Mitä mieltä olit tämän kertaisesta, Martinan ja Eskon ohjelmasta?

  • Viestiketjun aloittaja ov
  • Ensimmäinen viesti
ov
Jotenkin vain minusta Martina ei aika ajoin ole kovin äidillinen. Ja jotenkin täysin erilaiset ovat Martina + Esko. Jatkuvasti pientä kinaa ja napinaa heillä.
Ihmetystä herätti Martinan ravintolakeikka ja juominen, kun Esko sanoi, että Martinasta on pidettävä huolta, kun hän on juonut, mutta että Helsingissä hänet moni tuntee ja siksi hän voi siellä vapaammin käydä ravintoloissa.

Ja sitä ihmettelin myös Eskossa, kun hän sanoi, että Martina ei yhtään osaa relata, vaan stressaa koko ajan niin tytöstä, kotitöistä, työstä Suomessa, hänen äidistään ja äitinsä suvusta.
Mutta kyllä olen sitä mieltä, että kun naisesta tulee äiti ja tulee kaikenlaista huolehdittavaa, niin kyllä sitä pian on melkoisessa stressikierteessä. Tosin kyllä sitä pitää osata aika ajoin katkaista stressikierre ja olla vain kaikessa rauhassa lungisti. Sitten ei ole sitä jatkuvaa kiukkuista ja äkäistä mielialaa, mitä minulle ainakin stressi tuo tullessaan. Toinen stressin-estokeino on se, että jos on useampi huolehdittava juttu, niin jättää jonkin jutun vähemmälle. Minulle se on se,että jätän kotityöt vähemmälle, jos on kasa muutakin huolehdittavaa asiaa. Ei ne kotityöt kotoa minnekään katoa ja niitä kerkeää aina silloin tekemään, kun on rauhallisempi jakso menossa.
 
"niin"
mun mielestä esko oli jotenkin hermo kireellä tässä jaksossa...Martina halus juhlia ja Esko vaan nipotti vieressä. Martina kävi urheilemassa ja vietti aikaa lapsensa kanssa, pyysi tuomaan aurinkolasit altaalle ja esko kilahti...seuraavassa otoksessa esko vetää kaljaa ja pelaa bilistä, martina tuo kaljan ja on Victorian kanssa..hmmm..
 
"xxx"
Onhan se Martina aikamoinen pakkaus, Eskolla toisiaan kestämistä ;) Mutta reipas tuo nainen tuntuu olevan. Ja jokainen hoitaa lapset, vapaa-ajan, työn omalla tyylillään. Eihän niiden lapsi ainakaan heitteillä ole, jos Martina ei aina pullantuoksuiselta äidiltä tunnu. Ainakin pitää huolta itsestään ja usein myös se heijastuu perheeseen positiivisena asiana. Ei kaikki ole samanlaisia.
 
"vieras"
En edes tiedä miksi katsoin ko. sarjaa, niin turhaa kuin olla ja voi.
Eniten surettaa se pieni lapsi jota riepotellaan paikasta toiseen ja tuntuu että lähes kaikki muu menee tuolla pariskunnalla lapsen ohi. Toki sitä on kiva viedä vähän "seurapiireihin" ja pukea söpösti mutta arkiset asiat eivät taidakaan niin kovin kiinnostaa ja mieluusti annetaan vähän mummin hoteisiin kun täytyy päästä lomareissuille sun muihin. Sellaisen kuvan olen saanut, ikävä kyllä.
Ja se kielenkäyttö, älytöntä.
 
Kyllä sitä jaksetaan taas ihmetellä, kun kaikki eivät ole samanlaisia kuin itse, ja takerrutaan siihen mielikuvaan minkä julkisuus antaa. Luuletteko te hyvät Martinaa ja Eskoa dissaavat rouvat, että ohjelman tuotantotiimin ja Seiskan toimittajien intresseissä on esitellä Martinaa leikkipuistossa lapsen kanssa? Kyllä se tarkoituskin taitaa olla antaa teille kauhisteltavaa, että mahdollisimman moni mamma saataisi viekoteltua television ääreen ylemmyydentunnetta metsästämään :D
 
*A*
Mua jäi eniten mietityttämään, että kuulinkohan ihan oikein, kun Martinaa tatskattiin. Sanoko se "no pain, no game"? Jos sanoi, niin toivottavasti ei ota ainakaan enää lisää vieraskielisiä tatskoja... :)
 
"vieras"
Martinan blogia silloin tällöin lukeneena niin olen kyllä huomannut että paljon touhuavat lapsensakanssa vaikka paljon työtä tekevätkin. Ei kovin moni jaksa työ päivän jälkeen lähteä lapsenkanssa ulkoilemaan tai humputtelemaan. Eli kyllä Martina tekee lapsenkanssa asioita, onko hiekkalaatikolla kykkiminen aamulla klo 9 ainut ja oikea tapa olla äiti ja vielä loistava sellainen?
 
EJK
Minä taas näen niin, että he osaavat nauttia elämästään myös lapsen saannin jälkeen. Monella se oma elämä kun tuntuu loppuvan siihen ensimmäiseen lapseen, kun ei ole enää aikaa parisuhteelle, ei ystäville, ei harrastuksille....ei vissiin sille omalle elämälle. Ko. pariskunnasta huokuu, että heidän elämänsä on tässä ja nyt ja lapsi on osa sitä heidän elämää, eikä hidaste oman elämän elämiselle ja unelmien toteuttamiselle. Lapsihan kulkee niin luontevasti heidän mukanaan vaikka sitten maailman ääriin. Ja hyvinhän he huolehtivat lapsestaan eilisessäkin jaksossa.
 
