mitä miehenne sanoisi teille, jos

• Viestiketjun aloittaja Sangria
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Wide:
Sanoo kanssa että mee nukkumaan :)
Ja niinhän minä menenkin lähes jokapäivä.
Mies kuulemma ei halua nukkua "turhaan" kun elämä menee hukkaan.
Se sanoo että muakin väsyttää ja istuu koneella/töllön edessä. Minun täytyy jaksaa 24/7 olla vastuussa. Pyydän hoitamaan pojan iltatoimet.."en jaksa..." |O

Alkuperäinen kirjoittaja weballergy:
Se ottais lapset, lähtis jonnekin niiden kanssa ja jättäis mut nukkumaan.
Jep, näin tehnyt meilläkin monen monta kertaa :) Mut en mä tietty nuku, vaan oon omassa rauhassa, lepuutan hermoja ;) Mut ei se mun väsymyskään oo aina fyysistä vaan nimenomaan sitä oman rauhan kaipuuta :)

nokilaka
Alkuperäinen kirjoittaja viekku:
miksi 8kk ikäinen valvottaa? syökö öisin vai onko kipeä? eikö ole koko perheen etu, että hoidat hänen yövalvomisensa lopettamisesta?
Voi helv... Hoidat yövalvomisten lopettamisen!! Olisitpa tullut meille lopettamaan yövalvomiset, kun lapsi valvotti 1,5v. todella rankasti. Syyksi löytyi pahat allergiat, mutta niiden tasapainoon saaminen kesti ja yöt oli yhtä helv..ettiä. Kun olisit mulle tullut tuollaisia neuvomaan, en tiedä mitä olisin tehnyt.
Varmaan jokainen tajuaa itsekin, että yövalvomisten loppuminen olisi koko perheen etu, mutta vaikka teidän Milla-Maijan ja Sami-Jaakon kanssa se olisi käynyt näppärästi ei kannata puuttua toisten tilanteisiin turhan tietäväisesti.

weballergy
Alkuperäinen kirjoittaja HuliHumppanpuli:
Jep, näin tehnyt meilläkin monen monta kertaa :) Mut en mä tietty nuku, vaan oon omassa rauhassa, lepuutan hermoja ;) Mut ei se mun väsymyskään oo aina fyysistä vaan nimenomaan sitä oman rauhan kaipuuta :)
Samma här.
Usein tulee töistä, ottaa lapset ja lähtevät jonnekin, jotta minä saan olla hetken hiljaisuudessa :D :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja HuliHumppanpuli:
Samma här.
Usein tulee töistä, ottaa lapset ja lähtevät jonnekin, jotta minä saan olla hetken hiljaisuudessa :D :heart:
:heart: :D

miksi joku joka kyselee tässä ketjussa siitä miksi 8kk ikäinen valvottaa,syyllistää heti äidin,ja miksi äidin pitää hoitaa seyövalvominen? kerroppa? isä on ihan yhtälailla lapsen vanhempi!!!

Satu
Jos valitan illalla niin tulee halaamaan ja laittaa lapset nukkumaan että mäkin pääsen ajoissa petiin. Jos valitan aamulla tai päivällä (viikonloppuisin), niin lähtee lasten kanssa ulos tai hoitaa päiväunet että saan nukkua.

Toisaalta en hirveän usein valitakaan.

mu mies varmaa ihmettelis mite mua voi väsyttää ko oon kotona eikä oo lapsia. Mut sit jos lapsia ois ni iha varmalla tekis kaikkesa auttaakseen mua, varsinkin jos lapsia ois neljä ja yks noin pien vauva. Ei voi kun harmitella sun tilannetta, toivot. miehes tajuais mitä sen tulis tehdä eikä ois noin lapsellinen ja itsekäs ite.

Meillä sanois varmaan mies että älä roiku siellä tietokoneella niin myöhään iltasin, vaan mee maate sillon kun lapsetkin menee nukkuun... :D

Mutta antais kyllä nukkua myös päivällä jos sanoisin et meen nyt maate vähäks aikaa. se vaan tietää etten nuku päivällä, koska mulla menee vuorokausirytmi ihan heti sekasin, jos vaikka tunnin nukun päivällä...

hmm
Riippuu vähän. Joskus se puhuu et laitat lapset hoitoon ja meet töihin, jos valitan monta päiää putkeen et haluun olla välillä erossa lapsista edes hetken ja nähdä ihmisiä ja mennä vaikka töihin. Tai sit se halailee. Tai antaa mun nukkua. Tai sanoo et niin väsyttää sitäki.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja :
miksi joku joka kyselee tässä ketjussa siitä miksi 8kk ikäinen valvottaa,syyllistää heti äidin,ja miksi äidin pitää hoitaa seyövalvominen? kerroppa? isä on ihan yhtälailla lapsen vanhempi!!!
Samaa kysyy mamma, jonka perheessä se on muuten ollut mies, joka "opetti" lapset nukkumaan heräämättä. Isiltä se käy kätevämmin, kun eivät tuoksu maidolle. ;)

vieras
Se sanois, että "lepää vähän", koska tietää, etten halua mennä nukkumaan päivällä. Sitten se lähtis varmaan lasten kanssa käymään mummolassa. Puolitoista vuotta kestäneen unettomuuteni kanssa mies on ollut tosi kärsivällinen. Vaikka olen ollut väsynyt ja kiukkuinen kuin piru ja joskus ihan sekaisinkin, se ei ole kertaakaan syyllistänyt, suuttunut eikä valittanut vaan hoitanut lapsia ja yrittänyt keksiä, millä mut saadaan nukkumaan. Ja vielä nytkin, kun olen nukkunut ihmisiksi jo pari kuukautta, se on jopa oppinut heräämään yöllä lasten ääniin ennen minua. SUURI kiitos siitä hänelle. <3

Yhteistyössä