Mitä mieltä olette niistä lapsille käytettävistä valjaista?

  • Viestiketjun aloittaja mietin
  • Ensimmäinen viesti
juuh
Tietyissä tilanteissa todella tarpeelliset. Pikkuveljelläni käytettiin ulkomailla lentokentillä, kun paljon matkustettiin. Ei ollut enää ratasiässä, oli kova juoksemaan. Noissa tilanteissa voi oikeesti kadota äkkiä ja joutua vaaraan. Kaikki ihmiset ei ole niin kivoja.....
 
Karkailevalle lapselle pakolliset. Pikkuveljeni oli paha karkaamaan ja oli pakko olla valjaat.
Kaverini lapsi on samanlainen, mutta äiti ei voi ajatellakaan valjaita, ei halua "taluttaa koiraa". :headwall: Etsitään sitten lasta sydänkurkussa ja itku silmässä ympäriinsä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Me nähtiin yksi lapsi valjaissa ja siinä fleksi. Koirilla käytetään noita. :snotty:
No se flexihän on kätevä. Sopii aikuisen käteen hyvin, eikä niissä lasten valjaissa ikinä kovin kummoista hihnaa olekaan...ja lapsi pääsee sit flexissä välillä vähän kauemmaskin...
 
Alkuperäinen kirjoittaja winhis:
Alkuperäinen kirjoittaja titiy:
Alkuperäinen kirjoittaja winhis:
Alkuperäinen kirjoittaja titiy:
Aivan järkyttävät. En ymmärrä. Alentavat lapsen arvoa.
Onko myös rattaissa olevat vyöt lapsen arvon alentamista? Entä pinnasänky?
en tarkoita niitä valjaita jotka pitävät lapsen kiinni esim. rattaissa ja autonistuimessa. Ne toki ovat erittäin tarpeelliset.
Siksipä annoinkin vertailukohtaa, että kyllä niitä lapsia kahlitaan muutenkin. En siis itse ymmärrä, miksi ne valjaat on niin kamalat, jos tilanne niitä vaatii. Jos lapsi ei pysy vanhempiensa vieressä ilman apukeinoja, niin eikö se nyt ole ihan sama onko lapsi valjaissa vai rattaissa?
Kyllähän kaikki apukeinot ovat tarpeellisia lasten kanssa. Mikseipä sitten valjaatkin. Niistä vaan tulee negatiivinen mielikuva.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mum84:
Joillain on pakko käyttää esim. vaunuissa.
Ei kai tässä nyt mitään rattaiden valjaita tarkoitettukaan?
En minäkään tarkoittanut rattaiden valjaita, vaan ihan irtovaljaita jotka sitten saa kiinnitettyä esim. vaunuihin, ei rattaisiin, sillä jotkut vauvat nousevat myös sieltä vaunuistakin herättyään.
 
Nelosella jouduin käyttään,kun erittäin vilkas ja karkaileva tapaus,odotin viidettä enkä päässyt kunnolla liikkuun silti oli eskarilainen vietävä hoitoon...kun poika pinkas pakoon en pystynyt perässä juokseen ja viuhto miten sattu tielle...mieluummin valjaat kuin auton alle jäänyt lapsi!
Enkä edes pitkään joutunut käyttämään,kun oppi kulkemaan nätisti vierellä.Kokeili jätkä rajojaan oman henkensä uhalla ja sellasiin on mielestäni vanhempien puututtava!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Me nähtiin yksi lapsi valjaissa ja siinä fleksi. Koirilla käytetään noita. :snotty:
No se flexihän on kätevä. Sopii aikuisen käteen hyvin, eikä niissä lasten valjaissa ikinä kovin kummoista hihnaa olekaan...ja lapsi pääsee sit flexissä välillä vähän kauemmaskin...
Niin. Mun mielestäni koirilla käytetään valjaita ja fleksiä ja hihnaa. :snotty:
 
Minä käytin tytöllä pienenä valjaita, kun keskustassa käytiin. Ja ihan tytön turvallisuuden takia.
En halunnut sellaista tilanetta, että tyttö karkaa autotielle tai katoaa väen paljouteen.
Rattaissa ei malttanut istua, vaan kävelemään piti päästä.

Ja siihen kun yhditetiin ääretön nopeus tytöltä ja äärettömän vähän ymmärrystä vaarallisista-asioista... Meillä oli valjaat =)
 
pilviini harmaana
Meillä oli 2,5 vuotiaalla käytössä aurinkomatkalla semmoinen "talutushihna", joka tuli lapsen ranteeseen ja aikuisen ranteeseen kiinni. Se oli hyvä kun kiertelimme basaari-alueella, jolloin minun ei tarvinnut huolehtia koko aikaa, missä lapsi pyörii. Lapsi sai itse valita, laittaako hihnan vai istuuko rattaissa.
 
Meillä käytössä toisinaan. :wave:
Tuo pienempi kiipeilee tuolissaan ja laitan välillä tuplavarmistuksen. Tosi työläs niitä on jokaiselle syöttökerralle alkaa erikseen asentelemaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilviini harmaana:
Meillä oli 2,5 vuotiaalla käytössä aurinkomatkalla semmoinen "talutushihna", joka tuli lapsen ranteeseen ja aikuisen ranteeseen kiinni. Se oli hyvä kun kiertelimme basaari-alueella, jolloin minun ei tarvinnut huolehtia koko aikaa, missä lapsi pyörii. Lapsi sai itse valita, laittaako hihnan vai istuuko rattaissa.
Ns. brittihihna :D
Briteillä niitä paljon näki tuolla Turkinmaalla.

Mistä ostitte? :snotty: Lentokenttää ajatellen nääs...
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilviini harmaana:
Meillä oli 2,5 vuotiaalla käytössä aurinkomatkalla semmoinen "talutushihna", joka tuli lapsen ranteeseen ja aikuisen ranteeseen kiinni. Se oli hyvä kun kiertelimme basaari-alueella, jolloin minun ei tarvinnut huolehtia koko aikaa, missä lapsi pyörii. Lapsi sai itse valita, laittaako hihnan vai istuuko rattaissa.
Tällaista voisin käyttää!
 
Ne oli todella kätevät tuon nuorimman kanssa. Omia valjaita käytin. Siis oikeasti valjaita, jotka on minulle ostettu aikoinaan. Enpäs ajattele mitään sen erikoisempaa. Joissain tilanteissa ja joillain lapsilla ne ovat todella käytännölliset ja varmasti avuksi. Meillä niitä käytettiin juuri sellaisissa tilanteissa, kun oltiin isoissa tapahtumissa. Rattaissa käytin niitä aina, koska tavallisista valjaista poika luikerteli pois ja karkasi. Niin ja syöttötuolissa olivat ihan pakolliset.
 

Yhteistyössä