Mitä mä teen ton pojan kans?? ( koiran kiusaaminen )

Jatkuvasti kiusaa koiraa, lyö tai repii karvoista. Mikään kielto ei tehoo, ei huone aresti ym.
Poika siis täyttää syysykuussa 2v. Koira alkanu murisee pojalle jo ihan pelkästään siitä että tulee lähelle.
Neuvoja tänne!!

onko koiralla paikkaa minne pääsee poikaa karkuun? tai paikka minne poikaa ei päästetä koska on koiran paikka? meillä koiralla kolme petiä ympäri kämppää ja millekään niistä ei pojalla ole mitään asiaa.
"kiusaa" kans koiraa, mut koira voi sit halutessaan mennä pedille ja sinne poika ei mene.
takkunen tie on ollut ja paljon jäähypenkkiä yms rangaistuksia käytetty, mut vihdoin tehonnut :)

Tiukkana
Kumpi oli ensin poika vai koira!? Meillä oli koira ja lapset oppivat vauvasta asti olemaan luontevasti koiran kanssa. Ovat kaveruksia keskenään. Olen tehnyt selväksi, että koiraa ei käsitellä huonosti, koska se on elävä olento ja meidän perheenjäsen! Jos tekisivät sen, niin meillä tulee kyllä tukkapöllyä (tosin eivät ole tehneet, eiävtkä teekään) Meillä koira on saanut olla rauhassa. Lapset on 2v ja 3v. Olen huomannut, että ongelmia on yleensä niillä jotka ottaa koiran vasta sitten kun lapsi on jo syntynyt.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En pitäisi murisevaa koiraa lapseni lähellä!
No mutta eihän sitä lasta voi poiskaan antaa, sentään kaksi vuotta melkein jo ap:llä ollut!

Pystytkö eristämään koiraa ja lasta toisistaan esim toiseen huoneeseen, ovi irti ja oven paikalle portti?

mitä te neuvotte
No mutta eihän sitä lasta voi poiskaan antaa, sentään kaksi vuotta melkein jo ap:llä ollut!

Pystytkö eristämään koiraa ja lasta toisistaan esim toiseen huoneeseen, ovi irti ja oven paikalle portti?
Minusta ei ole oikein, että koira eristetään sen takia, että lapsi on tuhma!!!!!! Koira luulee, että hän on tehnyt väärin ja vähemmästäkin alkaa käyttäytyä arvaamattomasti. Aina laitetaan eristyksiin.

meillä ei koiraa
Alkuperäinen kirjoittaja badass:
onko koiralla paikkaa minne pääsee poikaa karkuun? tai paikka minne poikaa ei päästetä koska on koiran paikka? meillä koiralla kolme petiä ympäri kämppää ja millekään niistä ei pojalla ole mitään asiaa.
"kiusaa" kans koiraa, mut koira voi sit halutessaan mennä pedille ja sinne poika ei mene.
takkunen tie on ollut ja paljon jäähypenkkiä yms rangaistuksia käytetty, mut vihdoin tehonnut :)
Aika hienoa, onnee:)

äiti
Miten 2v ei ymmärrä, että koiraan sattuu? Meillä on 2v joka leikkii ja hellii meidän tanskandoggia. On vauvasta asti ollut koiran kanssa ja heti hätääntyy jos näkee, että koiralta leikataan esim. kynnet kun luulee, että koiraan sattuu.

Koira ollut meillä nyt toista kuukautta. Koira sietäny jo aivan liian hyvin poikaa. Alkuun vaan meni pois mutta nyt huomaa että koiraa jo ihan tosissaan ahdistaa.
Ja on pojalla kuri! Nyt laitan jo heti ensimmäisestä kaltoin kohtelusta pojan jäähylle. On vaan niin jäärä ettei mene jakeluun. Olen selittänyt monta kertaa että koiraan sattuu ja tulee pipi mut ei |O
Olen nyt päivisin kun poika ollut hereillä ja jos on hyvä ilma vienyt koiran uos, ihan selvästä nauttii rauhasta. JA kun poika nukkuu otan koiran sisälle paijattavaksi.
Koira on aivan ihana ja kiltti, rauhallinen "laiskiainen". Ollut aiemmin poikamiehellä ja joutunut olemaan paljon yksin.

Tutulta kuullostaa, meillä on samanlaista ongelmaa. Poika on 2 v 2 kk vanha ja kova uhmaikä päällä. Hän läpsii välillä koiria ja ajaa päin niitä potkumopollaan. :( Meillä myös on rangaistuskeinona ollut jäähy ja lisäksi lelujen takavarikointi. Hetkellisesti ne auttavatkin, mutta eivät valitettavasti pidempiaikaisesti. Lisäksi olen selittänyt, kuinka koiraankin sattuu ja välillä olen meuhkannut pojalle asiasta kuin palosireeni :ashamed: Poika kyllä käy "pyytämässä anteeksi" koirilta (halaa ja silittää), mutta uuden uhmapuuskan tullen taas läpsintä otetaan käyttöön.

