Mitä mieltä äidistä, jolla ei varaa ostaa lapsille kunnon vaatteita, mutta on varaa ottaa tatuointeja ja tupakoida?

  • Viestiketjun aloittaja mitä
  • Ensimmäinen viesti
.....
eivät pidä vaatteita niin suuressa arvossa että viittisivät tuhlata niihin älyttömiä summia. kirpparilta löytyy aivan käyttökelpoisia vaatteita ja joskus vielä todella halvalla. ruuasta ei oikein voi tinkiä niin silloin säästäminen tapahtuu niin että jätetään reimatecit ostamatta ja ostetaan tilalle käytettyä halvemmalla.
ja jos joku ostaa vaatteet kirpparilta siinä ei välttämättä ole kyse siitä, että rahat menevät tatuointeihin ja tupakkaan vaan ei haluta yksinkertaisesti kerska kuluttaa ostamalla uusia vaatteita kun käytetytkin vielä kelpaavat.
 
Paha mennä muita arvioimaan ja muiden tapoja, mutta ensimmäisenä tulee mieleen, että ehkä tälle äidille oma etu on vähän tärkeämpi kuin lapsen etu joissain asioissa? Tai jos hänelle on tullu joku sellanen kausi nyt, että pitää saada vähän itellekki jotain kivaa? Ja kyllähän kirppiksellä on tosi kivoja vaatteita paljon. :) Mut jos ne nyt ihan rähjäsissä kulkee aina ni ehkä sit vois miettii jonkinlaista muutosta...tai jotain? Onko niillä lapsilla muuten hyvä olla..? :)
 
sipuli
Täällä on usein mustavalkoinen vastakkain asettelu huono äiti vs. hyvä äiti. On olemassa välimuotoja.

Tuollainen äiti ei välttämättä ole HUONO äiti, siihen vaaditaan paljon muutakin mutta ei hän kyllä ole sieltä ihanimmasta päästäkään.
Mieluummin olen vähän toisenlaisen ihmisen lapsi. Harmi ettei vanhempia voi valita, jäisi monen moni lapsettomaksi.
 
Sitä mieltä, että on vähän tärkeysjärjestys hukassa... :/

Toisaalta eihän siinä mitään, jos lapsilleen saa hyvää vaatetta tuttujen lasten pieniksi jääneistä tai ostaa kirppikseltä. Kunhan on ehjää ja puhdasta. Eipä meiänkään pojalle montaa uutta vaatekertaa ole kaupasta ostettu. Kasvaa niin nopeesti, ettei kaikkia lainaksi saatujakaan ole keretty käyttää :| Tänään kaivoin 70cm vaatteet esille ja poitsu vasta 3,5kk :whistle:
 
...........
sen määrittää että on hyvä äiti kun ostaa uusia vaatteita?? myös sellaisen ihmisen jonka pitää päteä kalliilla lasten vaatteilla lapsilla voi olla oikeasti tosi huonot oltavat.
 
No kyl mäkin kirpparilta ostan vaatteita lapsille.. sillon kun tekee hyviä löytöjä..
itellekin ostan.. mut kyllä kuitenkin lapset menee kaiken edelle.. eli en ottais esim sitä tatskaa jos lapselle pitäs ostaa vaiks kengät ja sen jälkeen jos ottaa tatskan joutuis ostaa sieltä kirpparilta kulahtaneet lenkkarit jotta lapsella olis jotain jalassa.
 
ääää
meillä säästetään juuri vaatteissa niin voimme sitten sen rahan käyttää johonkin muuhun kivaan. ja ihan periaatteesta en edes halua pukea lapsiani uusiin vaatteisiin. ärsyttää kun ihmisillä on nykyään niin helppoa että ei muuta valittamista enään keksitä kuin se että joku ostaa lapsilleen käytettyjä vaatteita.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja sipuli:
Täällä on usein mustavalkoinen vastakkain asettelu huono äiti vs. hyvä äiti. On olemassa välimuotoja.

