mitä mieltä ootte jos isovanhemmat ei tuo 3v täyttävälle yhtään mitään lahjaksi?

  • Viestiketjun aloittaja äippä
  • Ensimmäinen viesti
vieras
No jos lapsenlapsella on synttärit, niin kyllä se kiva jotenkin ainakin pienesti olis kiva huomioida. Meillä saattaa olla esim. reissu uimaan ja Raxiin tms. Isommat lapset siis jo, mutta pienestä asti on huomioitu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Alkuperäinen kirjoittaja jansku32:
eihän se lahjan tuominen välttämättä oo nii tärkeää vaa muistaminen...mun kantani on tää :whistle:
Niinpä, mutta ei ole tullut mitään muistamisia koskaan tytölle isänsä äidiltä. Ei likka edes tunnista toista mummuaan. Samalla paikkakunnalla asutaan, että välimatkakaan ei ole syy
mie käyn kummassakin mummolassa tasaisesti asuuvat eripaikkakunnalla :hug: =)
 
miero
jos olis mun puolen isovanhemmat niin he aina jos noin käy sanovat etukäteen etteivät pysty nyt ostamaan ja tuovat jälkikäteen. tosin en tuota lahjattomuutta heidän kohdallaa pahana pidäkään. he ostavat niin paljon leluja ja kenkiä muutenkin lapsille huvikseen/heidän pyynnöstä. nytkin hienon motskarin toiselle ja upean leikkisetin toiselle, molemmille kumpparit ja toiselle vielä lenkkarit ja tämä siis viime viikonlopun saldoa.

miehen äidistä ihmettelisin, ei kuulu hänen tapoihinsa. isänsä taas ei käy KOSKAAN lasten synttäreillä ja muuten kun poikkeaa ei muista poikia millään tavalla. ei kysele mitä heille kuuluu tms. mutta kumminkin tykkää kovasti kun heitä kerta pari vuoteen näkee.
 
vierailija
miehen äidiltä en tommosta käytöstä ihmettelis yhtään. se saattaa jättää vaikka tulematta koko juhliin, lähettää jonain vuonna pelkän kortin tai ei sitäkään ja jonain vuonna lähettää kortin ja setelin etukäteen ja tulee sitten vielä juhliinkin lahjan kanssa. ja käytännöt vaihtelee vielä samana vuonnakin eri lasten synttäreillä. siinä on lapsille selittämistä, kun alkavat pikkuhiljaa tajuta että mummon toimissa ei aina ole järkeä. mutta anopilla on mielenterveysongelmia, että on vain ajan kysymys milloin loppuu häneltä käymiset ja muistamiset kokonaan. nytkin välillä niin sekaisin, että täytyy aina etukäteen varmistella hänen vointiaan että voiko edes päästää kylään.
 
Ei haittaa yhtään vaikkei joku vieraista lahjaa tuokaan. Lahjat laitetaan muutenkin ensin lahjapöydälle ja sen jälkeen vasta avataan, ei siinä lapsi huomaa ovatko kaikki tuoneet lahjaa. Haluan opettaa lapsilleni että tärkeintä on että vieraat tulevat juhlimaan tärkeää päivää yhdessä, ei se että jokainen tuo jonkin hienon lahjan.
 
vieras
No mitäpä minä siitä ajattelemaan. Lapsi vaan pettyisi kovasti. Meinaan kyllä se 3-vuotiaskin jo tajuaa sen,että synttärinä lahjoja saadaan ja niitä se eniten odottaa. Jos lapsi kovasti sitten pettyis ni varmaan paikkaisin asiaa vähän pienellä valheella ja sanoisin,et isovanhemmat anto äidille rahat ja käydään yhdessä sitte hakemassa joku lahja hänelle. Vaikka miten korostais sitä ton ikäselle,et eihän näissä juhlissa ole kyse lahjoista vaan jostain muusta ni en usko,et se pettymystä mihinkään veisi. Synttärit on lapsen ihan oma päivä ja ite ainakin pyrin sillon siihen,et sankarilla on aamusta iltaan asti mahd kiva päivä. Niitä elämän karuja totuuksia ja kolhuja ja pettymyksiä voi käydä läpi sitten minä muuna päivänä tahansa. Lapselle synttärit on kuitenki iso juttu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No mitäpä minä siitä ajattelemaan. Lapsi vaan pettyisi kovasti. Meinaan kyllä se 3-vuotiaskin jo tajuaa sen,että synttärinä lahjoja saadaan ja niitä se eniten odottaa.
Miksi sen lapsen pitää antaa nähdä mitä kukin vieras tuo? Ei kolmevuotias osaa vielä laskea montako lahjaa on saanut ja paljonko on vieraita. Jos ne lahjat tosiaan käy äiti tai isä heti vastaanottamassa ja vie lahjapöydälle, ei kolmevuotias huomaa mitään jos joku tulee ilman lahjaa.
 
Anoppi ei tuonut lahjaa keskimmäiselle lapsellemme, kun täytti kolme. Vanhimmalle lapselle toi lahjan, pojalleen toi lahjan ja mulle jotain lehtiä, mutta kaksi nuorinta jäi ilman. Ei ne lahjat munkaan mielestä tärkeintä ole, mutta kun kuitenkin muille toi jotain niin oli todella paha mieli lapsen puolesta. Ja joululahjaakaan ei tullut viime jouluna keskimmäiselle lapselle...
 

Yhteistyössä