Mitä mä teen tolla miehellä?

• Viestiketjun aloittaja väsynyt
  • Ensimmäinen viesti
väsynyt
Tänään olen koulupäivän päätteeksi tehnyt okt:n viikkosiivouksen, ruuan, pessyt pyykkiä ja viikannut sekä vienyt kaappeihin. Varannut lapsille huomiset vaatteet valmiiksi, myös ulkopuvut jotta päästään aamulla mahdollisimman kitkattomasti liikkeelle. Laittanut iltapalaa, vaihtanut yöpukuja, pissattanut, pessyt heidän hampaansa ja toivottanut kauniita unia :heart:

Mies on... ollut 1,5h lasten kanssa ulkona ja käyttänyt koirat kahdella pienellä lenkillä. Ja vielä se ihmettelee miksi olen niin kiukkuinen (ja väsynyt huonosti nukutun yön jälkeen)!! Eikö sillä ole silmiä päässään??

Pärjäisinköhän yksin paremmin :snotty:

Välillä mietin itsekki samaa. Ei kyllä asuta yhdessä, mutta sitä suuremmalla syyllä voisi auttaa lapsenhoidossa. Kun ukolla on sitte omaa aikaa kun menee himaan, ja menee just sillon ku itse haluaa. Otteko puhunut tosta?

Ainakin sinulla olisi vähemmän siivottavaa ja pyykättävää, jos miehesi ei niihin hommiin kerran osallistu? Eikä ruokaakaan tarvitsisi laittaa niin paljon :) ?
Toisaalta voisit yrittää hienovaraisesti opettaa miestäsi uusille tavoille, osallistumaan enemmän kotitöihin?

guest
En tiedä oletteko te molemmat töissä vai vaan miehesi vai ei kumpikaan,mutta jos hän on ollut ja sinä kotona,on hänkin tehnyt enemmän kuin sen lenkin ulkona lasten ja koiran kanssa.Jos sinä olet kotona tämmöinen seikka voi helpolla unohtua,kun on samassa paikassa koko ajan. Jos olette molemmat töissä, ja kotityöt ja lapset jäävät vain sinun kontollesi,olisi asiasta tietty hyvä jutella,mutta ilman huutoa ja sitten,kun et enää tunne kiukkua.Tiedän silti tunteen..lapsia ei ole,mutta oma mieheni on kova jättämään astioita ja vaatteitaan pitkin poikin.Tosin välillä kyllä innostuu tekemään sellaisen suursiivouksen,että itseäni hävettää,kun en ikinä siivoa niin täydellisesti kuin hän...tsemppiä!

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Toisaalta voisit yrittää hienovaraisesti opettaa miestäsi uusille tavoille, osallistumaan enemmän kotitöihin?
Kun aloitin koulun vuosi sitten, mies osallistui todella paljon kotitöihin. Olisinkohan alle 5krt itse "joutunut" imuroimaan kevään aikana (hän siivosi kun monesti oli vapaata viikolla). Nykyään kaikesta pitää sanoa... Omat menot on tulleet huomattavasti tärkeimmiksi kuin mitä on aiemmin olleet.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja guest:
En tiedä oletteko te molemmat töissä vai vaan miehesi vai ei kumpikaan,mutta jos hän on ollut ja sinä kotona,on hänkin tehnyt enemmän kuin sen lenkin ulkona lasten ja koiran kanssa
Mies ollut töissä, minä koulussa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mursku:
Otteko puhunut tosta?
Ei sen kanssa voi puhua, kun ottaa heti sellaisen "enhän minä koskaan mitään teekään"-marttyyriasenteen :kieh:
Eiköhän se puhuminen ole kuitenkin se paras tapa käydä tuo asia läpi. Älä ole huomaavinasi miehesi marttyyrimaisia elkeitä. Minä monesti lempeästi vitsailen vastaavasta käytöksestä suoraan päin naamaa omalle äidilleni, silloin hän harvemmin kehtaa jatkaa marttyyrikohtaustaan. Siis sillä kertaa =)

Sama meillä
Alkuperäinen kirjoittaja väsynyt:
Tänään olen koulupäivän päätteeksi tehnyt okt:n viikkosiivouksen, ruuan, pessyt pyykkiä ja viikannut sekä vienyt kaappeihin. Varannut lapsille huomiset vaatteet valmiiksi, myös ulkopuvut jotta päästään aamulla mahdollisimman kitkattomasti liikkeelle. Laittanut iltapalaa, vaihtanut yöpukuja, pissattanut, pessyt heidän hampaansa ja toivottanut kauniita unia :heart:

Mies on... ollut 1,5h lasten kanssa ulkona ja käyttänyt koirat kahdella pienellä lenkillä. Ja vielä se ihmettelee miksi olen niin kiukkuinen (ja väsynyt huonosti nukutun yön jälkeen)!! Eikö sillä ole silmiä päässään??

Pärjäisinköhän yksin paremmin :snotty:
Meillä ihan samoilla rutiineilla mennään joka päivä eli mies huolehtii vain lasten kanssa leikkimisestä(meillä ei ole lemmikkiä) ja tarvittaessa vie roskat. Olen hyävksynyt sen jo ennenkuin aloimme perustaa perheen koska miehen kotimaassa/kulttuurissa se on jo paljon mieheltä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mursku:
Otteko puhunut tosta?
Ei sen kanssa voi puhua, kun ottaa heti sellaisen "enhän minä koskaan mitään teekään"-marttyyriasenteen :kieh:
kuulostaa tutulle...ukolla jää vaatteet jne just siihe paikkaan ku kädestä sattuu tippumaa.meillä 3v tyttökii järjestää paikat,jälkensä paremmin.ja kun mainitsen asiasta niin kyllä lentää risuja ja murhaavaa katsetta,marttyyriasennetta... :kieh:

Yhteistyössä