mitä mieltä olette?

• Viestiketjun aloittaja eliel
  • Ensimmäinen viesti
eliel
Kaverillani on 2 lasta,toinen päiväkodissa ja toinen perhepäivähoidossa.Päiväkotilainen on nyt vesirokossa ja hän mummolassa hoidossa kun vanhemmat eivät voi olla töistä pois??? He vievät kuitenkin tämän pienemmän hoitoon, vaikka isompi menee mummolle kun pienemmälle ei ole tullut vielä rakkuloita...Nehän kuitenkin voivat tulla hetkenä minä hyvänsä, niin onko järkeä teistä tässä touhussa?Minusta ei! Minusta myös pienemmän pitäisi olla pois hoidosta, kun on hyvinkin todennäköistä että hänellekin vesirokko tulee!!! Ja sit menee tartuttamaan muita!

No toisaalta olet ihan oikeassa että vesirokko voi tarttua myös tämän pienemmän lapsen kautta muihin, mutta toisaalta taas eikö se ole ihan hyvä että sairastaa sen vesirokon nyt pienenä pois ettei sitä tarvi sitten isompana sairastaa kun se on PALJON vaikeampi (vaikka sairastuttaisi hoitopaikassa muitakin).
Itse tein esikoisen kohdalla niin että ihan tietoisesti kävimme taudin ottamassa että se tulee sairastettua pienenä jolloin se on huomattavasti helpompi sairastaa.

Tähän aiheeseen on varmasti monta eri mielipidettä mutta minä ajattelen näin... :)

Minusta kyllä kannattaisi "tartuttaa" muutkin lapset, koska parempi sairastaa pienemäpänä kuin isompana. Tietenkin joidenkinnlasten vanhemmat v oivat "suuttua" siitä jos eivät kerkeä tai pysty hoitamaan sairasta lasta, mutta kyllä sen verran pitäisi aikaa löytyö...

Omat lapseni olivat 1v3kk ja 2v10kk kun siarastivat. nuorempi oli saanut tartunnan ja pääsi hyvinkin helpolla, muutamalla näpyllä, mutta vanhempi olikin paljon kipeämpi ja sai myös suunkautta otettavaa lääkettä ataraxia, koska oli tosi paljon näppyjä ja kutisevia.

Eli antakaan lapsenne sairastaa vesirokko mahdollisimman pienenä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.01.2006 klo 23:48 Hanne26 kirjoitti:
No toisaalta olet ihan oikeassa että vesirokko voi tarttua myös tämän pienemmän lapsen kautta muihin, mutta toisaalta taas eikö se ole ihan hyvä että sairastaa sen vesirokon nyt pienenä pois ettei sitä tarvi sitten isompana sairastaa kun se on PALJON vaikeampi (vaikka sairastuttaisi hoitopaikassa muitakin).
Itse tein esikoisen kohdalla niin että ihan tietoisesti kävimme taudin ottamassa että se tulee sairastettua pienenä jolloin se on huomattavasti helpompi sairastaa.

Tähän aiheeseen on varmasti monta eri mielipidettä mutta minä ajattelen näin... :)
Samaa mieltä!!! Tyttö sairasti vesirokon eskari-ikäisenä ja olikinh taudissa miltein 2viikkoa.
Onneksi sairasti ennen koulua. Ettei joutunut koulusta olemaan 2 viikkoa pois!!! Niinkuin tytön luokkakaveri joutui olemaan.
Vanhin poika sairasti vesirokon,kun oli 9kk ja helpommalla pääsi.
Meilläkin kävi muutama perhe kylässä,kun meillä oli vesirokkoa tytöllä
ja keskimmäisellä pojalla.
Olisivat halunneet,että heillekkin tarttuisi,mutta eipä heille sitä tullut.

....ja ainahan ne vanhemmat, jotka eivät lapsilleen syystä tai toisesta halua vesirokkoa, voivat rokotuttaa vesirokkoa vastaan omat lapsensa. Sen saa omakustanteena reseptiä vastaan ostaa apteekista. Yksi piikki antaa elinikäisen suojan. Ei tarvitse sitten murehtia, että joutuu olemaan lapset pois koulusta tms., jos se tuntuu hankalalta.

Meidän kyläkoulussa on yksi oppilas, joka sairastaa sellaista perussairautta, jossa vesirokkotartunta olisi kuolemanvaarallinen. Vein omat lapset "piikille", koska en halua olla vastuussa siitä, että joku koulukaveri voisi kuolla lapseltani saamaansa tartuntaan. Sekin hyvä puoli siinä tietenkin tuli mukana, että kolme lasta ja kolme vesirokkoa peräjälkeen olisi sekin aikamoinen ruljanssi...mutta pelkästään siitä syystä en olisi lapsiani rokottanut. Mitään sivuvaikutuksia rokotuksesta ei ole tullut -onneksi! =)

Yhteistyössä