Mitä mieltä olette niistä lapsille käytettävistä valjaista?

  • Viestiketjun aloittaja mietin
  • Ensimmäinen viesti
Mun mielestä tosi kätevät. Meillä oli lapsimessuilla käytössä :) Ja kyllä oli näppärät :) Ei tarvinnu pojan kiukutella vaunuissa kokoajan eikä tarttenu pelätä et 1½ vuotias häviää ihmis paljouteen :)
 
nii
riippuu niin paljon tilanteesta. harva varmaan missään leikkipuistossa tai kävelyllä niitä tarvii mut isot tapahtumat joissa on paljon ihmisiä ja tungosta voi olla otollinen paikka valjaille. esim suviseurat ja muut kesätapahtumat jotka on lapsiystävällisiä paikkoja :)
sillon saa pikkunen kulkea omilla jaloilla ja olla kuitenki kokoajan varmassa turvassa.
 
Mie mietin jo viime kesänä, et jos poju on kesällä hirvee hulivili, eikä meinaa pysyä pihassa, ni viritän sille valjaat päälle ja siitä flexi koirien juoksunaruun. Pysyispähän tietyllä alueella, eikä pääsis karkuteille... No onneks oli koko kesän suht rauhallinen, ni ei tarvinnutkaan. Katsotaan, et miten käy tänä kesänä. Onneks kesällä laajennetaan koirien tarhoja, ni on sit yks ylimääräinen tarha, mihin pojun voi laittaa leikkimään, jollei muuten pihassa pysy...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ap lisää vielä:
Ja käyttö nimenomaan aina ja joka paikassa kun on vain lapsen kanssa kotoa ulkona.
Vilkkaassa kaupungissa varsin ymmärrettävää, maalla ehkä vähän oudompaa. Mutta entäpä jos äiti/isä ei oman vamman vuoksi pääse niin nopeasti perässä kuin vauhtitaapero olisi joka paikkaan menossa? Silloin varsin ok.

Tapauskohtaista siis.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja winhis:
Alkuperäinen kirjoittaja titiy:
Aivan järkyttävät. En ymmärrä. Alentavat lapsen arvoa.
Onko myös rattaissa olevat vyöt lapsen arvon alentamista? Entä pinnasänky?
Minusta ne eivät ole sama asia. Ne mitä olen nähnyt myytävän on kuin kuiran talutushihna ja ne ovat minusta alentavat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
Mie mietin jo viime kesänä, et jos poju on kesällä hirvee hulivili, eikä meinaa pysyä pihassa, ni viritän sille valjaat päälle ja siitä flexi koirien juoksunaruun. Pysyispähän tietyllä alueella, eikä pääsis karkuteille... No onneks oli koko kesän suht rauhallinen, ni ei tarvinnutkaan. Katsotaan, et miten käy tänä kesänä. Onneks kesällä laajennetaan koirien tarhoja, ni on sit yks ylimääräinen tarha, mihin pojun voi laittaa leikkimään, jollei muuten pihassa pysy...
:LOL:
 
minusta on tosi hyvä keksintö. Suuressa väen paljoudessa messut ja markkinat olisin ollut ikikiitollinen, jos meillä olisi sellaiset ollut. 2 vee ei koko aikaa jaksa istua paikallaan ja sitten oltiin pelko takapuolessa, kun oli pakko ottaa hetkeksi kävelemään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja winhis:
Alkuperäinen kirjoittaja titiy:
Aivan järkyttävät. En ymmärrä. Alentavat lapsen arvoa.
Onko myös rattaissa olevat vyöt lapsen arvon alentamista? Entä pinnasänky?
Minusta ne eivät ole sama asia. Ne mitä olen nähnyt myytävän on kuin kuiran talutushihna ja ne ovat minusta alentavat.
Juuri tätä tarkoitin minäkin.
 
Olen tykännyt kovasti! Meillä lapset on rattaissa istuttamisen sijaan saaneet kävellä kaupungilla heti kun ovat kunnolla kävelemään oppineet, mutta kun pienille jaloille katukivet on isoja kompastuskiviä ja pääkadun jalkakäytävän vieressä kaahaa autot täysillä niin tuo turvallisuutta kun tietää että valjaidena avulla taapertaja ei pääse autotielle vaikka kaatuisikin. Myös lemmikeillä käytetään valjaita niiden turvallisuuden vuoksi ja kyllä oma lapseni on minulle koiraa tärkeämpi, siksi tuntuisi oudolta altistaa pieni taapero sellaisille vaaroille joihin en koiraakaan altistaisi. Ehkä vaikea ymmärtää sellaisten perheiden joissa lapset istuvat paljon rattaissa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja titiy:
Alkuperäinen kirjoittaja winhis:
Alkuperäinen kirjoittaja titiy:
Aivan järkyttävät. En ymmärrä. Alentavat lapsen arvoa.
Onko myös rattaissa olevat vyöt lapsen arvon alentamista? Entä pinnasänky?
en tarkoita niitä valjaita jotka pitävät lapsen kiinni esim. rattaissa ja autonistuimessa. Ne toki ovat erittäin tarpeelliset.
Siksipä annoinkin vertailukohtaa, että kyllä niitä lapsia kahlitaan muutenkin. En siis itse ymmärrä, miksi ne valjaat on niin kamalat, jos tilanne niitä vaatii. Jos lapsi ei pysy vanhempiensa vieressä ilman apukeinoja, niin eikö se nyt ole ihan sama onko lapsi valjaissa vai rattaissa?
 

Yhteistyössä