Mitä mieltä olette yläkoululaisten taksvärkkipäivästä ?

• Viestiketjun aloittaja "ope"
  • Ensimmäinen viesti
Ehdottomasti taksvärkin kannalla, mutta ei puolukkametsään, koska täälläpäin on aivan hirveesti hirvikärpäsiä, jotka jopa kaivautuu ihoon ja muutenkin on ikäviä. Minun mielestä olisi aivan mahtavaa, jos kaikki voisi suorittaa taksvärkin vanhain-, päiväkodissa jne. siis kaikissa instituuteissa, missä apua tarvitaan seurusteluun.

Viimeksi muokattu:
"poikia3"
Halvallapa ap:n koulussa taksvärkkipäivästä selviää. Meillä summa oli viime vuonna 20 euroa. 7-luokkalaiseni oli kotona, ja teki täällä töitä, eli minulla oli hänelle lista siivoushommista mitä piti tehdä.

Tänä vuonna saa kysellä paikkaa, josta lähiseudun yrityksestä.

Keittiönoita
Mun lapseni itse maksoivat omista rahoistaan sen taksvärkkipäivämaksun ja pitivät ylimääräisen vapaapäivän. Eli ostivat itse itselleen vapaapäivän. En sitten tiedä, mikä sen taksvärkin tarkoitus lopulta on: kerätä rahaa hyväntekeväisyyteen vai kannustaa teinejä työntekoon. Jos tuo hyväntekeväisyys, niin sama kai se, mistä raha siihen tulee...viikkorahoista vai työnteosta.

Vierasmä
Idea on hyvä, mutta ainakin mun teiniaikana sain vain vapaapäivän koulusta.
Katoin sopivan hetken, kun vein isälle allekirjoitettavaksi taksvärkkilapun (äiti olisi tutkinut tarkemmin lapun sisällön). Ja niin isä maksoi, kun kerta oli allekirjoittanut :D

Pienempänä mä ihan oikeasti tein töitäkin taksvärkkipäivänä. Mutta vanhemmat ne kuitenkin maksoi.
Ja ihan mielellään ne maksoi, kun oli kyse hyvästä asiasta. Ja summa ei ollut mikään päätä huimaava.

Olen tosiaankin sitä mieltä, että taksvärkkiä pitää jatkaa, sama se, kuka siinä maksumiehenä on.

en tykkää yhtään
en tykkää ajatuksesta ollenkaan. että nuoret olisivat joku reservi, jka ilmaiseksi tekee hommia yrityksiin tai kauppoihin.
onhan eläkeläisillä esim. aikaa ja varaa kerätä tuollaisia rahoja. nuoret taas ovat köyhiä, eivät omista mitään. miksi heidän pitäisi ilmaiseksi antaa aikaansa tuollaiseen.
heillä on kuitenkin raskas työ, eli koulu.
nuoria riistetään muutenkin liikaa yritysten osalta.

Kyllä minusta tuota perinnettä kannattaa jatkaa. Mie kun olin koulussa, piti maksaa joko 50 markkaa tai mennä puolukoita poimimaan. Koska äidillä ei ollut sellaista summaa antaa, niin mie menin sitten isän kanssa puolukkaan. Ihan mukavia ne reissut oli loppujen lopuksi, vaikka aluksi aina tuntui, että miksi pitää mennä. Isä laittoi tulet sen aikana, kun mie poimin ja sitten paistettiin makkaraa.

Yhteistyössä