Mitä mieltä olette nimestä Krista?

  • Viestiketjun aloittaja Aaappp
  • Ensimmäinen viesti
....
Ekan kerran kun kuulin, niin en osannut pitää oikeana nimenä, vaan ajattelin että kyseessä on Kristiinan lempinimi. Nykyään Krista Kososen myötä mielikuvat nimestä on muuttuneet positiivisemmiksi. :D
Ehdottomasti kirjoitetaan muodossa Krista.
 
"vieras"
Mun nimi on krista, eikä oo koskaan haitannut..:) Sitä nimeä ei paljon kuule, en tiedä sit mikä on syy. Mut ei se mikään harvinaisuuskaan ole..:) Mun mielestä Krista sopii näin "suomeen" paremmin, koska jos olis crista tai christa joutuis aina joka paikassa kertomaan että c:llä eikä k:lla..:)
 
"vieras"
kylläpä näitä mielenterveypotilaita löytyy joka nimen alta. Esim. kaikki Hennat joita mä tunnen on jollain lailla omituisia hörhöjä ja kaikki Sannat alkoholisoituneita ym. ym.
 
"krista"
Minä myös Krista ja olen todella tyytyväinen nimeeni :) Aina on kehuttu ja aina olen ollu otettu.
Eikä tosiaan oo ollu ikinään koulussa Krista A - Krista Ö:n toisinkuin Sannat & Annat.
Ja ei EN ole mielenterveys ongelmainen :D
 
Foortti harmaana
No mä kuulen ton sanan usein töissäni.

"Otetaan luuta kristasta..."
Joten joo-ei, en laittais omalle lapselle.

http://www.soy.fi/files/151.pdf : käyttämällä DCP levyä ja kristaluu siirrettä....
 
Markus_Oppenheimer
Siis ihan ok-nimi, ehkä mun makuun vähän "kasari", koska silloin koulussa olessani näitä Kristoja oli niin paljon. Nimi on hyvin kristillinen, mutta en usko että kauheen moni siitä piittaa. Itse olen ateisti/agnostikko, joten en antaisi tämmöstä nimeä, koska joku voisi ottaa sen vääränä merkkinä.

Mutta jos olet tavallinen suomalainen tapauskovainen ja usko on enempi vaan "kyllä ny kirkossa kuuluu mennä naimisiin mutta emmää niistä muista jutuista..."-ihminen, niin siitä vaan.
 
"vieras"
Krista on todella kaunis nimi. Kristillinen nimihän se on, mutta voi sitä ei-uskiksetkin antaa. Ei kaikki Kristianitkaan ole uskovaisia...
Krista on kauniimpi kuin Martat ja Hertat, mitkä nyt on niin in.
 

Yhteistyössä