"vieras"
Eipä kovin äidillistä kuvaa tuosta naikkosesta saa, ei paljon lepertele tai paijaa lastaan, ei suukottele:( Ja sanoihan se suoraan eilen että mummi on paljon hoitanut tyttöä niin voi huoletta jättää sille hoitoon:(
 
"vieras"
[QUOTE="xxx";23628928]Onhan se Martina aikamoinen pakkaus, Eskolla toisiaan kestämistä ;) Mutta reipas tuo nainen tuntuu olevan. Ja jokainen hoitaa lapset, vapaa-ajan, työn omalla tyylillään. Eihän niiden lapsi ainakaan heitteillä ole, jos Martina ei aina pullantuoksuiselta äidiltä tunnu. Ainakin pitää huolta itsestään ja usein myös se heijastuu perheeseen positiivisena asiana. Ei kaikki ole samanlaisia.[/QUOTE]

Joo tuntuu olevan päällimmäisenä asiana se itsestään huolen pitäminen:(
 
Hiuppis
Muuten ihan ok meininki, mutta en tykkää siitä, millä tavalla Martina ja Esko monesti toisiinsa suhtautuvat ja toisistaan puhuvat. Myös riitely ja kiroilu lapsen kuullen on melko mautonta ja huono juttu.
 
minusta
Ristiriitainen fiilis. Martina vaikuttaa välillä hauskalta tyypiltä, välillä ärsyttävältä ämmältä :D Esko on mun mielestä symppis. Vaikka tv:ssä ei hirveesti näytetä lapsen suukotuksia tms en hetkeäkään epäile etteivätkö he lastaan suukottaisi, hellisi ja rakastaisi.
 
"vieras"
Tuskin ketään innostaisi katsoa perusperhemeininkiä lapsiperheestä, missä ei mitään riitaa ja draamaa tai mitään muutakaan keskusteltavaa. Jotkut tuomitsette ihan perusteetta esim. sanomalla että Martina ei ole hyvä äiti. Minä en voisi edes tuohon kommentoida juuta enkä jaata, kun en tiedä heistä sen enempää millaisia muuten ovat, ohjelma antaa vaan ripauksen tietoa heistä ja aika hakuammuntaa lähtee sen perusteella väittämään yhtään mitään.
 
EJK
[QUOTE="mii";23630392]Kattooko joku tota ohjelmaa ??? Mä keksin miljoona parempaa tapaa käyttää aikaani. Mielummin vaikka täällä :D[/QUOTE]

Ajattele, jopa tuota ja monta muutakin turhaa ohjelmaan tule katsottua aikansa tappamiseksi.
 
Mua jäi eniten mietityttämään, että kuulinkohan ihan oikein, kun Martinaa tatskattiin. Sanoko se "no pain, no game"? Jos sanoi, niin toivottavasti ei ota ainakaan enää lisää vieraskielisiä tatskoja... :)
Sano se noin,mutta tatuointi oli kyllä sellai todella kaunis kukka tatuointi..ei mikään teksti :)
Vissii tolla lausahduksella yritti itteään viini hiprakassa skarppaa,kun tatuointia tehtiin arkaan paikkaan ja muutenkin Martinalla on kauhea neulakammo :)
 
*A*
Alkuperäinen kirjoittaja röppö;23642720:
Sano se noin,mutta tatuointi oli kyllä sellai todella kaunis kukka tatuointi..ei mikään teksti :)
Vissii tolla lausahduksella yritti itteään viini hiprakassa skarppaa,kun tatuointia tehtiin arkaan paikkaan ja muutenkin Martinalla on kauhea neulakammo :)
No mun pointti oli lähinnä se, että sanontahan menee oikeasti "no pain, no gain" niin aattelin, että voi Martina-parkaa, jos se taas ryssii jonkun englanninkielisen tatuointinsa. :)
 
"vieras"
Mä seuraan kaikki Martina & Esko jaksot ja innolla :D.
Minusta tuon pariskunnan ystävä olisi mukava olla =).
Martina on lujatahtoinen ja semmoinen päättäväinen, ei jahkaile. Eskon loistavaan huumorintajuun ihastuin jo vauvakuumetta jaksoissa. Se on jumalattoman komea mies, karskilla tavalla plus on siunattu juuri minuun uppoavalla huumorilla, aivan ihana :D.
Muistelen sitäkin kohtaa, kun se roudas siellä temppelillä (? ) niitä Victorian rattaita ja manaili, et kiitti vaan avusta :D, se kanoottikohta Vauvakuumetta kaudessa oli ihan huippu :D (VITTU, souda ite sitte! ) :D

Ihailen Martinan kunnianhimoa ja sitä, että on valmis tekemään kovasti töitä vartalonsa eteen, eikä vaan puhumaan siitä. Itsellä ei koskaan olisi munaa treenata löllyvää kroppaani tuohon kuosiin.

Parin Victoria vauva on huippusuloinen ja IHAN isänsä kopio :D.

Sääli, jos pari eroaa. Olisi niin mukava nähdä vielä kolmaskin tuotantokausi M&E:ltä :).
 
"vieras"
[QUOTE="essi";23646610]Minua häiritsee suuresti se toistensa nälviminen, haukkuminen ja kiroilu lapsen edessä.
On aika karseeta lapsi sylissä haukkua toista vanhempaa vitun idiootiksi tms[/QUOTE]

Joo, samaa aattelin itsekin:( Surullista että lapsi joutuu jo pienestä pitäen kuuntelemaan tuollaista omilta vanhemmiltaan:( Ja se ainainen riitely, huoh.....
 

Yhteistyössä