Mitä mieltä KUMMITÄDISTÄ, joka....

• Viestiketjun aloittaja Hermot menee kummitädin kanssa
  • Ensimmäinen viesti
Hermot menee kummitädin kanssa
*"vaatii" päästä kummiksi, mutta jälkeenpäin saamme muualta kuulla, ettei hän oikeasti olisi halunnutkaan...

*ei halua tulla kastajaisiin, koska siellä on "liian hienoja ihmisiä", hän "ei kelpaa" sinne

*tulee kastajaisiin, mutta ei tuo vauvalle lahjaa, koska "hänen lahjansa eivät kuitenkaan kelpaa"

*suunnittelee kummilapsen ollessa vasta vauva, miten he yhdessä sitten joskus lähtevät "bailaamaan" ja hän kyllä voi ostaa viinaa kummilapselleen, vaikka tämä olisi alaikäinen, hän on sellainen "mukava kummitäti"

*arvostelee vanhempien (lähinnä lapsen äidin) tapaa kasvattaa lasta (mm. syöttäminen, nukuttaminen) -vaikka hänellä itsellään ei ole lapsia

*tullessaan vauvaa katsomaan, kaappaa hänet syliinsä kesken unien, jolloin vauva herää ja on kiukkuinen. Tai vaatii, että vauva herätetään, että hän saa nähdä vauvan

*riitaantuessaan kummilapsen äidin kanssa "irtisanoutuu kummiudestaan" ja haukkuu samalla lapsenkin

*myöhemmin kuitenkin vaatii saada tavata lasta, koska "hänellä on siihen oikeus"

*tullessaan tapaamaan lasta, hänen kuullensa arvostelee lapsen äitiä: "en ole sinuakaan saanut käydä katsomassa, kun ei anneta"

Ei yhtään tekisi mieli antaa tämän eukon tavata lastamme. Mutta onko pakko?

Alkuperäinen kirjoittaja Hewletin Paccardi:
Ei ole pakko, vaikka onkin sukulainen! Vaikea tilanne, mutta koita ratkaista asia jotenkin, voisko miehesi puhua siskonsa kanssa?
Mies on puhunutkin, mutta vastaus oli siskolta, että pitäis kuulemma jättää mut... Ja mullekin on suoraan sanonut, että veljensä on liian hyvä mies mulle. Ja mies on vaan sitä mieltä, että siskollaan on aina tuollaisia "oikkuja" (mielenterveysongelmainen kun on) eikä niistä kannata välittää. Eikä tosiaan tunnu loukkantuvan, vaikka siskonsa haukkuu meidän lastamme!

neukkis
Tapaat mahdollisimman vähän. Kutsut vain lapsen syntymäpäivinä yms. Omaa elämääsi vain pilaat, jos tuota ihmistä usein tapaateikä se lapsellesikaan hyväksi ole.
Ja kun tulee teille teet selväksi, ettei lastasi herätetä kesken unien tai kun antaa kasvatusneuvoja hymähtelet, että kyllä hänkin sitten oppii kun niitä lapsia saa.

Alkuperäinen kirjoittaja neukkis:
Tapaat mahdollisimman vähän. Kutsut vain lapsen syntymäpäivinä yms. Omaa elämääsi vain pilaat, jos tuota ihmistä usein tapaateikä se lapsellesikaan hyväksi ole.
Ja kun tulee teille teet selväksi, ettei lastasi herätetä kesken unien tai kun antaa kasvatusneuvoja hymähtelet, että kyllä hänkin sitten oppii kun niitä lapsia saa.
Mutta kun mies sanoo, että pitää antaa siskonsa käydä kylässä... :( Ei mieskään häntä erikseen kutsu, mutta jos sisko soittaa, niin ei kielläkään tulemasta. Ja mies alkaa minua sitten kovistella, että entä jos hänkin kieltää minun siskojani vierailemasta meillä... :( Tämän kummitädin takia on parisuhdekin koetuksella...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos miehes kyläilis lapsenne kanssa tuon siskon luona kahdestaan?
Olen ehdottanutkin, mutta eihän tämän eukon luokse voi koskaan mennä kyläilemään. On hirmu tarkka kodistaan, aina oltava joka paikka tip top -auta armias, jos pikkulapsi sinne pääsee touhuamaan... Ja ei siellä koskaan olla kotonakaan, huitelee ties missä milloinkin. Ja jos hänelle ei passaa, että kylään tullaan, voi vetäistä oven nokan edestä kiinni. Meille saattaa työntyä kutsumatta ja tulee sisälle väkisin, vaikka yrittäisin seisoa oven tukkona, että nyt ei käy...

