Mitä maksaisit maatiaiskissasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kissanainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meidän maatiainen tulee toimeen koirien, muiden kissojen, lapsien ja ylipäätään kaikkien ihmisten kanssa. On rauhallinen ja terve. Ei nirsoile ruoasta.

Maksettiin siitä 50,-. Itse käytettiin eläinlääkärillä tarkistuksessa ja rokotuksissa. Ei voinut silloin tietää, millainen tästä kasvaa. Aivan ilmiselvästi oli luovutettaessa vain muutaman viikon ikäinen, joten ongelmien mahdollisuus oli suuri. Alussa imi kovasti korvaani aina öisin. Nyt enää harvemmin eikä kovin pitkään ikinä.

Maailman paras kissa :)

En edes ymmärrä kuka viitsii ja jaksaa tavankissaa pennuttaa, hirveä tyä kasvattaa, opettaa sisäsiistikksi. Jos vielä madottaa ja rokottaa, täytyisi varmasti ainakin 100? ottaa/pentu mieli saada mitään vaivanpalkkaa itselleen.
Me saimme ihanan pennun, maksoin 30? ja toivat vielä ruokapurkin mukana.

Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:
Sillon kun meidän kissa teki pentuja niin niiden tyrkyttämisessä hyviin koteihin oli hirveä homma. Ja ilmaiseksi siis annettiin.

Kauppojen ilmotustauluilla mitä oon seurannu niin yleensä maatiaisista pyydetään 20-40 euroa. Oman kissani sain ilmaseks, kaupan ilmotustaululta sekin.

Ei maalla ainakaan kukaan maksa yhtään mitään maatiaisesta, koska niitä pentuja on oikeella ja vasemmalla ilmaseksikin tai jotain ihan pientä korvausta vastaan. Enpä oo kuullu että joku varta vasiten täälläpäin alkaisi "pentukasvattaksi" euron kuvat silmissä, vois olla tuottamaton bisnes.

Ehkä jossain kaupunkien keskustoissa on eri juttu, kun maatiaisia ei pyöri jaloissa koko aikaa.

Joo, mä en myös oikein kannata tota maatiaiskissojen pentutehtailua. En vaikka kissoista sitten pyydttäisiinkin rahaa. Jos niistä pyydetään vähän, löytyy aina ihmisiä, joiden mielestä niin mitättömän arvoista eläintä ei kannata hoitaa, pellolle vaan ja uusi tilalle, jos jotain sattuu. Ja jos pennuista taas maksettaisiinkin 200-300 eurokin, niin sitten löytyy ihmisiä, jotka teettävät pentuja sitten pilvin pimein kissoista sen kummemmin välittämättä.

Mulle hlökohtaisesti on aivan yksi ja hailee, onko kissa rotukissa vai maatiainen. Koiran kohdalla olenkin tarkempi, koska sekarotuisessa (varsinkaan jos isästä ei ole ihan varmuutta) on pikku riskinsä. Sillä voi olla voimakkaita viettejä, jotka eivät sovellu omistajalleen. Esim. lintukoira kaupungissa on rääkkäystä jokaiselle osapuolelle.

En mä rupeisi kyllä maatiaisten kasvattajaksi. Ei niistä juuri kukaan suostu maksamaan mitään. Kauppojen ilmoitustaulut on jatkuvasti täynnä annetaan kissanpentuja ilmoituksia.

Mä maksoin 20e madotetusta ja rokotetusta maatiaiskissasta. Löytöeläinkodista kissan ostin. Aivan ihana oli jo silloin pentuna. Alkoi kehräämään heti, kun nostin syliin. :heart: Voisin kyllä maksaa enemmänkin. =)

Rokotettu, madotettu ja terveeksi todettu terveistä vanhemmista: voisin maksaa 100 e. Varsinkin jos tiedän, että emo on leikattu eikä enää tee pentuja. Omani sain "ilmaiseksi", eli maksoin itse leikkaukset 90 e/kissa, ell-tarkastukset, rokotukset ja madotukset.

Tarkkoja tilastoja en löytänyt, mutta aiheeseen liittyvän keskustelun kylläkin. Eli täällä keskustellaan lähinnä rotukissojen hinnoista, mutta poistettua muutamat "vain rotukissoihin" liittyvät jutut voipi laskea pennun hintaa: http://www.kissamaailma.net/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?num=1216216713

Ja tosiaankin - jos kissan synnytys sujuu normaalisti, syntyy useampi terve pentu jne. niin kulut ovat luonnollisestikin erilaiset kuin keisarileikkaus + vain yksi tai kaksi pentua-yhdistelmällä.

Mutta ihan mielenkiinnosta halusin kuulla "yleistä mielipidettä" pentujen hinnoista. Taitaa olla muuten nii (johonkin edelliseen kommenttiin viitaten), että esimerkiksi Helsingistä on huomattavasti vaikeampaa löytää kissanpentua kuin maalta. Ja hinnatkin määriytyvät sen mukaan..

Alkuperäinen kirjoittaja Ronkeli:
Eipä mun oo tullut edes mieleen pyytää mitään pennuista :whistle:

Aina pitää jotain pyytää, vaikka suklaalevy. ;) Harva sitoutuu ilmaiseen elikkoon samalla tavalla, kuin maksettuun. Surullista, mutta totta.

