mitä mieltä nimestä ukko?

  • Viestiketjun aloittaja "hmm"
  • Ensimmäinen viesti
"hmm"
tuntuu jakavan mielipiteitä kovasti :D mies on erityisesti ihastunut tuohon nimeen ja haluaisi sen lapselle antaa, jos tulee poika. sukunimi on todella suomalainen ö-kirjaimineen ja mielestämme ukko sopisi senkin kanssa.
 
"vieras"
En ite ennen tykännyt nimestä, mutta pari vuotta sitten musta tuli pikku-Ukon kummitäti ja nyt nimi tuntuu ihan normaalilta. Lapsille on ollu vähän vaikee selittää joskus sitä nimeä, ettei ole kyse vanhasta sadun ukosta vaan pienestä vauvasta-taaperosta jne.
 
"hmm"
arvelinkin tälläisiä mielipiteitä. omasta mielestäni ukko on naseva ja väkevä, hyvin muinaissuomalainen nimi, ja siitä ihastuttava - mutta mitä jos pojasta ei sellaista kasvakkaan? yleensä kai "nimi ei miestä pahenna" mutta jotenkin ukko tuntuu niin väkevältä ja miehekkäältä nimeltä että se voisi olla vähän häiritsevän tuntuinen jos pojasta nyt vaikka joku hiusstylisti tulisi :D
 
juuh
Täältä löytyy yksi Ukko. Vanha suomalainen nimi ja varsinkin kun luonne on tulta ja tappuraa niin sopii pojalle kuin nenä päähän. Varmasti jakaa enemmän mielipiteitä kuin onnit, jesset, leot, otot, leevit, nuutit ja mitä niitä nyt on nuo puistot ja kerhot pullollaan, mutta ei ole ainakaan meidän perhettä haitannut. Eikä löydy toista samannimistä tällä hetkellä Suomesta vaikka sukunimi onkin aika tyypillinen.
 
Mun mielestä Ukko on ihana ja kaunis suomalainen nimi, perinteinen ja nätti. Ei mun mielestä myöskään mitenkään häiritsevän "väkevä" tai määräävä, kyllä mun mielestä Ukko voi olla myös herkkä hiusstylisti ;)
 

Yhteistyössä