Mitä mieltä olette...? Esikoisen syntymäpäivä ja laskettuaika samana päivänä...

• Viestiketjun aloittaja "Pusse"
  • Ensimmäinen viesti
"Pusse"
Eli esikoinen täyttää 3 vuotta saman päivänä kuin tälle seuraavalle on ennustettu saapumispäivä :D Eli 4.2.
Haluaisin pitää esikon synttärit ennen synnytystä, että se olis sitten hänen päivänsä eikä niin että jos pitäisin ne syntymän jälkeen niin kaikki ihailis vaan vastasyntynyttä...
Onko järkeä pitää ne vaikka 29.1.? Vai yritänkö nyt olla vaan yli-ihminen? Toki lapsi voi syntyä vaikka ens viikolla, mutta lähinnä mietityttää että haukkaanko liian ison palan... Vieraiksi siis tulisi vaan sukulaisia, mutta kun niistä lähimmistäkin lapsineen tulee aika iso porukka.
Oisko joku muu kokeillut jaksamisensa rajoja näin loppuraskaudessa synttäreiden järjestämisessä? =)

"vieras"
me siirrettiin suosiolla samassa tilanteessa synttärijuhlia eteenpäin. meillä siis oli kyse esikoisen 4-vuotissynttäreistä.. meillä kuopus syntyi 2 päivän erolla veljestään eli esikoisen synttärit, päivä välissä ja kuopuksen synttärit.

nyt jo panikoin tulevia vuosia kuinka synttärit kivuttomimmin saisi hoidettua kun sukulaiset varmaan voi pyytää yhtäaikaa mutta kaverisynttärit erikseen...

äitips
[QUOTE="Pusse";22888908]Eli esikoinen täyttää 3 vuotta saman päivänä kuin tälle seuraavalle on ennustettu saapumispäivä :D Eli 4.2.
Haluaisin pitää esikon synttärit ennen synnytystä, että se olis sitten hänen päivänsä eikä niin että jos pitäisin ne syntymän jälkeen niin kaikki ihailis vaan vastasyntynyttä...
Onko järkeä pitää ne vaikka 29.1.? Vai yritänkö nyt olla vaan yli-ihminen? Toki lapsi voi syntyä vaikka ens viikolla, mutta lähinnä mietityttää että haukkaanko liian ison palan... Vieraiksi siis tulisi vaan sukulaisia, mutta kun niistä lähimmistäkin lapsineen tulee aika iso porukka.
Oisko joku muu kokeillut jaksamisensa rajoja näin loppuraskaudessa synttäreiden järjestämisessä? =)[/QUOTE]

Meillä sama juttu ja synttärit pidettiin 3 viikkoa aikaisemmin. Hyvin meni ja mukavaa oli.

"Pusse"
[QUOTE="mää";22888954]Minä pidin lapsen juhlat viikkoa ennen sovittua sektiota ja kävin päivää ennen sektiota juhlimassa ripillipääsyä matkan päässä.
Jos jaksat niin siitä vaan :)[/QUOTE]

Mulla on kyllä tunne ettei tämä ainakaan enne laskettua ole tulossa, tosin sehän on vaan tunne :) Ja nyt tuntuu ainakin vielä että kunhan en mitään liian kunnianhimoisia leipomuksia ala väkertää niin homma saattais onnistuakin...

v
Meidän esikko on syntyny 25.4 ja nyt on la 29.4.Jos raskaus jatkuu niin pitkälle, yritän jaksamisen rajoissa järjestää esikolle jonkinmoiset 1v-synttärit, onhan kuitenkin sen eka synttäripäivä <3. osin voi olla et tää nyytti saapuu jo maaliskuulla..

Meillä oli laskettuaika 8. päivää ennen esikoisen 2-vuotissynttäripäivää. Kaverisynttärit vietettiin pari viikkoa etukäteen. Sukulaiset pyydettiin sitten viikon päästä synttäripäivästä ja sovittiin, että juhlat juhlitaan minusta välittämättä. Hyvinhän se meni, koska pikkukakkonen kerkesi syntyä ja sitten sukulaiset näkivät tämän uuden tulokkaan reilun viikon ikäisenä siinä samalla kun tulivat esikoista juhlimaan. Pääosassa oli tietenkin esikoinen :)

Meil täytettiin 1v 16.12 (vietettiin 18 ja 19.12) ja mul oli la 22.12 (tosin vauva syntyi vasta 1.1), mut ihan mieleeläni värkkäsin, sai niihin joulunalus päivään mukavaa tekemistä joka ei liittynu jouluun eikä tulevaan vauvaan, samalla sai ajatuksia siirrettyä muualle. Tarjottavaksi tein sellaista minkä ois voinu pakastaa..

Viimeksi muokattu:
"vieras"
Minä olen järjestänyt synttärit, ilmoitin vieraille, että synttärisankari on paikalla (2 v synttärit), mutta minä en välttämättä ole, mahdollisesti jopa pääsevät lapsenvahdeiksi synttäreitä viettämään lasten seurassa :D

"vieras"
Pitäisin etukäteen ehdottomasti. Mulla ja veljelläni oli LA:t viikon välein (toki kaksi vuotta välissä) ja onneks mä myöhästyin... Kauheeta oli kun äiti joskus ehdotti yhteisjuhlia, ja mä vielä sit menin syntymään isoveljeni nimipäivänä.
Joten pidä ihmeessä juhlat, ne on tärkeät ja kyllä sä jaksat :)

Yhteistyössä