Mitä me ollaan?

  • Viestiketjun aloittaja Smirge
  • Ensimmäinen viesti
Smirge
Mikä olisi hyvä sana, yleisnimi, joka kuvaa meitä yli nelikymppisiä naisia? Tuolla alempana eräässä avauksessa on käytetty ilmaisua "ikänainen", mutta varmaan löytyy parempikin sana, kun vähän yhdessä mietitään. "Ikäneitojakaan" ei olla, koska suurimmalla osalla kait on perhe ja tuskin ollaan vielä "ikäihmisiäkään". Ja pelkkä "keski-ikäinen" on jotenkin pliisu ilmaisu.

Haastan teidät sanaehdotuksia keksimään!
 
ikinuori
Ikiteini, sanoo minun täysi-ikäiset nuoret aikuiset minusta jotka ovat siis siinä iässä kun itsenäistytään ja ollaan NIIIIIIN älyttömän JÄRKEVIÄ ja elämä ja KAIKKI on VAKAVAA ;)

Ikiteini tarkoittaa etten ole kasvanut aikuiseksi, mitä kummaa se sitten tarkoittakaan, koska maksan laskuni, käyn töissä, pukeudun ikääni vastaavasti ja näytä ikäiseltäni
 
ainiin
sanoin tuttavani 11 v tyttöä kerran leikkien ja huulenheiton keskellä esiteiniksi ja silloin pläjähti vasten taulua se sana
ESIMUMMO ...niin ett niitä kai sitten ollaan :kieh:
 
kaksikymppinen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.10.2006 klo 14:59 Smirge kirjoitti:
Mikä olisi hyvä sana, yleisnimi, joka kuvaa meitä yli nelikymppisiä naisia? Tuolla alempana eräässä avauksessa on käytetty ilmaisua "ikänainen", mutta varmaan löytyy parempikin sana, kun vähän yhdessä mietitään. "Ikäneitojakaan" ei olla, koska suurimmalla osalla kait on perhe ja tuskin ollaan vielä "ikäihmisiäkään". Ja pelkkä "keski-ikäinen" on jotenkin pliisu ilmaisu.

Haastan teidät sanaehdotuksia keksimään!
Haluaisin kysyä miksi meitä parikymppisiä perheellisiä kutsutaan..?
 
osuiko
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.10.2006 klo 14:10 vieras kirjoitti:
En hyväksy mitään mummotteluja, en esi enkä muitakaan. \|O
tootootosiikkooo ;) osui ja upposi vai. Mulle on sama miksi sanotaan; tosi asia on että ikää kertyy. Eri asia miltä tuntuu... =) Itsetuntoa löytyy!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.10.2006 klo 07:32 osuiko kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.10.2006 klo 14:10 vieras kirjoitti:
En hyväksy mitään mummotteluja, en esi enkä muitakaan. \|O
tootootosiikkooo ;) osui ja upposi vai. Mulle on sama miksi sanotaan; tosi asia on että ikää kertyy. Eri asia miltä tuntuu... =) Itsetuntoa löytyy!
En muuten hyväksy tytöttelyjäkään. Molemmat minusta halventavia. Itsetunnon kanssa sillä ei pitäisi olla mitään tekemistä jos ei hyväksy asiatonta kielenkäyttöä.
 
tarkentaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.10.2006 klo 08:25 hehehyvä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.10.2006 klo 14:10 vieras kirjoitti:
En hyväksy mitään mummotteluja, en esi enkä muitakaan. \|O
Mites kun 45 on Iso-Äiti? Eikös se Mummo ole...eikä edes mikään esi...'*nylpyttää pilkkuraista*
Niin ja olin muuten 41 kun tyttäreni sai ensimmäisensä
 
Minä olen 45v ja voin ihan rehellisesti sanoa että mummo olen. Ihan kirjaimellisestikin kolmen lapsen mummo.

Vaikka en olikaan oikea mummo, niin eipä mua haittais vaikka mummoteltais tai tytöteltäis.
Ei kaikkea pidä niin vakavasti ottaa, elämässä sentään paljon vakavempaakin.

Miten olis IKIVIHREÄ NUORI? Jos ei mummo ja tyttö kelpaa.

Kun eipä tästä enää ainakaan nuorruta. :D B)
 
Nuorekas neljäneljä
Ymmärrän teitä, jotka ootte ihan kirjaimellisesti mummoja/mummeja mutta kun itse olen vasta tenavaikäisen äiti, niin tuntuispa hölmöltä jos joku sanoisi minusta; hei kattokaa tuota mummoa! Olisin mieluumin vaikka AKKA. Mutta jospa oltaisiinkin fiinistä LEIDEJÄ?