Peesi! Itse olen saman huomannut... Niin ja eikä ne reimatecit ja muut hienot ulkoiset puitteet tee kenestäkään hyvää äitiä. Kyllä siihen vähän muutakin tarvitaan.
Ja ap:n kysymykseen: ENsimmäinen ajatus, että omat mielihalut lasten hyvinvoinnin edelle laittava äiti, mutta tarkemmin mietittynä se ei tosiaankaan ole niin mustavalkoista. Kun en tiedä tarkemmin, niin en taida sitten olla mitään mieltä.
 
ap
Niin hän säästää lasten vaatteissa jos jossakin pitää säästää. Näin on sanonut. Ei sitten ole tullut mieleen säästää omissa menoissa. Tupakkaan menee ainakin 100e kuussa jo. Jopa kengät ostaa usein lapsille käytettynä. on niillä hyvät oltavat yleensä ottaen kai.
 
hmmm
Tunnen yhden hyvin nuoren yhäidin, jolla menee tärkeysjärjestys nurinkurin. Käy ulkona jatkuvasti ja lapset pieniä vielä. Ovat hoidossa milloin missäkin. Tupakkaa ja uusia vaatteita ostaa itelleen kokoajan ja laittaa rahat baareihin. Lapsilla sitten vanhoja vaatteita ja leluja tuskin yhtään.
 
vieras
ehkä sillä on joku tuttu joka tekee tatskat halvalla ja tupakointikin on sellanen juttu, että jos elä'mäntilanne on stressaava niin sen lopettaminenkaan ei helppoa ole. Jospa äiti ei muuta sitten itseensä törsää ja ostaa lapsilleen vaatteet käytettynä. Näin jää sitten siihen ruokaan ja arki-elämäänkin rahaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja .....:
eivät pidä vaatteita niin suuressa arvossa että viittisivät tuhlata niihin älyttömiä summia. kirpparilta löytyy aivan käyttökelpoisia vaatteita ja joskus vielä todella halvalla. ruuasta ei oikein voi tinkiä niin silloin säästäminen tapahtuu niin että jätetään reimatecit ostamatta ja ostetaan tilalle käytettyä halvemmalla.
ja jos joku ostaa vaatteet kirpparilta siinä ei välttämättä ole kyse siitä, että rahat menevät tatuointeihin ja tupakkaan vaan ei haluta yksinkertaisesti kerska kuluttaa ostamalla uusia vaatteita kun käytetytkin vielä kelpaavat.

Nimenomaan juuri näin. Itse kyllä pidän arvossa vaatteita sillä tavoin että haluan että lapseni ovat siististi puetut mutta nykypäivänä kirpputoreilta todellakin saa aivan uudenveroista vaatetta ja kuten aieeminkin jossain keskustelussa mainitsin, monet tuttuni ovat ihmetelleet "uutta" paitaani tai lasten vaatteita, että onko siellä noin hienoja vaatteita kun olen kertonut alkuperän olevan kirpparilta :)
 
vieras
osuiko herkkään paikkaan?
Ja kyse ei varmaankaan ole MERKKIkuteista, vaan siisteistä vaatteista. Niitähän saa tarjouksesta pienellä rahalla, paitsi jos sen rahan JUO!!!! :0
 
nuori olin joskus
Alkuperäinen kirjoittaja mallura:
Alkuperäinen kirjoittaja VIERAS:
tai ainakin nuori ja tyhmä

MIKSI aina vedetään tämä ikä tähän???
Ihan yhtälailla neljäkymppisissä äideissä löytyy.
Mä mietin jus ihan samaa.

Itse sain esikoiseni 17vuotiaana, enkä todellakaan tinkinyt lapseni tarpeista vaan omistani jos oli tarvetta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin hän säästää lasten vaatteissa jos jossakin pitää säästää. Näin on sanonut. Ei sitten ole tullut mieleen säästää omissa menoissa. Tupakkaan menee ainakin 100e kuussa jo. Jopa kengät ostaa usein lapsille käytettynä. on niillä hyvät oltavat yleensä ottaen kai.
En polta mutta tatuoinnin aion ennen kunnon kesää ottaa, ennen lapsen syntymää niitä on neljä...

eik se tatskaraha oo lapselta pois mistään...
vaikken tatskaa ottaskaa ni silti en ostas yli 100e pukua joka menee 1 vuoden päälle kun käytetynkin todella hyvän saan 30-40e...
 

Yhteistyössä