Mitä mieltä olette tästä? (kuva)

Meillä on pikkasen vajaa 2v pojalla vasemmassa silmässä hermovika.
Syytä ei vielä tiedetä, epäillään Duanen oireyhtymää.
Vasen silmä ei liiku ulkonurkkaan ollenkaan.


Nyt tiistaina otin pojasta kuvan
http://www.aijaa.com/v.php?i=4861853.jpg
jossa vasen silmä on vaalea. Oikea silmä oli normaalisti punainen, otin vain kamerassa punasilmän pois, vasen silmä ei muuttunut ollenkaan tässä operaatiossa.

Olen lukenut paljon silmän syövästä ja nyt oon oikeesti huolissani..

Voinko odottaa maanantaihin, et meen tk:een, vai olisko parempi ottaa yhteyttä päivystykseen huomenna?
 
hmm
otahan useempi kuva, pitäis näkyä monessa, mutta ei kai välttämättä joka kuvassa. ja musta siinä ei edes näkyis ton vertaa punerrusta, mitä nyt, jos ois siitä syöpäoireesta kyse. toi on kyllä aika yleistä, että menee toinen silmä noin.

meidän muksulla oli monessa kuvassa IHAN valkoinen, ei siis mitään punaheijastetta näkynyt. lekurissa käytiin, ja kaikki ok. tuskin toi päivystysasia on (vaikkakin maanantaina kannattaa ainakin soittaa), mutta voithan sä huomenna varmistaa, jos mietityttää.
 
Ei ole muihin kuviin tullut tuota. Vain tuohon yhteen. En ole kuin ihan pari kuvaa tuon jälkeen ottanut pojasta...

On kyllä hurjan näkönen tuo.
Varsinkin sen takia pelottaa kun on juuri tuo vasen silmä, missä siis hermovikakin...
 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja g:
Mulla on lapsestani noin 3000 kuvaa ja missään ei ole silmät ton näköset!
joo, ja mulla on about 3000 kuvaa, jossa ne silmät näyttä tolta tai vielä "pahemmalta". silmissä on eroja, joillakin sitä punaheijastetta vaan voi olla vähemmän toisessa silmässä, eikä se kerro retinoblastoomasta tai muustakaan sairaudesta.
 
:(
Alkuperäinen kirjoittaja mirkku87:
http://i29.tinypic.com/1zlfw9s.jpg Tuossa melkeinpä pahimmillaan.
tässä kuvassa ei tuo oikea silmäkään ihan normaalilta näytä :( eihän sen mustuaisen kuulu noin piiloon mennä

näkyykö silmäsyöpä muuten aivan kaikilla kameroilla, jos vaan käyttää salamaa? Vai pitääkö olla jokin punasilmäisyyden poistojuttu? Mulla on aivan halpis gidikamera enkä siitä sellaista ole löytänyt
 
hmm
ja semmoinen vielä tuli mieleen, että toi hermovikahan voi muuttaa varmaan silmän asentoa niin, että koska silmät on vähän eri suuntiin, niin se valo heijastuu niistä eri tavalla. mutta tosiaan, kuten jo kirjoitin, niin se punaheijasteen vähyys on ihan normaalia, eikä se kerro yksinään mistään sairaudesta.
 

Yhteistyössä