Mitä mieltä , onko nämä hyvät lahjat 9v tytölle?

• Viestiketjun aloittaja mitä
  • Ensimmäinen viesti
mitä
paper jamz mikrofoni
pet shop collection pakkaus, jossa 10 lemmikkiä
suihkugeeli ja voide hienossa lahjarasiassa, kultaa ja bling blingiä
pari puseroa ja jotain helyjä (siis ihan lindexin tms)
samsung matkapuhelin kosketusnäytöllä
ipod musiikinkuunteluvehje vai mikä lie mp3 soitin mahtaakaan olla
monster high muotinukke

Onko tässä liikaa, sopivasti vai liian vähän?

Muualta ei tule kuin pari pakettia. Mitä muiden samanikäiset saavat?

Isä
Kaikki ihan turhia, ei ton ikäinen mistään paperilelusta pidä, ei pikkulasten eläinlemmikeistä, liian nuori ymmärtämään lahjoina suihkugeelejä.
Liian nuori saamaan kosketusnäytöllistä kännykkää tai ipodia.
Mikä vittu on monster high muotinukke???
Osta jotain aivan muuta... :)
Osta vaikka jotain sellaista, millä itse leikit hänen ikäisenään. ;)

"Piika-äiti"
Minusta siinä on aika isoja, hienoja lahjoja.

Mutta kaikkihan riippuu perheistä itsestään, siitä mihin lapsi on tottunut ja millainen on kaveripiiri, siihenhän he toisiaan vertaavat. Ja se vertailu on tuolla kohtaa elämää niin avointa ja suorasukaista.

"aapee"
Mulla ei ole mitään muistikuvaa millä leikin hänen ikäisenään. barbeilla kai?
ja tuo ei ole mikään paperilelu tuo mikrofoni:D

Mutta olen siis yrittänyt sen perusteella koota lahjaideat että mitä muut lapset täälläpäin saavat. Asutaan rikkaalla alueella ja rikkaat penskat saa rikkaiden juttuja täälläpäin. Siitä' tulee kovat paineet meille ei niin rikkaille.

"Noo"
[QUOTE="aapee";25083994]Mulla ei ole mitään muistikuvaa millä leikin hänen ikäisenään. barbeilla kai?
ja tuo ei ole mikään paperilelu tuo mikrofoni:D

Mutta olen siis yrittänyt sen perusteella koota lahjaideat että mitä muut lapset täälläpäin saavat. Asutaan rikkaalla alueella ja rikkaat penskat saa rikkaiden juttuja täälläpäin. Siitä' tulee kovat paineet meille ei niin rikkaille.[/QUOTE]

Millä meinasit muutaman vuoden kuluttua sen Ferrarin kustantaa?

"vieras"
[QUOTE="vieras";25084003]Meillä 9-v tyttö saa:
Kaninloikka -pelin
DS 3D käsikonsolin ja siihen yhden pelin
kasvovärit
yöpaidan

Kummit muistaa kumpainenkin jotenkin.[/QUOTE]

Tarkennan, että meillä kukin saa tuon verran lahjoja. Yksi voi olla kalliskin, joku oma toive. Muut jotain tarpeellista ja joku kiva ylläri joukossa.

"Piaf"
Apua, siis mitä toi setti oikein maksaa? Rikkaiden kavereiden takiako opetat lapsesi odottamaan satojen eurojen lahjakimaraa jouluisin? Taidat itsekin miettiä onko se järkevää kun teit tämän aloituksen?

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Isä;25084078:
Mitä vitun väliä OIKEASTI sillä on, että mitä naapurin kersat saa?
Ei mitään. Mekin asumme kaupunkimme yhdellä halutuimmalla alueella. Meillä ei olis ikinä vara hankkia täältä omaa kotia. Vuokralla asutaan pienessä asunnossa, mutta loistavan koulun, kaiken läheisyyden ja vaivattomuuden vuoksi emme tästä muuta minnekään. Eli siis asumme "rikkaiden" alueella vissiin.

Meillä ei merkitse yhtään mitään se, mitä naapurissa saadaan lahjaksi. Meillä saadaan, mitä saadaan. Olen sanonut, että perheillä on erilaisia tapoja ja tämä on meidän tapa. Meillä kukin saa 5 lahjaa, joista osaavat olla onnellisia.

Mulle ei tulis mieleenkään ostaa jotain muiden vuoksi.

"vieras"
ihan sopivasti ja mieluisia lahjoja ovat varmasti. Omalle 9-vuotiaalle on enemmän, mutta osittain samojakin. PS3 movesetit ja siihen 1 peli, kaksi toiveCDtä, kaksi kirjaa, kolme lautapeliä, meikkejä (huulikiilto ym), 2 monster hogh -nukkea ja uusi kosketusnäyttöpuhelin. Pari pehmeää pakettia. Joku tulee huutelemaan, mutta ihan sama. Näin meillä.

"Sirkkeli"
En ole kyllä ikinä älynnyt ostaa lapseni lahjoja sillä perusteella, että mitä muut saa. Ihan vaan lapsen toiveiden, ja omien halujen/varallisuuden mukaan.

Noi lahjat kuulostaa ihan kohtuullisilta, hyvät lahjat ja määrä sopiva. Tosin ekaa ja vimppaa lahjaa en tunnista, mutta so what...

Itse tosin säästän rahaa ja yhdistän mp3-soittimen ja kännyn samaan, ei tarvii siis kuin ostaa puhelin, jossa mp3-soitin.

No meillä onkin superköyhä joulu, isompi tyttö, 13v, saa yöpaidan, tuoksupaketin, erivärisiä kynsilakkoja, velourhupparin ( oma toive), Sims- pelin ( vai mikä lie, sekin oma toive) karkkia, ja uuden digiboxin, ja ison pyöreän pehmoketun.
Nuorempi, joka on 7 mutta kehitykseltään noin 3 vee, saa ihan ekan meikkisetin jossa on Prinsessa kynsilakkaa ja huulikiiltoa, parkkitalon tai junaradan ( oma toive), lelukoiran joka kävelee ja haukkuu talutettaessa ( oma toive), karkkia, 2 puseroa, uuden uni-Pupun kokoelmiinsa. Saavat myös sukulaisilta muutaman paketin. Poika saa näitä tyypillisiä miesten lahjoja, kuten sukkia, boxereita, miesten tuoksupaketti ( omia toiveita), suklaata, toivomansa kirjan ja rahaa.

Ai niin, kyse olikin 9-vuotiaan lahjoista, nuo mitä luettelit kuulosti varsin hyviltä lahjoilta :)

Viimeksi muokattu:
tyllerölli
Mulla on kosketusnäyttö oon 10. Ehdottaisin topmodelia kynsissetin vaatteita rahaa petshopeita monsterhig nukke kosketusnäyttö,mp3,i pad on ehkä vähän vaikee käyttöne ainaki mä ja mun kaverit tykkää näistä!

vierailija
paper jamz mikrofoni
pet shop collection pakkaus, jossa 10 lemmikkiä
suihkugeeli ja voide hienossa lahjarasiassa, kultaa ja bling blingiä
pari puseroa ja jotain helyjä (siis ihan lindexin tms)
samsung matkapuhelin kosketusnäytöllä
ipod musiikinkuunteluvehje vai mikä lie mp3 soitin mahtaakaan olla
monster high muotinukke

Onko tässä liikaa, sopivasti vai liian vähän?

Muualta ei tule kuin pari pakettia. Mitä muiden samanikäiset saavat?
Aivan liian paljon. Rahalla ei kannata palkita ja oppii että kaiken saa helposti.
Max yksi iso!

Yhteistyössä