Mitä mä voisin tehdä saadakseni päivät kulumaan...?

Ipanaiset koulussa, mies töissä. Itellä ei niitä töitä oo eikä täällä ollu näköjään menossa/alkamassa mitään kunnollista kurssiakaan.

Tylsiä ja pitkiä nää päivät : / Lenkillä käyn, luen, hyvin harvoin jaksan katsoa leffaa. Käsitöistä en pidä. Shoppailu ei oo mua varten. Kaverit suunnilleen kaikki töissä. Kansalaisopistossa ei oo päiväkursseja kuin eläkeläisille :D

Mä hajoon!!!!
 
"vieras"
Jos mulla olisi ylimääräistä aikaa, laittelisin huutonettiin kamaa ja vaatetta myyntiin, tilailisin valokuvia ja tekisin albumeja, siivoilisin kaapeista kaikkee turhaa pois, ehkä laittelisin sisustusta uusiks ym ym..
 
[QUOTE="vieras";21929868]Jos mulla olisi ylimääräistä aikaa, laittelisin huutonettiin kamaa ja vaatetta myyntiin, tilailisin valokuvia ja tekisin albumeja, siivoilisin kaapeista kaikkee turhaa pois, ehkä laittelisin sisustusta uusiks ym ym..[/QUOTE]

Eipäs oo mitään huutikseen laitettavaa. Ja vaatteita mulla ei ole myytäväks asti, hädintuskin koskaan niitä ostan :D Kun ei oo sitä manitsua :( Kaapit on siivottu ja raikattu, turhat roskiin heitetty :) Kuvat meillä on poltettu levyille, ei oo toistaiseksi teetetty kuviksi. Sisustamistakaan ei ole. Tai no, mä en OSAA sisustaa ja huonekalujen järkkää ei voi oikein muutella, kun meillä on ovia/ikkunoita niin ärsyttävästi joka puolella ettei tavaroita voi laitaa muuten kuin miten nyt on.
 
IhanaValo
Tuli vaan mieleen, miun veli huvikseen arvostelee levyjä. Netissä on semmonen ku Rateyourmusic.com minne voi kirjautua ja kun on kuunnellu jonkin levyn niin arvostella sen sinne.
Ja sieltä löytyy vaikka minkälaisia bändejä, jos haluaa vaihtelua. :)
 
Opiskelemaan etäkurssille jotain sua kiinnostavaa? Avointen yliopistojen kurssit?

Ala tehdä joululahjoiksi kivoja käsitöitä :)

Jos oot taiteellinen, nettiin omaa taidetta tai runoja.

Hyväntekeväisyyshommiin mukaan: kotoa käsin voi ainakin tehdä vaatteita yms.
 
pojan pallero
Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö;21929978:
Juu olen :kieh: Ja luuletkos etten hae niitä töitä?? Se vaan ei ole niin helppoa täälläpäin.
pakottiko joku jäämään jollekin pikkupaikkakunnalle jossa ei ole mitään muuta mahdollisuuksia pärjätä kuin toisen tuloilla ja sossun avustuksilla?
 
Entäs jos alkaisit tekemään jotain vapaaehtoistyötä? Esim vanhainkodit ym ovat varmasti kiitollisia lisäavusta, jos vaikka kävisit katsomassa vanhuksia.lukemassa vaikka heille lehtiä, tai ulkoilemassa heidän kanssaan.Spr:n ystävätoiminnan kautta saattaisi saada tietoa tai soittaa suoraan vanhainkotiin tms
 
"Rohmu"
Itse kyllä yrittäsin etsiä jotain työtä sitkeästi. Soittelisin/kävelisin paikallisiin kauppohin, vaikka osa-aikaista tai jotain tuurausta. Tai sit auttelisin jotain vanhusta, toimittelisin kauppa-asioita, siivousta ym. pientä maksua vastaan. Jos kerran luet niitä kirjoja, niin kysy voitko kirjoittaa arvosteluja paikallislehteen tms., jos siis yhtään kiinnostaa ja osaat...
 
"ööö"
Onks sulla auto käytössä? Täällä päin oli ainakin tajrolla jotain haastattelutyötä, jossa soiteltiin ihmisille ja käytiin myös paikanpäällä haastattelemassa, työnantajan puolesta känny ja tietsikka. Lisäkis tuo jonkin ehdotama vapaaehtoistyö, jos kestät muita ihmisiä. Tai joku järjestötoiminta johon voisit alkaa puuhanaiseksi?
 
"didi"
Olin tulossa kysymään just ihan samaa mutta huomasinkin sinun aloituksesi... Hitto, että on tylsää. Oon ollut koko kesän kotona, opiskelija olen ja tenttiin olen lukenut, eilen oli tentti ja nyt jo tylsistyttää. Plääh. Opiskelut on opiskeltu nyt, valmistumista ja töitä odotellessa. Tylsää!!! Jotain tekemistä tartteis tai pää leviää... :/
 
Millähän mä oon päiväni täyttänyt.. Siivousta sillon kun huvittaa, lepoa, sarjakuvien piirtämistä, netissä roikkumista.. aikalailla mikä nyt sattuu millonkin huvittamaan. Nukkumista harrastan myös paljon.

Oon myös miettinyt että oliskohan jotain päiväkursseja tai avoimen yliopiston taidehistoria kursseja.
 
"mie"
jos töitä ei ole, niin entäs jos hakeutuisit työkokeiluun/harjoitteluun johonkin työpaikkaan. Siinä saisi kokemusta, voisi kokeilla vaikka jotain erilaistakin työtä, päiviin mielekästä tekemistä ja jos hyvin käy se voisi poikia sinulle työpaikankin. Moni työpaikka varmasti ottaa innolla harjoittelijan vastaan...
 
"mie"
tiedän että esimerkiksi vanhusten hoitolaitoksissa jos joku on ollut harjoittelussa tai vastaavassa ja osoittautuu hyväksi työntekijäksi, niin hän on kyllä ensi sijalla kun mietitään kesätyöntekijöitä jne siihen paikkaan.
 
"mie"
niin ja oppisopimus paikan jos itselleen löytää voi kouluttautua uuteen ammattiin samalla kun tekee työtä ja saa siitä palkkaa. Esim lähihoitajia koulutetaan paljon näin.
 

Yhteistyössä