Mitä mahdollisuuksia on jäädä kotiin hoitamaan omaa

erityislasta?Eli tilanne tää että keväällä erityisemme täyttää 3v ja kotihoidontuki loppuu.Vuoden vaihteesta on luvattu alkavaksi omaishoidontuki joka 390e noin.Mutta jo vuosia kotona olleena tuo summa tuntuu kovin alhaiselta ja että taas jatkuisi kituuttaminen...Tyttöä en raaskisi viedä vielä hoitoon,muutenkin sairastelee ei nyt tavallista enemmän mutta tavallista kovemmat taudit.Eli miten te muut olette asiat selvittäneet jollei teistä ole vielä töihin menijöiksi kun kotihoidontuki loppuu?Mitä vaihtoehtoja olisi kun aika heikosti tuntuu olevan.
 
Dallas
Aika huonot ovat vaihtoehdot. Itsekin kohta saman tilanten edessä. En tiedä millatavalla on sinun lapsesi erityislapsi mutta olisko mahdollista että olet töissä ja saisit hoitajan kotiin. Olen kuullut erityslasten äiteiltä että näinkin voi tapahtua. Voi olla että puhun nyt jonkun asian epätarkasti, saa kyllä sitten tarkentaa tai korjata.
 
Meillä siis lapsi on kehitysvammainen ja hyvin kova"töinen" kun ei vielä osaa istua tms...Eli henk.koht.avustajan saisi toki päiväkotiin mutta kun jotenkin olisin niin mielelläni pienen kanssa vielä hetken kotona.Ja 4v isoveljen.
Aika outoa on kun tätä asiaa ei tueta sen enempää...Maksaahan se hoitopaikka avustajineenkin paljonkin niin miten siitä ei edes pientä osaa tuettaisi kotona tapahtuvaan hoitoon jos halua löytyy kerran hoitaa vielä itse täysipäiväisesti?!?!
 
sAKSO
Itse ratkaisin asian jäämällä kotiin,vaikka tämä taloudellinen kituuttaminen jatkuu. Mutta jotenkin on tottunut elämään niin pienellä budjetilla, että raha kuitenkin riittää kun en suurempia ostoksia hanki, enkä omista autoa. Tuo jälkimmäinen vähän kismittää.
Kotiin jäämiseeni kyllä vaikutti myös se, että olen niin väsynyt ettei minusta todellakaan vielä työelämään olisi.
Mennään siis näin eteenpäin, ihan hyvillä mielin.
 
jotkut kunnat (ainakin kerava) maksaa erityistä hoitorahaa (en tiedä mikä on oikea nimi) kotona hoidettavalle kehitysvammaiselle,jos on lääkärin todistus että ei esim. sairastelun takia voi mennä päiväkotiin.ja ainakin ystävä saa sitä vaikka poikansa on alle 3v.
 
Mä jäisin kotiin jos tosiaan tuettaisiin kotihoitoa erityislapsien kohdalla muita enemmän.
Nyt joudun viemään tytön jo 13kk iässä hoitoon (on keskonen joten oikeastaan silloin 11kk).
Meillä ei voi edes mistään nipistää menoja yli 800 euroa, jonka kotihoidontuelle jääminen vaatisi. Paitsi tietysti jos myytäisiin auto pois (mies tarvii työmatkoihin) ja asunto myös.
 

Yhteistyössä