Mitä mieltä olette alkoholipitoisista illanistujaisista, jossa on lapsia

Alkuperäinen kirjoittaja miljoonakala:
Meillä on usein näitä "alkoholipitoisia" illanistujaisia. Viimeks pelattiin krokettia ja mölkkyä, grillattiin ja saunottiin ystävien kanssa. Lapsilla oli oikein mukavaa. Saivat vähän valvoa pitempään.
Kukaan ei meillä vedä päätä täyteen, kukaan ei ala räyhäämään. Alkoholin käyttö ei aina meinaa kännejä, sitä voi käyttää ihan hallitustikin.
Näimpä. Ei tosiaan mitään kaatokännejä kukaan vedä eikä ole rähjäystä tms.
Mukavaa porukalla ja lapsilla ei ole käsitystä et heti ku näkee pullon nii pelästyy...parilla kaveripariskunnalla on näin :( Mut se johtuukin siitä et aina ku on olut auennut niin on jotain pahaa tapahtunut.

Sillon jos tietää ettei tämmösiin illanviettoihin sovi, eli ei osaa ottaa vaan muutamaa tai sekoo heti yhestä olusesta ni ei tietenkään kannata riskeerata!!

Alkuperäinen kirjoittaja ....:
Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:
Voisimme menä jos alkoholitarjoilu olisi maksimissaan 1-2 annosta/naama. Jos menisi ihan 5-6 annosta niin silloin kutsuisin jo ryyppybileiksi missä ei ole lapsen paikka olla.
kavereilta että monta annosta juodaan. 1 annos= 1 pieni pullo olutta 0,33
joten niitä 0,5 tölkkejä ei sitten kande käyttää...
Tottakai kysyn miten paljon sitä alkoa on suunniteltu nautittavaksi, että otanko lapset mukaan vai en. Mulla on suu minkä osaan avata ja kysyä asiaa, eikä mun tarvitse sitä sitten jälkikäteen täällä palstalla valittaa.

Miksi ei 0,5l tölkkejä kannata käyttää? Mun laskupään mukaan ne mahtuu tuohon kahteen annokseen :LOL:

Huom
Alkuperäinen kirjoittaja haiku:
me ollaan muutettu omaan kotiin ja ajateltiin pitää tupaantuliaiset...tai mies enemmin haluaisi kun on rakentanut ja laittanut omaa pihaa kuntoon koko kesän...
Meillä vielä sen verran pieni vauva etten halua laittaa hoitoon.. Ongelma onkin se että ystäväpiirissämme on myös niitä jotka eivät välttis osaa ottaa kohtuudella emmekä silti viitsi olla kutsumatta heitä...
Vaikka vauva tosiaan pieni eikä mitään tajua niin vähän arveluttaa koko istujaisia pitää :eek:
Pitäkää ihmeessä ne juhlat, eihän noin pieni niistä vielä mitään ymmärrä. Ja sinä olet kuitenkin oletettavasti selvinpäin, jos vauva on pieni ja imetät vielä.
Pitäkää kekkerit "kevyesti" eli annatte jossain 22-23 maissa ymmärtää, että olisi syytä kekkereiden loppua "kun on tuo vauvakin", ennen kuin menee örvellykseksi (jos esim. miehesikään ei halua kavereiden jäävän örveltämäään). meillä tehtiin usein niin, että kaverit jäivät kyllä pidempään miehen kanssa istumaan, mutta itse menin nukkumaan, jotta jaksoin vauvan kanssa sitten herätä yöllä ja aikaisin.
Mukavia juhlia teille, kivahan niitä kavereita on tavata ja uutta kotia ja pihaa juhlistaa!

juuri näin
Alkuperäinen kirjoittaja miljoonakala:
Meillä on usein näitä "alkoholipitoisia" illanistujaisia. Viimeks pelattiin krokettia ja mölkkyä, grillattiin ja saunottiin ystävien kanssa. Lapsilla oli oikein mukavaa. Saivat vähän valvoa pitempään.
Kukaan ei meillä vedä päätä täyteen, kukaan ei ala räyhäämään. Alkoholin käyttö ei aina meinaa kännejä, sitä voi käyttää ihan hallitustikin.
komppi

