Mitä lapselle päiväkotiin päälle näillä ilmoilla??

• Viestiketjun aloittaja määä
  • Ensimmäinen viesti
pihalla pönöttäjä
Pitkähihainen tai aurinkorasvaa! Eilen oli kyllä niin monta, joilla iho punoitti jo 15min jälkeen. :/ Pitkähihaisena monella oli joku paksu college/huppari ja sit ei muuta ku t-paita. Tosi monella ei ollut hattua! Kyllä niitä säätiedotuksia voi vähän vilkuilla siinä facen rullaamisen lomassa..

"Hömelö"
Aamulla kevyttä pitkähihasta ja -lahkeista, polvet peittävät shortsit vaihtohousuiksi jos ulkona tarkenee t-paidalla ja shortseilla. Kevyet umpikengät (hiekkasella pihalla sandaalit täyttyy pikkukivistä), hattu, aurinkolasit ja aurinkorasvaa kotona sekä rasvapurkki mukaan hoitoon että tarvittaessa voi lisätä.

duoe
Ja laitan pitkät legginsit ja t-paidan, ohut hattu ja naamaan, käsiin ja kaulaan suojakerroin 50. Pitkät koska lapsi tykkää leikkiä hiekassa ja eu tykkää kun jalat rasvassa ja hiekka tarttuu...tykkää siis itse pitkistä.

"vieras."
Meillä pitää olla erikseen sisä- ja ulkohousut edelleenkin, varmaan monessa muussakin päiväkodissa. Sisällä lapsella on ohuet shortsit, ulkona ohuet pitkälahkeiset. Jalassa sandaalit sukilla (kyllä, käytännöllisyys ajaa tyylin ohi).

Myös
[QUOTE="vieras.";29927069]Meillä pitää olla erikseen sisä- ja ulkohousut edelleenkin, varmaan monessa muussakin päiväkodissa. Sisällä lapsella on ohuet shortsit, ulkona ohuet pitkälahkeiset. Jalassa sandaalit sukilla (kyllä, käytännöllisyys ajaa tyylin ohi).[/QUOTE]

Meidän pk:ssa tänä sama sääntö.

Hellehattu, ohut pitkähihainen paita ja verkkahousut. Housut vaihtuu sisällä legginseihin/hameeseen, kun samoilla pöksyillä ei ulkoilla ja olla sisällä. Jalassa kevyet lenkkarintyyppiset kengät. Avokenkiä ei suosita, koska sitten on sukat ja jalat likaiset ulkoilun jälkeen.

Viimeksi muokattu:
"vieras."
[QUOTE="tarhantäti";29927095]Päähine kaikkein tärkein, aurinkorasvaa, shortsit ja t-paita /mekko, kengissä sukat ja semmoset kengät jotka pysyy jalassa.[/QUOTE]

Mä en kyllä ymmärrä tätä päähinevouhotusta. Sen yhden kerran, kun Suomessa paistaa aurinko, lapsille survotaan hattu päähän. Ymmärrän mä sen ehkä rannalla, jos oikein hakeudutaan aurinkoon. Meillä lapset eivät kyllä tönötä paikallaan auringossa, osaavat hakeutua varjoisiinkin paikkoihin leikkimään.

Kuinka moni meistä aikuisista käyttää näillä säillä hattua muualla kuin auringonottotarkoituksissa (jos silloinkaan)?

Wieruus
[QUOTE="vieras.";29927124]Mä en kyllä ymmärrä tätä päähinevouhotusta. Sen yhden kerran, kun Suomessa paistaa aurinko, lapsille survotaan hattu päähän. Ymmärrän mä sen ehkä rannalla, jos oikein hakeudutaan aurinkoon. Meillä lapset eivät kyllä tönötä paikallaan auringossa, osaavat hakeutua varjoisiinkin paikkoihin leikkimään.

Kuinka moni meistä aikuisista käyttää näillä säillä hattua muualla kuin auringonottotarkoituksissa (jos silloinkaan)?[/QUOTE]:wave: Aina joko hattu tai huivi päässä kesällä ulkona.

Yhteistyössä