Tuo onkin pelko jos aletaan tehtailla maayiaiskissoillakin. Jatkuvasti uusia pentuja.
Meillä on kyllä niin suloinen tämä pentu, musta-valkoinen, sopii hyvin meidän väreihin.
Oikein lutu, tuli 12-viikkosena ja huomaa että paljon pidetty sylissä, nyt n5kk.
Tykkää kun vanutetaan ja muokataan ja seurustellaan, leikitetään.
Pojallani tuli oiein kyyneleet silmiin kun lopulta sao kissan, 13v.

Meidän tyttö ei maksanu mitään ja hyvin oli hoidettu jne... Maksimissaan maksaisin maatiaisesta 50?.
Rotukissojen "virhe" (väri virhe esim..) pentujakin on joskus saanu 100? joten...

Ja sitten tulee niitä kesäkissoja :( Aina kannattaa jotain pyytää niin ei ota hetken mielijohteesta. Täälläpäin Suomee eläinyhdistys ottaa noin 60-80 euroo leikatusta ja rokotetusta kisusta!

Mä en oo meidän kahdesta maatiaisesta maksanu mitään, mut ystävän kautta oon ottanu ja tilille joudun jos ne kesäkissoiks joutuu.

Alkuperäinen kirjoittaja Timotei:

Ja sitten tulee niitä kesäkissoja :( Aina kannattaa jotain pyytää niin ei ota hetken mielijohteesta. Täälläpäin Suomee eläinyhdistys ottaa noin 60-80 euroo leikatusta ja rokotetusta kisusta!

Mä en oo meidän kahdesta maatiaisesta maksanu mitään, mut ystävän kautta oon ottanu ja tilille joudun jos ne kesäkissoiks joutuu.

Onneksi näissä meidän tapauksissa tiedän, että pennut saivat hyvät kodit =) Ja hetkeen ei ainakaan uusia pentuja tule, kun emo leikattiin ja toisena on 15 vkon ikäinen kolli =)

Alkuperäinen kirjoittaja Timotei:

Onneksi näissä meidän tapauksissa tiedän, että pennut saivat hyvät kodit =) Ja hetkeen ei ainakaan uusia pentuja tule, kun emo leikattiin ja toisena on 15 vkon ikäinen kolli =)

:) Hyvä, että saivat hyvän kodin :)

Tähän on pakko kommentoida, että todella kannattaa pyytää edes 20?. Taas on nyt kesällä tullut uutisia hulluista, jotka käyttävät kissoja neulatyynyinä ja ovat rääkänneet niitä hirvittävillä tavoilla. Linkkiä en viitsi pistää, tai oikeastaan etsiä, kun järkytyin niin pahasti jo ensimmäiselläkin lukukerralla.

Mutta kyseiset kaistapäät varmasti valitsevat sen ilmaisen kissan kuin 20? maksavan kissan, jos on valinnanvaraa. Ja harvapa maksaa 50? kissasta, jonka haluaa vaan tappaa..

Niin no, täällä malla nuita maatiaisia on ollut tapana saada ihan ilmaiseksikin... Mutta jos pentu niiiiin nätti, erikoinen tms. ja olisivat todistetusti ( = rokotustodistus mukaan ) rokotuettuja, madotettuja jne, niin niiden eläinlääkärikulujen verran voisin maksaa. Muussa tapauksessa sitten ottaisin sen ilmaisen pennun ja leikkautaisin ja rokottaisin itse. Ja meillä kun on kaikki kissat yleensä ( ihan lapsuuden kodista alkaen ) kuolleet vanhuuteen jossain 15 - 20 vuoden iäsää, joten hyvin ne on hoidettu silti, vaikka ovatkin ilmaiseksi saatuja ja ovat vielä saaneet ulkoillakin vapaasti... ;)

Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:
Jeps. Mulla on juuri nyt kotona vuoden loppuun "lainakissa" joka on maatiainen ja mahtava luonne ja suloinen kissa. Olisin valmis maksamaan maltaita tästä kissasta jos saisin omakseni. Siis puhutaan sadoista euroista ja yli siitä kahdestakin sadasta. Tällä kissalla ikääkin jo yli 11 vuotta. Tää kissa tulisi lasten, koirien ja ihan minkä kanssa tahansa toimeen.

Kuva .. tällaisesta maksaisin:

Meillä on tuollainen =) :heart:
Kiltti kuin mikä ja muutenkin aivan mahtava luonteeltaan- maksoi muuten 0e :xmas:
Maksaisin enintään 20e maatiaisesta, kun niitä kuitenkin tarjotellaan niin paljon ilmaiseksi :|

Hintoihin en ota kantaa, mutta kuulostaa kauhealta että ulkonäön mukaan maksaisitte. Eli kaunis kissa -> hyvä kissa. Ja en edes tykkää koko kissoista. Silti ottaisin mieluiten sen teidän mielestänne ruman joka ei sovi sisustukseen ja maksaisin siitä paljonkin, jos kissan haluaisin.

Yhteistyössä