Mitä mieltä olette nimestä Aukusti?

• Viestiketjun aloittaja -----
  • Ensimmäinen viesti
Aukusti kiva. Tuli mieleen Augustus, August ja sellaiset. Vanha ja hieno nimi tuo Aukusti. Eipä ole tullut vastaan vielä mulle kertaakaan live elämässä yhtään Aukustia. Aukusti on sellainen vahvaitsetuntoinen ja komea mies.. hmm keskivaalea ja hymyilee komeasti. *saa mielikuvia*
Mun poika kastetaan Antoniksi kuun lopussa isoisoisoisän mukaan :-D. Isoisoisä on vielä elossa ja hyvissä voimissa ja ilahtui että annamme hänen isän nimen.

perinteet kunniaan
On hienoa, että vielä löytyy teitä, jotka kunnioitatte vanhoja SUOMALAISIA nimiä !

Älytöntä kun törmää nykyään nimi yhdistelmiin joissa on tyyliin John Pulliainen.... joo.

Aukusti on oikein hieno etunimi suomalaiselle pojalle !

Onnea muuten pojasta !

miehemme santanderissa
Ei nimessä vikaa, mutta itse olen antanut lapsillemme nimet, jotka toimivat myös ulkomailla.
Päätös osoittautui ihan viisaaksi, sillä olemme asuneet jo kymmenen vuotta ulkomailla ja "kansainväliset" nimet helpottavat lasten elämää.
Oma etunimeni vääntyy ulkomailla miten milloinkin, mutta ajatelkaa vaikkapa naisen nimeä Paula: käy suomalaisesta, yleinen englanninkielisissä maissa, yleinen Espanjassa ja Italiassa jne.
Monissa maissa naisten nimi loppuu aina a:han. Eli heidän korvissaan muut kuin a-loppuiset naisten nimet kuulostavat miesten nimiltä.
Tätä kannattaa mielestäni pohtia, sillä seuraavien sukupolvien elämä lienee yhä kansainvälisempää.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja miehemme santanderissa:
Ei nimessä vikaa, mutta itse olen antanut lapsillemme nimet, jotka toimivat myös ulkomailla.
Päätös osoittautui ihan viisaaksi, sillä olemme asuneet jo kymmenen vuotta ulkomailla ja "kansainväliset" nimet helpottavat lasten elämää.
Oma etunimeni vääntyy ulkomailla miten milloinkin, mutta ajatelkaa vaikkapa naisen nimeä Paula: käy suomalaisesta, yleinen englanninkielisissä maissa, yleinen Espanjassa ja Italiassa jne.
Monissa maissa naisten nimi loppuu aina a:han. Eli heidän korvissaan muut kuin a-loppuiset naisten nimet kuulostavat miesten nimiltä.
Tätä kannattaa mielestäni pohtia, sillä seuraavien sukupolvien elämä lienee yhä kansainvälisempää.
Pointti se tuokin, mutta nimi on kuitenkin niin iso asia, ettei sitä voi antaa sen mukaan, että lapsi MAHDOLLISESTI joskus asuu tai työskentelee ulkomailla. Sen ei mun mielestä saa rajoittaa nimen valintaa. Jos on aina tykännyt jostain tosisuomalaisesta, mutta ulkomaalaisen suussa taipumattomasta nimestä, mun mielestä silloin tulee antaa se omasta mielestä kiva nimi. Jokaisesta nimestähän on mahdollista "vääntää" jokin kansainvälisempi muoto, esim. Aukusti = August. Kaikki ei voi olla Annoja ja Marioita... Eikä ne muuallakaan mieti lapsia nimetessään, että jos lapsi muuttaa takahikiälle Suomeen, että sielläkin sen nimi osataan sanoa.

Alkuperäinen kirjoittaja miehemme santanderissa:
Heh, monesta Pekasta on tullut Pekko laivoilla. Eihän miehellä voi olla a-loppuista etunimeä!

älyhoiäläjätätaaskerran
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:
Aukusti kiva. Tuli mieleen Augustus, August ja sellaiset. Vanha ja hieno nimi tuo Aukusti. Eipä ole tullut vastaan vielä mulle kertaakaan live elämässä yhtään Aukustia. Aukusti on sellainen vahvaitsetuntoinen ja komea mies.. hmm keskivaalea ja hymyilee komeasti. *saa mielikuvia*
Mun poika kastetaan Antoniksi kuun lopussa isoisoisoisän mukaan :-D. Isoisoisä on vielä elossa ja hyvissä voimissa ja ilahtui että annamme hänen isän nimen.
"Tuli mieleen Augustus, August ja sellaiset" :LOL: :headwall:.. no SEHÄN ON IHAN SAMA NIMI MUTTA suomalaiseen suuhun sopiva versio.
Missä teitä järjenjättiläisiä siitetään?

Yhteistyössä