ärsyttää
Jos on ihan pakko jotain ottaa, niin ottakaa sellaista, mistä ei tule ympäristölle ongelmia. Ainut, mikä vituttaa enemmän kuin humalainen ihminen on verinen humalainen ihminen. Ällöttää joka kerta olla kuskaamassa tai paikkaamassa jotain oman elämänsä soturia. Opetelkaa olemaan ilman ja jos se ei onnistu, niin juokaa sitten edes nopeasti sammuksiin.

....
Voisimme menä jos alkoholitarjoilu olisi maksimissaan 1-2 annosta/naama. Jos menisi ihan 5-6 annosta niin silloin kutsuisin jo ryyppybileiksi missä ei ole lapsen paikka olla.
Tottakai kysyn miten paljon sitä alkoa on suunniteltu nautittavaksi, että otanko lapset mukaan vai en. Mulla on suu minkä osaan avata ja kysyä asiaa, eikä mun tarvitse sitä sitten jälkikäteen täällä palstalla valittaa.

Miksi ei 0,5l tölkkejä kannata käyttää? Mun laskupään mukaan ne mahtuu tuohon kahteen annokseen :LOL:
ne ole hiukan petollisia et voi juoda kahta 0,5 tölkkiä koska annoksia tulee enemmän kuin kaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja ärsyttää:
Jos on ihan pakko jotain ottaa, niin ottakaa sellaista, mistä ei tule ympäristölle ongelmia. Ainut, mikä vituttaa enemmän kuin humalainen ihminen on verinen humalainen ihminen. Ällöttää joka kerta olla kuskaamassa tai paikkaamassa jotain oman elämänsä soturia. Opetelkaa olemaan ilman ja jos se ei onnistu, niin juokaa sitten edes nopeasti sammuksiin.
No tämmönen tilanne on jo liikaa lasten seurassa... Mutta ei mulla ole ongelmaa kestitä ystäviä hyvän ruoan ja parin lasin punaviiniä parissa vaikka lapset on kotona. Tai kesällä grillataan ja miehet ottaa oluet ruoan kanssa. Mutta känni ja lapset ei sovi yhteen.

Alkuperäinen kirjoittaja ärsyttää:
:LOL: Eli vaihtoehtoina on joko olla absolutisti tai täys alkoholisti?!

Olisko aika laajentaa katsantokantaa pikkasen?

ne ole hiukan petollisia et voi juoda kahta 0,5 tölkkiä koska annoksia tulee enemmän kuin kaksi.
Miksi niitä muuten pitäisi juuri juoda se kaksi? Yksi menee hyvin tuohon haarukkaan. 1-2 ei tarkoita joko tai, ainakaan meillä päin. =)

sama
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja Josa:
Kyllä meillä istutaan iltaa kavereiden kanssa ja juodaan esim. siideriä vaikka lapset onkin paikalla. Ei meillä lasten aikana mitään kännejä oteta, juodaan jonkin verran. Eilenkin miehen kanssa juotiin viinipullo pizzan kanssa.
Joskus juodaan sit hiukan lisää, kun lapset menny nukkumaan.
Saman tyyppisesti mennään meilläkin. Lapset on mukana juhlissa, kännissä ei ole kukaan.
täällä

m
Miksi vaihtoehto on absolutismi tai perseet olalle? Siis kai mä olen ihan eri tavalla kykeneväinen hoitamaan lasta oonko mä vetänyt 1-2 siideriä tai 10 annosta alkoholia. Jos perheessä on ennen lasta otettu alkoholia ihan "normaalisti" eli esim. viikonloppuisin pari siideriä, viiniä tms. ja viikolla vaikka saunakaljat, niin kumpi on sitten lasten tultua kuvioihin absolutisti, ainako se äiti?

