Mitä mieltä ootte nimestä Moona?

  • Viestiketjun aloittaja hhhh
  • Ensimmäinen viesti
alkuperäinen
Kiitokset kommenteista! Alan itsekin ehkä kallistua yhden o:n kannalle, vaikka lausumisessa ei varmaan isoa eroa käytännössä tulisi.

Koira-assosiaatio taitaa tosiaan olla kyseisen nimen kääntöpuoli :/
 
alkuperäinen
[QUOTE="Minä";25794568]Miten niin? Eihän Miaakaan lausuta "Mia", enkä ole kuullut että esim. Noraa lausuttaisiin "Nora".[/QUOTE]

Oon kyllä kuullut Nina-nimeä lausuttavan napakasti yhdellä ii:llä ja Mona-Lisassakin voidaan sanoa "mona-liisa". Mutta tosiaan itsekin lausuisin Monan vähän pidemmällä oo:lla. Moona-versiossa ei tulisi näitä mietintöjä...
 
[QUOTE="Minä";25794568]Miten niin? Eihän Miaakaan lausuta "Mia", enkä ole kuullut että esim. Noraa lausuttaisiin "Nora".[/QUOTE]

No sillä lailla, että miksi ei lapselle sitten suoraan laittaisi nimeksi Moona?

Ja eikös Rosa-nimistenkin nimiä lausuta yhdellä oolla.
 
Moonasta tulee mulle mieleen jotain pyoreaa, muna ja kuu, ei positiivisella tavalla.... Mona on hieman parempi.
Mutta noista kumpikin parempi kuin Maisa, se on jotenkin tosi kamala (varmaan Tenavista alunperin jaanyt mielleyhtyma), kuulosta yhta kauniilta, siis minun korvaani, kuin vaikka Lamppu tai Tennismaila.
 
eri nimi
[QUOTE="Minä";25794568]Miten niin? Eihän Miaakaan lausuta "Mia", enkä ole kuullut että esim. Noraa lausuttaisiin "Nora".[/QUOTE]

Sara ja Saara ovat eri nimiä ja lausutaan erilain. Myös Nina ja Niina. Sekä Mona ja Moona että Pia ja Piia jne...
 

Yhteistyössä