Mitä mieltä olette olohuoneesta?

  • Viestiketjun aloittaja blogin lukija
  • Ensimmäinen viesti
"joo"
[QUOTE="Huh huh";27869025]Rumat seinät ja mauttomat verhot. Sohva on ihan kiva. Matto liian pieni.
Huonekalut muuten jotakin ikea-sotka rytkyä.[/QUOTE]

Ahaa. Olenkin koko ajan ihmetellyt tuota "liian pienet matot" kauhistelua. Kun en mattoja järin harrasta, niin en ole osannut kuvitella millainen on liian pieni matto.

No mun silmään tuo ap olohuone on ihan tavis ja neutri, mutta siis ainakaan matto ei minun silmää häiritse, vaan on mielestäni juuri sopivan kokoinen sohvaan ja sohvapöytään nähden.

Taidan olla niitä joiden mielestä matto voi olla myös liian SUURI. (Hahaa pienten mattojen vihaajat. Tulen teille ja ajattelen että herrajumala mikä idiootti, hankkii tollasen valtavan maton pölypesäksi...)
 
"vieras"
Ihan kiva, harmoninen. Toisaalta vähän persoonaton ja väritön, eikä kerro asukkaistaan juuri mitään "tarinaa", eli voisi hyvin olla jostain Askon mainoslehtisestä nuo kuvat. Itse kaipaisin enemmän väripilkkuja sinne tänne, vähemmän tuota sisustusroinaa kuten nuo kynttilänjalat ja family-palikat, myös kaipaisin enemmän viherkasveja.
 
"Misty"
Ja mikäs minä olen kenenkään sisustusta moittimaan, MUTTA JOS minulta kysyttäisiin, mitä tuonne tekisin, niin ainakin nämä:
- jos valkoisesta tykkää, niin matto isommaksi ja valkoiseksi - tuo beige hukkuu puun väriin
- beiget verhot beigeä seinää vasten ei todellakaan ole katastrofi; näin ne eivät erotu, jos nimenomaan näin halutaan, mutta itse valitsisin tuonne valkoiset verhot (kun sisustaja selkeästi valkoisesta tykkää)
- vanha tv-taso takaisin ja uusi lipasto, korkea kaappi ja sohvapöytä myyntiin - tilalle joko mustaa tai hopeaa (harmaata) + jotain lempiväriä, joka sopii beigen kanssa (monet värit eivät sovi); ehdottaisin esim. petroolinturkoosia, oranssia tai tummansinistä
- tai sitten kaikki kalusteet uusiksi, ja tv-tasoksi, pöydäksi ja kirjahyllyksi AITOA puuta, lattianväristä

Ja vielä tärkein: OIKEAA taidetta seinälle, sitä tuo huutaa. Ei siis mitään Ikean tauluja, vaan pesoonallisia teoksia vaikkapa sitten taidelainaamosta, jso ei ole omasta taidemaustaan ihan varma. Tuolla tuota seinäpintaa olisi, mille ripustaa.
 
[QUOTE="Misty";27869149]Ja mikäs minä olen kenenkään sisustusta moittimaan, MUTTA JOS minulta kysyttäisiin, mitä tuonne tekisin, niin ainakin nämä:
- jos valkoisesta tykkää, niin matto isommaksi ja valkoiseksi - tuo beige hukkuu puun väriin
- beiget verhot beigeä seinää vasten ei todellakaan ole katastrofi; näin ne eivät erotu, jos nimenomaan näin halutaan, mutta itse valitsisin tuonne valkoiset verhot (kun sisustaja selkeästi valkoisesta tykkää)
- vanha tv-taso takaisin ja uusi lipasto, korkea kaappi ja sohvapöytä myyntiin - tilalle joko mustaa tai hopeaa (harmaata) + jotain lempiväriä, joka sopii beigen kanssa (monet värit eivät sovi); ehdottaisin esim. petroolinturkoosia, oranssia tai tummansinistä
- tai sitten kaikki kalusteet uusiksi, ja tv-tasoksi, pöydäksi ja kirjahyllyksi AITOA puuta, lattianväristä

Ja vielä tärkein: OIKEAA taidetta seinälle, sitä tuo huutaa. Ei siis mitään Ikean tauluja, vaan pesoonallisia teoksia vaikkapa sitten taidelainaamosta, jso ei ole omasta taidemaustaan ihan varma. Tuolla tuota seinäpintaa olisi, mille ripustaa.[/QUOTE]

Vaikka Sofia Saaren työ voisi sopia tuonne kivasti
 
  • Tykkää
Reactions: Mummeliisa
[QUOTE="Misty";27869149]

Ja vielä tärkein: OIKEAA taidetta seinälle, sitä tuo huutaa. Ei siis mitään Ikean tauluja, vaan pesoonallisia teoksia vaikkapa sitten taidelainaamosta, jso ei ole omasta taidemaustaan ihan varma. Tuolla tuota seinäpintaa olisi, mille ripustaa.[/QUOTE]

Taidelainaamoja ei mainosteta tarpeeksi.
:)
 
"vieras"
Ihan kiva, ei tuossa paljon muutoksia ollut. Minusta huonekalut vähän huonosti sijoitettu, kaikki ei sovi yhteen, liikaa beigeä, tv liian ylhäällä tasoon nähden, maalaisromanttisuuskaan ei ole niin minun makuun. Nimenomaan MINUN, eli en tarkoita että missään nimessä blogistin tarttis noille asioille mitään tehdä. Jokainen sisustaa niinkuin tykkää, ja kyllähän sisustaminenkin on projekti, ainakin meillä. Kaikki ei heti löydä "omaa paikkaansa" ja aina ei voi ostaa just sitä mitä oikeasti haluaisi, vaan on tyydyttävä vaikka siihen ikean halpislipastoon. Se on niin helppo sanoa että osta isompi matto tohon, mutta laadukas ISO matto maksaa rahaa, satasia.
 
"..."
Ei mitään mitä varsinaisesti moittisin. Harmoninen.
Ehkä aavistuksen persoonaton MINUN makuuni, mutta toisaalta, miksi muiden maut pitäisikään huomioida sisustaessaan OMAA kotiaan.

:)
Aika hauskaa, että täällä haukut sumeilematta toisen olkkaria persoonattomaksi, mutta toisessa ketjussa taas haukut kirjoittajat, jotka esittävät vähänkään negatiivisia kommentteja arvioinnin kohteena olevasta asunnosta.
 

Yhteistyössä