Kyllä mun tuttavapiirissä elämä on jatkunut ihan samanlaisena alkoholinkäytön suhteen kun ennen lapsiakin, kun se käyttö on ollut siis normaalin rajoissa.

?????
Alkuperäinen kirjoittaja imperial:
Kyl tuos terassilla on istuttu tytön kanssa ja likka viihtyy. Sekä on niitä iltojakin ollut, mut toinen vanhempi(siis en minä ) on ollut selvin
Alkoholi sumentaa arvoostelukyvyn. Likka viihtyy, kun saa istua paikallaan ilman suunvuoroa sama saakelin kokislasi edessään. Kun tarjoilija viimein avautuu alkaa valittaminen. Eihän tässä ole mitään pahaa?

Alkuperäinen kirjoittaja ?????:
Kyl tuos terassilla on istuttu tytön kanssa ja likka viihtyy. Sekä on niitä iltojakin ollut, mut toinen vanhempi(siis en minä ) on ollut selvin
Alkoholi sumentaa arvoostelukyvyn. Likka viihtyy, kun saa istua paikallaan ilman suunvuoroa sama saakelin kokislasi edessään. Kun tarjoilija viimein avautuu alkaa valittaminen. Eihän tässä ole mitään pahaa?

Ei se juo kokista.... Ja toisekseen, luuletkos, että sinne mennään asumaan? Ja kolmannekseen, mennään aina terassille, missä on kaks leikkipuistoa vieressä, joten menee niihin leikkii ja käy välil ottaa huikkaa. Hyvin siis sen parin oluen verran viihtyy

epäsuomalaisia
Meillä käytetään viiniä usein ruokajuomana, kuten on miehen perheessä aina tehty (kotoisin tuolta viinimaasta). Perheen kokoontuminen mummojen ja tätien kanssa tarkoittaa aina shampanjaa alkujuomana ja viiniä ruoalla. Kuvaavaa on, etten kuitenkaan koskaan ole nähnyt ketään miehen sukulaista hiprakassakaan ja alkoholinkäyttö muissa yhteyksissä ja tarkoituksissa on heille tuntematonta.

Samaa tyyliin meillä juodaan viiniä ruoan kanssa. Ei tosin viitsi joskus avata hyvää viinipulloa jos sitä ei sitten mene seuraavinakin iltoina. Usein meillä on se kaadellaan vanhaksi menneitä viinejä avonaisista pulloista, joita ei sitten tullutkaan juotua. Kun meillä todellakin ja valehtelematta yksi lasi viiniä ruoan kanssa tarkoittaa yhtä lasia (joka täytetään kolmasosaan saakka).......

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ?????:

Ei se juo kokista.... Ja toisekseen, luuletkos, että sinne mennään asumaan? Ja kolmannekseen, mennään aina terassille, missä on kaks leikkipuistoa vieressä, joten menee niihin leikkii ja käy välil ottaa huikkaa. Hyvin siis sen parin oluen verran viihtyy
Tätä terassilla istumista lasten kanssa en minäkään käsitä, vaikken absolutisti olekaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja Josa:
Kyllä meillä istutaan iltaa kavereiden kanssa ja juodaan esim. siideriä vaikka lapset onkin paikalla. Ei meillä lasten aikana mitään kännejä oteta, juodaan jonkin verran. Eilenkin miehen kanssa juotiin viinipullo pizzan kanssa.
Joskus juodaan sit hiukan lisää, kun lapset menny nukkumaan.
Saman tyyppisesti mennään meilläkin. Lapset on mukana juhlissa, kännissä ei ole kukaan.
Meillä myös sama linja, paitsi että ei juoda lisää kun lapset ovat menneet nukkumaan.

näin
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tätä terassilla istumista lasten kanssa en minäkään käsitä, vaikken absolutisti olekaan.
Olen ollut terassilla töissä ja voin todeta erittäin harvassa olleen sellaiset tapaukset, joihin aina vedotaan, kun puhutaan siitä, voiko lapset olla mukana terassilla.

Missä? :D
(etkös säkin turkulaisia oo?)

Yhteistyössä