaana :)
 
[QUOTE="vieras";28563346]wot? en ymmärrä tota laskukaavaa. siis omaikä jaettuna kahdella + 9?? ei voi olla.[/QUOTE]

annappa mä väännän rautalangasta:


miehen ikä = 37

pienin sallittu naisen ikä = 37/2+7 = 25,5
 

Yhteistyössä