Mitä mieltä Marimekon vaatteista?

  • Viestiketjun aloittaja tossuliini
  • Ensimmäinen viesti
tossuliini
Olisi kiva tietää että pitääkö muut Marimekon vaatteita? Itse en ole raaskinut niitä ostaa kun on sen verran kalliita ja toisekseen osa niistä sellasia mitkä ei edes olisi mun makuunikaan, niinkuin Unikko, en pistäis mistään hinnasta unikkovaatteita päälleni, ainoa mitä voisin aatella Marimekon vaatteista itelleni olisi raitapaita, mutten muuta.
 
Työäiti
Raitapaita ei sovi mun muodoilleni. Pikkupojallani niitä käytän, tuleepahan väriä elämään.

Minä olen ostanut usein (alesta) Ritva Fallan ja oliskohan Piiraisen neuletakkeja/puseroita. Oikein kauniita. Voisin ostaa jotain pellavavaatteita tai juhlavaatteita myös, mutta vähään aikaan ei ole alessa ollut oikeita kokoja... Osa näistä puuvillapaidoista/takeista/mekoista on vähän hassua mallia tänävuonna, joten ovat jääneet välistä. Tai sitten kaikki väriyhdistelmät eivät ole iskeneet minuun. Minulle Marimekko on paljon muuta kuin tuo unikko, se on jo vähän vanha juttu.
 
Annuska
Kun unohdetaan kaikki unikot, tasaraidat ja muut tyypilliset Marimekkokuviot, niin Marimekolta löytyy upeita vaatteita upeista materiaaleista.

Hinta on kaikilla Mm vaatteilla tosin törkeä.

Viimeksi eilen kävelin Mm liikkeen ohi, mainostivat jotain 20 % alea ja lastenvaatteita oli houkuttimena, mutta mielestäni ne on vielä alessakin naurettavan hintaisia. Jos joku bodykin maksaa kolmisenkymppiä, niin se on ihan höpöhöpöä.
 
Työäiti
Alkuperäinen kirjoittaja Annuska:
Viimeksi eilen kävelin Mm liikkeen ohi, mainostivat jotain 20 % alea ja lastenvaatteita oli houkuttimena, mutta mielestäni ne on vielä alessakin naurettavan hintaisia. Jos joku bodykin maksaa kolmisenkymppiä, niin se on ihan höpöhöpöä.
Minulle on merkitystä, sillä että vaate on tehty Suomessa (marimekolla noi tasaraidat). Muita Suomessa tehtyjä bodyja olen nähnyt vain Cirafilla ja siellä värit olivat ratkiriemukkaat: valkoinen, vaaleansininen ja vaaleanpunainen. Olen valmis maksamaan kotimaisuudesta ja tukemaan suomalaista työtä. Se toki ei tarkoita, että lapsella olisi vain marimekkoa päällä.
 
iera
En pidä kovinkaan monista vaatteista, mutta kankaista pidän, pussilakanoista, laukuista yms. Vaatteissa laatu on huonontunut siitä, mitä se ennen oli. Ennen saumat oli suoria ja vaate pysyi hyvänä vuosikausia, siksi laadusta kannatti maksaa. Nyt ns. ykköslaatuinen vaate saattaa menettää muotonsa ja värinsä, rispaantua jne. hyvin pian.
Tässä yksi kiva laukku, jos linkitys onnistuu.
http://www.marimekko.com/FI/laukut/uutuudet/081/31.htm

 
tossuliini
Yök sanon mä. Vaikka vihreästä väristä tykkäänkin niin kohtuus kaikessa, en ottais tuollaista laukkua vaikka mulle maksettaisiin siitä, ei sovi mun tyyliini. Varmaan maksaakin hunajaa. Ite ostin kk sitten anttilasta jyväskylästä liukuvärjätyn olkalaukun joka kyllä tosin maksoi n. 30 euroa mutta musta se oli tosi hieno joten sen halusin ja myös ostin.
 
kirppa
Alkuperäinen kirjoittaja iera:
En pidä kovinkaan monista vaatteista, mutta kankaista pidän, pussilakanoista, laukuista yms. Vaatteissa laatu on huonontunut siitä, mitä se ennen oli. Ennen saumat oli suoria ja vaate pysyi hyvänä vuosikausia, siksi laadusta kannatti maksaa. Nyt ns. ykköslaatuinen vaate saattaa menettää muotonsa ja värinsä, rispaantua jne. hyvin pian.
Tässä yksi kiva laukku, jos linkitys onnistuu.
http://www.marimekko.com/FI/laukut/uutuudet/081/31.htm
Aivan ihana! Onko mitään hintatietoa kellään tästä laukusta??
 
vieras
Ne Ritva Fallan tms. suunnittelemat yksiväriset jakkupuvut ja neuleet on kauniita. Samoin mustat nahkalaukut. Mutta perinteiset kuosituotteet on yyyyääääkkkk. Vieläki muistuu mieleen kotitalousopettajan muumityylin mekot ja ne hirveät kelta-vihree-oranssi-mustat 70-luvun verhot.
 
Ainoa Mm vaate mikä löytyy on pallopaita, se perinteinen kolmella nepparilla. Siihen oon jäänyt koukkuun, haluaisin kaikki värit. Muilla Marimekoilla ei niin väliä. Tökkii kun löytyy joka kodista |O
 
Kuikelo harmailee
Itse kokeilin H&M:ssä sellaista mustavalkoista Marimekon kankaasta tehtyä pitkää mekkoa, ja oli ihan kiva. Sellainen mikä oli vähän kreikkalaistyylinen :/ Muista ei kokemuksia...
 

Yhteistyössä