 
Minun mummoni (94 v.) vanhin lapsenlapsi on 42-vuotias! Suvun naisista kolme sukupolvea olisi siis jo mummoja. :eek:

Jotain rajaa vitsailulle, vaikka oma olo tuntuisi jo nelikymppisenä vanhalta ja raihnaiselta! 62-vuotias äitini on moninkertainen mummo, mutta enpä muuten kuin lapsenlapsien vuoksi kutsuisi häntä mummoksi. Eipä ole vielä näkynyt hänessä mummoutumisen merkkejä: Ei köpötä ja valita; käy kuntosalilla, retkeilee luonnossa, hiihtää ja on varmasti paremmassa fyysisessä kunnossa kuin moni kolmekymppinen.
 
Minä olen mummo isolla Mllä,5 ihanaa lastenlasta.Olo ei ole mummomainen enkä mielestäni näytä mummolta mutta mummoksi minua kutsutaan. =) Kun nuorin lapseni nyt 8v oli tarhassa niin pojanpoikani oli samassa tarhassa,se oli kuulemman ensimmäinen kerta kun siinä tarhassa oli 2 sukupolvea yhtäaikaa.Joskus hain tytärtä ja pojanpoikaa tarhasta niin silloin muut lapset oli ihmeisään kun hoitaja huusi Sanni äiti tuli ja heti perään Eetu mummo tuli,olin yhtäaikaa Äitimummo =)
 
mites olis.... niinkus punainen maito on nykyään Täysmaitoa. Täysnainen :D ei siis mitään enää puutu eikä oo pois otettu.... täysmaidom malliin.Elämänkokemuksessa, teidoissa ja taidoissa (usein myös rasvaprosentissakin) löytyy "täys" tietämys ja kokemus ja lapsiakin yleensä on ja pitää sitten haluta ja laittaa jos ei oo kun on viime hetket käsillä tulla "täydeksi" naisen osassa noin biologisetikin.
 
Lopenmamma
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.10.2006 klo 17:43 iltatähtien äippä kirjoitti:
mites olis.... niinkus punainen maito on nykyään Täysmaitoa. Täysnainen :D ei siis mitään enää puutu eikä oo pois otettu.... täysmaidom malliin.Elämänkokemuksessa, teidoissa ja taidoissa (usein myös rasvaprosentissakin) löytyy "täys" tietämys ja kokemus ja lapsiakin yleensä on ja pitää sitten haluta ja laittaa jos ei oo kun on viime hetket käsillä tulla "täydeksi" naisen osassa noin biologisetikin.
=) TÄMÄ OLI TOSI KIVASTI SANOTTU! :hug:
 
Puolinainenko
Ei minun mielestäni ollut kivasti sanottu. Ei kaikilla naisilla ole lapsia. Mitäs me lapsettomat ikänaiset olemme, puolinaisiako? Viime hetketkö käsillä tulla täysnaiseksi? Entäpä jo ei onnitukaan? Olenko loppupuolen(kin) elämästäni vajaa?

Kyllä nainen on nainen, oli lapsia tai ei. Tällä palstalla liikkuvilla niitä joko on tai sitten niitä ainakin kovasti toivotaan.

Itse määrittelisin olevani ihminen ja ihana kokonainen nainen.
 
minä ainakin käytän termiä aikuinen nainen kun puhun meistä jo nuoruuden ohittaneista. Aikuisuus on sitä että uskaltaa olla sitä mitä on, eikä enää tarvitse hakea hyväksyntää teoilleen ja elämälleen muilta (mitä nyt välillä vähän muistaa miehen mielipidettä kysäistä ihan vaan muodon vuoksi :) ).
Aikuinen tekee omat päätöksensä ja vastaa omasta elämästään, eikös se näin ole meidän ikäisillä?
 
Äiti81
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.10.2006 klo 08:26 tarkentaa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.10.2006 klo 08:25 hehehyvä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.10.2006 klo 14:10 vieras kirjoitti:
En hyväksy mitään mummotteluja, en esi enkä muitakaan. \|O
Mites kun 45 on Iso-Äiti? Eikös se Mummo ole...eikä edes mikään esi...'*nylpyttää pilkkuraista*
Niin ja olin muuten 41 kun tyttäreni sai ensimmäisensä
[/quot

Oli muuten sitten IHAN PAKKO kommentoida että äidistäni tuli mummu 36 vuotiaana saadessani ensimmäisen 7v sitten :LOL: :LOL:
 

Yhteistyössä