Mitä mieltä olette ihmisestä, joka painaa Facebookissa sitä "tykkää"-nappia, jos

  • Viestiketjun aloittaja runkkuämpäri
  • Ensimmäinen viesti
runkkuämpäri
toinen ihminen kertoo siellä jotain ikävää. Minä kerroin Facebookin kautta eräästä ikävästä asiasta, joka minulle tapahtui ja ihmettelen, että moni ystäväni tykkäsi siitä uutisestani. He siis tavallaan tykkäävät siitä, että minulle on tapahtunut ikäviä asioita?
 
"tii-"
En "tykkää", tosin sitten todennäköisesti en kommentoi ollenkaan, jollekin todella hyvälle ystävälle voisin laittaa voi surku/tsemppiä-henkisen lausahduksen... ethän vaan oo niitä ihmisiä jotka suuttuu kun kukaan ei huomioi päivitystä? Uskon kumminkin että suurin osa vilpittömästi "ottaa osaa" ikävään asiaasi eikä sinänsä "tykkää" siitä.
 
muutama selitys
Ensiksikin on sellaisia "ikäviä" asioista kun:Loma loppuu jne, joista voi tykätä vaikka loman loppuminen onkin kurjaa, niin työpaikka on ainakin tiedossa. Seuraavana on asiat, joissa samassa lauseessa on myös jotain positiivistä. Esim: Koiramme nukkui pois, nyt hänellä on rauha eikä tarvitse enää kärsiä kipuja. En mä siitä kuolemasta tykkää vaan siitä, että kirjoittaja katsoo asian positiivisiakin puolia. Tai kaaduin pyörällä, onneksi säästyin pienillä naarmuilla; tykkään siitä, ettei käynyt pahemmin.
Olen kyllä jättänyt myös tykkäämättä kommenteista, joista ilmeisesti olisi pitänyt tykätä, esim tuttuni kertoi, että heillä on hääpäivä ja takana on ollut todella kurja ja ahdistava vuosi. Jep, hääpäivästä tykkäisin mutta miten voi tykätä, jos on ollut kurjaa ja ahdistavaa??
 
"minna"
Oikeasti, siis mistä näitä ihmisiä tulee. Halutaa nähdä kaikki niin outona. Kyllä, kaikki varmasti tykkäävät siksi, että haluavat todellaki kaikkea ikävää sulle. Mietipä nyt hetki. Vaikutat hankalalta ihmiseltä, joka vääntää kaikki asiat itseään vastaan.
 

Yhteistyössä