Mitä mieltä olisitte? Joululahjaksi jotain käytettyä..

  • Viestiketjun aloittaja emt
  • Ensimmäinen viesti
emt
miehen sisko oli ostanu meiän poitsulle kirpputori vaatetta..
Huomas vaatteen hajusta, na ulkonäöstä. Oli siis kulunutta ja vähän nukkaakin. Oisko teitä ihan ok?

Me ostettiin niiden muksuille monta lahjaa, kaikki uutena, ja käytettiin kyl aikaa ja rahaakin niihin lahjoihin. Mulle ja miehelle ei tullu mitään, eikä se niinkää haittaa, vaikka me ostettiin niillekkin lahjoja, lahjapakkauksia ym.
 
No meillä on joidenkin kamujen kanssa sovittu, että saa ostaa käytettyäkin joten ihan ok olisi. Me ostettiin miehen puolelta lasten 1. serkulle (miehen veljen eka lapsi) lahja, sieltä saatu mitään. Ei sinänsä haittaa, mutta eipä tuosta meidän antamasta tullut kiitostakaan niin jää lapsen 1. ja viimeiseksi joululahjaksi. Meiltä siis. Emme ole mitään lahjapankkeja.
 
Keittiönoita
Rippuisi lahjan saajasta. Jos saaja on ekohenkinen, lahja olisi mitä loistavin. Varmaan paljon mieluisampi kuin uutena ostettu jossain Aasian maassa lapsityövoimalla teetetty lahja. "Juppiperheeseen" en uskaltaisi antaa mitään käytettyä, ellei sillä käytetyllä olisi antiikki- tai muuta arvoa.
 
ap
no kyllä näyttää oelvan heillä rahaa omiin uusiin vaatteisiin.. tällä siskolla ja hänen miehellä tuntuu koko ajan olevan uusinta farkkua ja takkia. ja eipä kyllä kiitosta kuulunu lahjoista.
ei tainnu olla mieleisiä sit
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Kyllä on fiksua ja sivistynyttä antaa lahja uutena.
Eri asia jos muuten tuo kirppu-tavaraa mut lahjat uutena.
Fiksua ja sivistynyttä on ottaa huomioon myös maailmantila ja kierrättää ja kannattaa ekologisia vaihtoehtoja. Minkä vuoksi lahjan pitäisi olla kaupastaostettu-uusi, onhan se joka tapauksessa lahjan saajalle uusi, oli se sitten ollut jo jonkun käytössä tai ei.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Poppinen:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Kyllä on fiksua ja sivistynyttä antaa lahja uutena.
Eri asia jos muuten tuo kirppu-tavaraa mut lahjat uutena.
Fiksua ja sivistynyttä on ottaa huomioon myös maailmantila ja kierrättää ja kannattaa ekologisia vaihtoehtoja. Minkä vuoksi lahjan pitäisi olla kaupastaostettu-uusi, onhan se joka tapauksessa lahjan saajalle uusi, oli se sitten ollut jo jonkun käytössä tai ei.
kyllä he itselleen ostavat uutta
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Poppinen:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Kyllä on fiksua ja sivistynyttä antaa lahja uutena.
Eri asia jos muuten tuo kirppu-tavaraa mut lahjat uutena.
Fiksua ja sivistynyttä on ottaa huomioon myös maailmantila ja kierrättää ja kannattaa ekologisia vaihtoehtoja. Minkä vuoksi lahjan pitäisi olla kaupastaostettu-uusi, onhan se joka tapauksessa lahjan saajalle uusi, oli se sitten ollut jo jonkun käytössä tai ei.
Mä en itse haluaisi mitään kirppistavaraa lahjaksi, ainakaan nyppyistä vaatetta. Roskiin menisi suoraan. On eriasia itse ostaa lapsille kirppisvaatetta ja sitä toki kannatan ja itse voi valita sellaisen vaatteen jota tietää käytettävän vaikka olisikin jo toisella ollut. Lahja on kuitenkin lahja ja sillä pitäisi olla jotakin arvoa saajalleen ja jos itse ei satu olemaan aatteellisesti maailmanpelastaja niin ei sillä saajalle ole mitään arvoa. Mun mielestä lahjan oleellisin asia on ottaa huomioon lahjan saaja joten lahja pitäisi olla hänelle sopiva niin aatteellisesti kuin muutenkin eikä tuputtaa omaa näkemystään toiselle.
 
En ostais käytettyä. Paitsi jotain keräilyä tms mitä tiiän että tahtoisi. Mut en kyllä mitää kirpparivaatetta tms. Alesta saa uuttaki. Ostan lahjoja pitkin vuotta. Kesän alesta löytyy sellastaki minkä voi jouluna antaa.
 

Yhteistyössä