Mitä mieltä olette kun jo tarhassa kerätään rahoja retkiin

vanhemmilta??? Siis myyjäiset ym. ymmärrän mutta että vanhemipien tarvitsisi myydä esim. keksejä jotta lapsiryhmä pääsee eläintarhaan. Tai niinkuin nyt kun tarvii viedä 5? pääsymaksua johkin kevätretkipaikkaan...

Oma mielipide (varmaan oon ihan tiukkis) :whistle: mutta mun miestä pikkuset ei tarvii niin kauheesti kaikkee ohjelmaa ja retkiä hoitopaikan puolesta, ainakaan tuommoiset 1-3veet! Etenkään pitkiä päivän reissuja. En tie mutta tuntuu vaan kummalta että eikö kerkee koulusta sitten kaikkiin paikkoihin...
 
Nooh
Muuten ihan ok homma että pääsevät retkelle kun varat muuten vähissä päiväkodeilla mutta mitenkäs sitten jos jotkut eivät viekkään sitä rahaa sinne? Jääkö kyseiset lapset pois retkeltä vai kustantaako muitten vanhemmat maksamattomien matkan :whistle:
 
Meillä tarhasta tuli kysely että onko ok että kerätään retkiraha (20e/lukukausi ja menoista pidetään kirjaa, jos lapsi ei jollekin retkelle pääse, sitä ei myöskään vähennetä hänen retkirahoistaan). Se oli koko ryhmän vanhemmille ok ja kerättiin, oltiin kaikki myös sitä mieltä että jos sen maksaminen on ylitsepääsemätöntä jollekin, ne jotka maksaa, se pistetään yhteen pottiin ja siitä kustannetaan kaikkien reissuja niin pitkälle kun rahat riittää.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 16:49 Nooh kirjoitti:
Muuten ihan ok homma että pääsevät retkelle kun varat muuten vähissä päiväkodeilla mutta mitenkäs sitten jos jotkut eivät viekkään sitä rahaa sinne? Jääkö kyseiset lapset pois retkeltä vai kustantaako muitten vanhemmat maksamattomien matkan :whistle:
'

aivan! en tiiä, kun sehän kiellettiin esim. kouluissa. suoranainen rahankeräys.
 
Harmaja
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 16:52 Peppari kirjoitti:
Meiltä ei kerätty muuta kuin muutama euro valokuvarahaa että saa kasvunkansioon kuvia päivän leikeistä.

Näin meilläkin ja sinne on tullut 3 kuvaa :whistle: ompa kuvilla hintaa :D
 
Mun mielestä on ollut ihan kiva kun ovat käyneet esim. sirkuksessa ja teatterissa. Pääsevät niihin kuitenkin pikkurahalla, kun vertaa mitä tulisi maksamaan kun mentäisiin koko perheellä normaaliin näytökseen. Meillä ei ole ollut piparimyyntejä tai vastaavia, vaan ollaan muistaakseni 10e maksettu vuodessa retkirahaa.
 
Mun mielestä ihan ok et keräävät pikkusummia (2-5e) joihinkin retkiin ja juttuihin, ohan se kivaa vaihtelua lapsille. Kuhan ei nyt ihan joka viikko ole jotain maksullista.

Mutta siihen en suostuis et tarttis ruveta myymään ite jotain, keksejä, wc-paperia sun muuta et saa retket rahotettua....
 
josa
En tiedä mistä meidän päiväkoti rahat haalii, mutta koskaan ei oo rahaa pyydetty mihinkään. Silti käyvät bussilla metsäretkillä, menevät Ideaparkin PiiPoohon ja elämyspuistoon. Ovat käyneet konserteissa ja teatterissa, mutta koskaan ei vanhemmilta oo rahaa pyydetty.
 
Meidän tytön pväkodissa noilla myyjäisten tuloilla hankitaan koko pväkotiin jotain tai sitten tehdään retkiä,joihin kaikki ottavat osaa.Vanhemmat maksavat sitten itse oman lapsen mahdolliset teatterit ja muut käynnit.Onhan se aika tyyristä,kun jostain lasten teatteriesityksestä saa maksaa 8 ?.ne lapset,joiden vanhemmat eivät syystä tai toisesta maksa noita teatterilippuja tms.,jäävät päiväkotiin..
 
Ai niin päiväkoti järjesti kerran sellaisen syyssoppapäivän, pihalle oli laitettu pöydät ja siellä oli kasvissosekeittoa. En muista mitä maksoi mutta sillä tavalla keräsivät rahaa. Oli hyvät sopat :D
 
olen töissä päiväkkodissa ja me keräämme ainakin joillekkin retkille rahaa sen takia että päiväkotimme sijaitsee niin kaukana keskustasta että lasten kanssa kirjastossa käynti vaatii bussikuljetuksen..... kyse nyt yli 15 km:n matkasta..
eli meillä ei olisi mahdollista järjestää montaakaan retkeä vuoden aikana.... onneksi alueella toimii vilkas yhistystoiminta ja vanhempain toimikunta jotta päikkäriin voidaan hankkia välillä jotain isompaakin lasten käyttöön..... kun linja-auton päivävuokra ao aika huikea....
 