Hei!
Kuulostaa siltä että kummitädillä on aika paljon narsistisen persoonallisuushäiriön piirteitä; vaatii, haluaa, jos ei mennä hänen mielen mukaan niin ei sitten mennä mitenkään, hänellä on oikeus tehdä/sanoa ihan mitä vaan vauvalle/äidille, manipuloi puheillaan, muut ovat häntä vastaan..Suojaa lapsesi tuollaiselta, ei tule koskaan muuttumaan!

siis miksi tollainen ihminen on edes ikinä valittu lapsen kummiksi?? En todellakaan olisi missään tekemisissä ja minusta sinä voit irtisanoa hänet kummiudesta seurakunnassasi. tai siis vaihtaa "parempaan". Kumminhan kuuluisi olla lapselle turvallinen aikuinen ystävä ja tuo ei siltä eikä edes hitusen täysjärkiseltä kuulosta.

vieras
tuntuu pahalta, et noin halveksivaan sävyyn puhut mt-potilaasta. lultavasti käytös on juuri tätä mt-pngelmaa ja eihän hän voi sairaudelleen mitään. kaikki tuollainen kastajaisiin tulemattomuus yms on kyl tyypillistä tollasille sairauksille. tää maailma olis paljon parempi paikka elää jos ihmjiset olis ymmärtäväisempiä toisiaan kohtaan ja hyväksyisivät nämä siipirikotkin kaltaisenaan joukkoonsa. jos näet kysyt mt-potilaalta, et kummin hän itse haluisi: olla terve vaiko sairas, niin vastauksen kyl tiedät. ei ole siis itse sairauttaan itselleen valinnut. etkä säkään ap valitsisi - ja et valitse, jos jonain päivänä huomaat olevasi mt-potilas. t. mt-potilaan sisko

Haloo!
tuntuu pahalta, et noin halveksivaan sävyyn puhut mt-potilaasta. lultavasti käytös on juuri tätä mt-pngelmaa ja eihän hän voi sairaudelleen mitään. kaikki tuollainen kastajaisiin tulemattomuus yms on kyl tyypillistä tollasille sairauksille. tää maailma olis paljon parempi paikka elää jos ihmjiset olis ymmärtäväisempiä toisiaan kohtaan ja hyväksyisivät nämä siipirikotkin kaltaisenaan joukkoonsa. jos näet kysyt mt-potilaalta, et kummin hän itse haluisi: olla terve vaiko sairas, niin vastauksen kyl tiedät. ei ole siis itse sairauttaan itselleen valinnut. etkä säkään ap valitsisi - ja et valitse, jos jonain päivänä huomaat olevasi mt-potilas. t. mt-potilaan sisko
No oli mikä häiriö hyvänsä niin ei kyllä ole Ap:n kuvaileman ihmisen paikka lapsiperheen kuvioita hämmentämässä!!

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Haloo!:
No oli mikä häiriö hyvänsä niin ei kyllä ole Ap:n kuvaileman ihmisen paikka lapsiperheen kuvioita hämmentämässä!!
näin puhuvat ne, jotka luulee, et nää asiat ei voi koskaan koskea heitä itseään tai heidän perhettään tai lähipiiriään.:(

huhuhuh
Olkoot miten miehen sisko ja olkoot miten kummitäti, ei tommosen ihmisen kanssa tarvitse olla tekemisissä !!!!
Kuvittele, ettei teillä ole mitään sukulaissuhdetta häneen. Olitiko hänen kanssaan tekemisissä? Kysy mieheltäsi, olisiko hän tommosen naapurin,kaverin, tuttavan kanssa tekemisissä?
Sukulaisuus tai kummeus ei velvoita tai vaadi mitään, varsinkin jos se on vain hajottavaa. Ei tommonen ihminen ole hyväksi lapselle, ei sinulle, ei parisuhteellenne.

Mies voi tavata siskoaan ihan missä itse haluaa,. Sinun ei tarvitse kutsua kotiisi ihmisiä, joita et sinne halua ja jotka käyttäytyvät epäasiallisesti.
Se on myös sinun kotisi, myös sinun lapsesi, ei vain miehesi.

Olen itse laittanut välit poikki sukulaisiini, koska en jaksanut olla aina haukkumisen ja arvostelun kohteena,. Mitään hyvää minusta tai minun lapsistani kun ei tuntunut koskaan löytyvän.
nyt harvennetaan olemista isovanhempien kanssa, koska he hyvää tarkoittaen tosin, tulevat liian vahvasti alueelle, joka ei heille kuulu ja joka hajottaa.

Haloo!
näin puhuvat ne, jotka luulee, et nää asiat ei voi koskaan koskea heitä itseään tai heidän perhettään tai lähipiiriään.:(
Ei vaan näin puhuu nimenomaan henkilö, jonka elämää ja perheen elämää tälläinen "mt.potilas" on häirinnyt 25 vuotta ja edelleen ahkerasti yrittää!

huhhuh

Joskus pitää suojella itseään ja lapsiaan ennenkaikkea, ja rajata semmosten ihmisten kyläilyjä, jotka vain rikkovat.
Antaisitko tulla kotiisi huumeongelmaisen piikittämään olohuoneeseesi tai alkoholistin ryyppäämään kämpääsi vain siksi, että kyseessä on sukulainen? Lapset oppivat suvaitsevaiseksi, vai mitä?
Tässä on minun mielestä vähän sama tilanne.

Yhteistyössä