Mitä mä teen itseni kanssa? Suhde kaatuu jossain vaiheessa pahoihin itsetunto? ongelmiini

• Viestiketjun aloittaja Auttakaa naista hädässä
  • Ensimmäinen viesti
Auttakaa naista hädässä
Lyhyesti: aina jos telkkarissa tai jossain näkyy vähäpukeisia naisia ja mies katsoo ohjelmaa, tulee tosi ahdistava olo. Kaupassa jos kävelee vastaan joku tyrkkytissi tms katson katsooko mies sitä. Yritän oikein kiertää vastaavat tapaukset, ettei mies näe heitä. Kaikki on kauniimpia mitä minä itse. Mies kun on kaverinsa kanssa liikenteessä ja minä olen mukana, kaveri voi "osoittaa" jotain vähäpukeista naista ja sanoa miehelleni, että katsos mikä tuossa on tms. Loukkaannun todella tästä. Mies yrittää kiertää kyllä nämä tilanteet hymähtämällä tms, ymmärrettävästi, koska eihän se ole kovinkaan sopivaa jos puoliso on mukana. Tää on mennyt jo ihan mahdottomiin, autossa ollessakin katson jo kaukaa kaikki naiset ja sitten katson katsooko mies heitä ja kuinka pitkään. Itselläni ei ole mitään tarvetta katsella muita miehiä, mutta nyt olen alkanut kiusallanikin katsomaan. Ja kaikkein paras on, ettei mun mies oikeasti edes kovasti katsele muita naisia, ohimennen vilkaisee, muttei jää kyttäämään. Miten pääsen näistä jutuista yli? Pelkään että parisuhde kaatuu jossain vaiheessa näihin mun juttuihini, enkä sitä halua. Onko kyse vain erittäin huonosta itsetunnosta? Olen itse 166/70 eli en mikään superlihava, ihan nätti naamastakin. Eikö mieheni sano minulle tarpeeksi usein kuinka kaunis olen? Ei se kyllä sano. Auttaisiko jos sanoisi? Kaipaisin nyt vertaistukea. Vai olenko ainut laatuani?

Non compos mentis
Eiköhän tää ongelma tarttis ratkaista jotenkin muuten kuin miehen jatkuvalla hokemisella kauneudestasi tms. On vaikea sanoa tarkalleen mistä moinen johtuu tai mikä siihen auttaa. Ratkaisu tulee kuitenkin luultavasti sinun puoleltasi, ei miehen. Tsemppiä!

"A.p"
Pidän itseäni kauniina, NAAMASTA. Kroppa onkin sitten eri asia. Siitä en pidä ollenkaan. Kahden lapsen imetys on saanut rinnat kamaliksi. Kamalat sellureidet. Voi kuinka haluaisinkin käyttää hametta ilman legginsejä. Unelmatilanne olisi, että joku tulisi iskemään minua miehen nähden :D Monet miehet katselevat minua ja kyllä ärsyttää jos se mies on liikkeellä naisensa kanssa. Nostan kyllä hattua niille naisille jotka eivät ole asiasta moksiskaan, toisilla taas niin murhaava katse, varmaan just samanlainen on minulla. Haluaisin vain omata sellaisen asenteen, että katsokoon jos haluaa, mutta mielessä pyörii, että katsoo koska oma naisensa on tällainen paskakroppainen.

Voithan hakeutua johonkin terapeutille tms. puhumaan asiasta. Ei se ainakaan haitaksi ole.
Voit myös koittaa asettua toisen eli miehesi asemaan ja kuvitella jos hän tekisi sinulle samoin kuin sinä teet hänelle ja miltä se sinusta tuntuisi ym. Eihän se ulkonäkö tai se, että katsoo toisia naisia merkitse välttämättä mitään.

Tee ja harrasta myös asioita, jotka ovat sinusta kivoja ja joista saat samalla paremman itsetunnon. Uskon hyvin pitkälti, että tuollainen mustasukkaisuus on osaksi kypsymättömyyttä ja menee ohi tai ainakin vähenee ajan kanssa.

"Vieras"
Ainoa asia mikä siihen auttaa, on olla sinut itsensä kanssa, ja kyetä tuntemaan, että mikään ulkopuolinen seikka ei ole suurempi kuin teidän suhde, eikä vaikuta suhteeseenne, tai mieheesi oikeastaan mitenkään.