Sipi
On ihan yleistä että päiväkodeissa kerätään rahaa retkiin. Monet vanhemmat ovat tyytyväisiä kun heidän ei tarvitse lähteä lapsen kanssa, vaan lapsi menee ryhmänsä kanssa. Yleensä pk saa vielä alennusta retkistä.

Kyllä ne lapset kaipaavat muutakin kuin että aina ollaan päiväkodin pihassa ja jos kuvittelet ryhmän ekaluokkalaisia jotka eivät ole koskaan olleet retkillä päiväkodin kanssa niin kuvittele kun he lähtevät ekan kerran retkelle yhden opettajan kanssa. :whistle:

Jos se on sulle liian suuri maksu niin sä voit sanoa päiväkodissa että et maksa ja lapsi ei retkelle osallistu.
 
Khimaira
Meidän alsten päikkärissä kerättiin raha retkille suoraan vanhemmilta eli ei tarvinnut mitään myyjäisiä kyhäillä. Ehkä kerran vuodessa oli maksullinen retki, sirkukseen, teatteriin,ym.
"maksamattomat" lapset olivat retken ajan päiväkodilla :/
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 17:08 Accra kirjoitti:
Meidän tytön pväkodissa noilla myyjäisten tuloilla hankitaan koko pväkotiin jotain tai sitten tehdään retkiä,joihin kaikki ottavat osaa.Vanhemmat maksavat sitten itse oman lapsen mahdolliset teatterit ja muut käynnit.Onhan se aika tyyristä,kun jostain lasten teatteriesityksestä saa maksaa 8 ?.ne lapset,joiden vanhemmat eivät syystä tai toisesta maksa noita teatterilippuja tms.,jäävät päiväkotiin..

Meillä on muksut päässeet tolla 8e jo useampaan esitykseen :whistle: Asuttiin silloin kun päiväkodissa ovat oleet Helsingissä ja siellähän alta kouluikäiset pääsevät bussilla ilmaiseksi, joten matkoihin ei raha ole tarvittu.
 
minä taas täällä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 16:49 Nooh kirjoitti:
Muuten ihan ok homma että pääsevät retkelle kun varat muuten vähissä päiväkodeilla mutta mitenkäs sitten jos jotkut eivät viekkään sitä rahaa sinne? Jääkö kyseiset lapset pois retkeltä vai kustantaako muitten vanhemmat maksamattomien matkan :whistle:
eikös se nykysin mene niin, että muiden vanhemmat joutuu kustantamaan nekin, joiden vanhemmat ei maksa. ja musta se on niin väärin. minusta on paras kun lopetetaan kaikki retket, joihin vanhlempien pitää maksaa rahaa, mä en ainakaan halua maksaa muista kuin omastani, tai alkaa myymään jotain tavaraa varojen keräämiseksi, koska sit kuitenki osa vanhemmista käyttää tavallaan toisia hyväks, tekemättä asian eteen yhjtään mitään.
 
minä taas täällä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 16:49 Nooh kirjoitti:
Muuten ihan ok homma että pääsevät retkelle kun varat muuten vähissä päiväkodeilla mutta mitenkäs sitten jos jotkut eivät viekkään sitä rahaa sinne? Jääkö kyseiset lapset pois retkeltä vai kustantaako muitten vanhemmat maksamattomien matkan :whistle:
eikös se nykysin mene niin, että muiden vanhemmat joutuu kustantamaan nekin, joiden vanhemmat ei maksa. ja musta se on niin väärin. minusta on paras kun lopetetaan kaikki retket, joihin vanhlempien pitää maksaa rahaa, mä en ainakaan halua maksaa muista kuin omastani, tai alkaa myymään jotain tavaraa varojen keräämiseksi, koska sit kuitenki osa vanhemmista käyttää tavallaan toisia hyväks, tekemättä asian eteen yhjtään mitään.
 
Sitä saa mitä tilaa
Ei meiltä ainakaa oo koskaa rahaa pyydetty mihinkään ja on käyny teatteris bussilla täs joku aika sit ja nyt on lähös kevät retkelle launeen perhepuistoon ja sinne tota matkaa pikkasen kertyyki,reilu 70km.Hyvin niillä kai sit rahallisesti menee.
 
toki kerätä saa, mutta jos se että ei juuri siihen päivään mennessä ole varaa maksaa niin on väärin että lapsi jää pois.
Kirjaa voi toki pitää, mutta myös pitää muista että on olemassa vähävaraisia jotka eivät kaikki pysty vaikka 8e maksamaan heti, että sa vaikka kahdessa erässä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 19:42 illuusia kirjoitti:
No siitä olen samaa mieltä että ei noi mitään ihmeellisiä reissuja tarvitsisi mutta ei mulla ole mitään sitä vastaan jos nyt 5-10? "joutuu" omistaan laittamaan yhteistä kivaa varten. :)
siloin se on paljon jos vanhemmat on työttömiä tai opiskelijoita ja hoitopaikassa on vaikka kolme lasta.
 

Yhteistyössä