Kerran sanoin pojalle, jos jos vielä teet koirille kipeää, niin eläinlääkäritäti tulee ja vie meiltä koirat pois, eikä tuo niitä ikinä takaisin. Silloin veti pojan ilmeen vakavaksi! Tätä keinoa olen käyttänyt siitä eteenpäinkin.

;)

Ei kai sulla paljoa muita vaihtoehtoja ole, kuin järjestelmällinen kieltäminen ja rangaistukset tottelemattomuudesta pojalle.

Toisekseen, kouluta koira niin, ettei sillä ole lupaa käyttäytyä agressiivisesti lasta kohtaan, vaikka mikä olisi.

Minkä rotuinen koira teillä on?

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Miten 2v ei ymmärrä, että koiraan sattuu? Meillä on 2v joka leikkii ja hellii meidän tanskandoggia. On vauvasta asti ollut koiran kanssa ja heti hätääntyy jos näkee, että koiralta leikataan esim. kynnet kun luulee, että koiraan sattuu.
meillä myös tanskandoggi ja ovat parhaat kaverukset poika ja koira :) :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja mitä te neuvotte:

Minusta ei ole oikein, että koira eristetään sen takia, että lapsi on tuhma!!!!!! Koira luulee, että hän on tehnyt väärin ja vähemmästäkin alkaa käyttäytyä arvaamattomasti. Aina laitetaan eristyksiin.
Meillä on eristetty lapset :D Koiraportti on laitettu eteisen ja lastenhuoneiden väliin ja lasten leluilla ei ole mitään asiaa portin tälle puolen. Siks pysyy lapsetkin siellä. Koira sitten asustelee eteisessä, olkkarissa ja keittiössä. Lapsille tulee myös äkkilähtö portin toiselle puolen, jos alkavat leikkiin jotain reuhausleikkiä ja pentu alkaa sitten kanssa hyppiin ja puremaan.

mimosa
Tuo on huono yhdistelmä, että pieni lapsi ja perheeseen tulee koira. Koira pitäisi olla ensin tai sitten lapset niin isoja tai vauvoja, että ymmärtävät/kasvavat ymmärtämään. Meillä ei siedetä mitään koiran kaltoinkohtelua, ei pienintäkään.

Koira ollut meillä vasta toista kuukautta. Ei siis ole ollut ennen lapsia.
En anna pojan lyödä koiraa, kun kerkee sen tekee ohimennen tai jotain menee suoraan jäähylle ja kerron miksi ei saa tehdä ym. Toistan aina saman. Ei auta! Uhmaa kaikessa muussakin.
En myöskään hyväksy että koira murisee tai näyttää hampaitaan, nuhtelen koiraa siitä. Kun poika on jäähynsä pitänyt mennään yhdessä silittää koiraa.

Mitä mä tässä teen väärin. Te voitte vastata ketkä sanotte ettei saada lapsia kuriin! Mikä muu auttaa??

Alkuperäinen kirjoittaja mimosa:
Tuo on huono yhdistelmä, että pieni lapsi ja perheeseen tulee koira. Koira pitäisi olla ensin tai sitten lapset niin isoja tai vauvoja, että ymmärtävät/kasvavat ymmärtämään. Meillä ei siedetä mitään koiran kaltoinkohtelua, ei pienintäkään.
Kuka sanoo että me siedetään??

Alkuperäinen kirjoittaja mulish:
En anna pojan lyödä koiraa, kun kerkee sen tekee ohimennen tai jotain menee suoraan jäähylle ja kerron miksi ei saa tehdä ym. Toistan aina saman. Ei auta! Uhmaa kaikessa muussakin.
En myöskään hyväksy että koira murisee tai näyttää hampaitaan, nuhtelen koiraa siitä. Kun poika on jäähynsä pitänyt mennään yhdessä silittää koiraa.

Mitä mä tässä teen väärin. Te voitte vastata ketkä sanotte ettei saada lapsia kuriin! Mikä muu auttaa??
Hmmm... Anna lapsesi ruokkia koiraa, antaa sille herkkupaloja, jopa taluttaa sitä eli keksi lapselle ja koiralle yhteistä kivaa tekemistä.

Kysyin jo aiemmin, muttet vissiin huomannu eli minkä rotuinen koira teillä on?

Alkuperäinen kirjoittaja mulish:

Tärkeintä on, että koiralla on oma rauhallinen paikka, jonne lapsi ei pääse. Vaikkapa oma metallihäkki, joka on turvapaikka ja jonka voi panna kiinni, kun koira menee nukkumaan.

Siis koira on sieläkarvainen noutaja ( himpun verran on kultsiakin ). Unohdin :ashamed:
Poika antaa koiralle herkkuja. Yhdessä sit sanotaan koiralle "istu" ja poika saa palkita.
Laittaa myös välillä raksuja kuppiin.

Yhteistyössä