Toinen juttu on, että miehesi sekä itsesi kannattaa kyllä lopettaa se muiden kyttäily, siis kyttäilymielessä. Maailma on täynnä kauneutta, myös ihmisten muodossa, mutta älä tee niistä itsellesi vihollisia!

jaaaaa
kyllä kuulostaa siltä että sinulla on todella heikko itsetunto. Ja onko miehesi luottamuksen arvoinen, vai onko tehnyt jotain miksi et voi luottaa häneen? Ja minusta pienet kohteliaisuudet kuuluu suhteeseen. Mene terapeutille :)

"A.p"
Tämä on minun kolmas suhteeni, ollut suht pitkiä kaikki suhteeni ihan teinistä asti. Vuosia kestäviä. Mies ei näistä jutuista tiedä yhtään mitään :D En voisi edes sanoa. Joskus olen ohimennen maininnut jonkun naisen katsomisesta, että oliko hyvä tms.

"vieras"
Selkeästi johtuu huonosta itsetunnosta ja vääristyneestä omakuvasta.
Miehesi voisi vakuutella ja kehua kauneuttasi tuhannesti päivässä, silti se ei auta koska olet pohjaton kaivo kehujen kanssa, kunnes itse uskot sen pitävän paikkaansa.
Terapeutille ja kirjakauppaan, mars!

"A.p"
Mieheni on kyllä luottamuksen arvoinen. On maailman ihanin mies. Entisen miehen kanssa oli vähän samoja ongelmia, tosin hänellekkään en näistä puhunut yhtään mitään. Miten tällaisesta voi edes puhua? Hei ville, katson aina kyttäätkö telkkarissa toisten tissejä. Jos hän näyttää youtubesta jonkun videon, ensimmäinen mitä siinä katson, on se että näkyykö jotain paljasta pintaa. Huoh

jaaaaaa
no minusta suhde ei ole kovin hyvä jos tällaisista asioista ei voi puhua. Sulla näyttää olevan pakkomielle joka johtuu jostakin. Mieti lapsuuttasi, vanhempiesi suhdetta jostain tuo vääristynyt kuva juontaa alkunsa.

"A.p"
Mulla on sellainen tunne, että pitäisi laihduttaa paljon, niin itsetunto paranisi. Naamassa ei ole mitään vikaa. Mitä sinä sanot miehellesi, kun kyttää jotain naista? Huom, puhun kyttäämisestä, vaikkei oma mieheni kyllä edes kyttää, kunhan vilkaisee, jos joku piukka peppu menee jossain. Minua tämä ahdistaa sen takia, kun itselläni ei ole ikinä ollut sellaista peppua tai isoja tissejä. Olen hetki sitten painanut 61kg ja silloinkin oli sama juttu. Minä en silloinkaan ollut mikään kiinteä, rasvaprosentti oli yli 35.

"mamma"
sulla on tosi paha ongelma joka korjkaantuu vaan sillä,et myönnät sen itsellesi ja haet apua psykiatrilta tai terapeutilta..

Tuo on neuroottista pakkomiellettä tuollainen miehen kyttäämisten/kyttäämättömyyden vahtiminen..

Edellisessä suhteessa olin itse samanlainen,mutta lapseni saatuani olen päässyt asiasta eroon..Tiedän oman arvoni vaimona ja naisena.Niin pitäisi sinunkin!

Terapeutille ja vähän äkkiä nyt!

Oikeesti, käytöksesi todennäköisesti vain pahenee kun aikaa kuluu. Eikä mies sellaista kestä, lähtee kun mitta täyttyy. Jos se mies on oikeasti hyvä, alat hoitaa mielesi kuntoon NYT kum vielä ehdit. On hyvä että tiedostat ongelman, nyt voit sille jotain tehdäkin.

"A.p"
Olisi myös todella ahdistavaa, jos mies olisi töissä paikassa missä olisi jotain kauniita hyväkroppaisia naisia töissä :s se olis pahin kaikista. En ymmärrä mistä tämä johtuu, kun luotan mieheen täysin, hän ei pettäisi minua. Toisaalta on outoa, ettei minulle ole käynyt mielessäkään, että jotkut naiset voivat myös katsoa minun miestäni, tämä ei tunnu haittaavan minua ollenkaan, yks päivä tämän hokasin, mutten ole miettinyt asiaa sen enempää..

Yhteistyössä