Mitä laittaa ruoaksi, kun suunnitelmissa 'yllättää' mies? :)

Mieheni palaa tänään reissutyöstä kotiin, viettämään kesälomaa. Tarkoitus olisi yllättää mies ihan kahdenkeskeisellä illalla, ainakin hyvän ruoan merkeissä!

Haluaisin valmistaa jonkinlaisen 'hienomman' illallisen, eli ei mitään perus makaroonilaatikoita tms, vaan jotain vähän erikoisempaa, ja harvinaisempaa, jota ei tule niin kovin usein tehtyä, ja joka sopii hieman juhlallisempaan hetkeen.. :)

Tulin täältä kyselemään vinkkejä, jos jollakin olisi vaikkapa hyviä ideoita tämän suunnitelman toteutukseen! Tietää sitten mitä lähtee kaupoista hakemaan, kun ensin keksii mitä tekee. :) Saa toki ehdotella, jos tämän lisäksi keksitte muita mahdollisia ideoita, miten viettää mukavaa iltaa kahden, hyvän ruoan lisäksi! :)

Kiitos jo etukäteen mahdollisista vinkeistä! :)
 
"Mie"
Oma mieheni haluaisi jotain naudan sisä -tai ulkofile pihvejä. Niitä jotka on pakattu 2kpl paketteihin ja on ihan sikakalliita, taino kyllä niitä silloin tällöin kehtaa ostaa. Siihen kaveriksi mies haluaisi ranskalaiset :D joo ei kovin hienoa, mut ehkä siihen vois kehitellä tilalle jotkut "hienommat" lohkoperunat. Sitten valmistisi siihen itse jonkun kermaviilikastikkeen tai majoneesia.
 
  • Tykkää
Reactions: astrolabe
Mulla vartoo tuolla naudan sisäfilepihvit à 300 g sekä valikoima punaviinejä. Mies tykkäis luultavasti lämpimistä kasviksista siinä kaverina tahi kierreranskalaisista. Jälkkäriksi jotain suklaista. Ei mikään yllärimenu, mutta takuuvarma! Surf and turf ois ehkä hieman kesäinen vaihtoehtoversio, ja eikös merenelävät sekä suklaa toimi afrodisiakana?
 
  • Tykkää
Reactions: Data
"jojo"
Meillä uppoaisi myös pihvi, joko kokolihasta tai jauhelihasta tehty. Jauhelihapihvikin kyllä taipuu herkuksi, kun sen maustaa kunnolla. Oheen valkosipulikermaperunat ja ehkä kastikettakin, sitten vielä raikasta salaattia.

Vaihtoehto B, vaikkei hienoa ja juhlavaa olekaan, olisi tortillat. Täytteeksi tulista chili con carnen tyyppistä kastiketta, ananasta, kurkkua, tomaattia, valkosipulikastiketta, salaattia, jalapenoviipaleita, juustoa... Tuolla ollaan pärjätty monesti. Ei juhlavaa, mutta miehen lempparia.
 
"savolainen"
Mä yllättäisin mieheni jo sillä, että ylipäänsä laittaisin ruokaa. Se on meidän perheessä hänen tehtävänsä. Ja jos hänet oikein perinpohjin haluaisin yllättää, niin ruokalaji olisi ehdottomasti yläsavolainen mykyrokka. Olen syntynyt Savossa ja sitä rokkaa lapsena jouduin syömään. Mies on 4. polven stadilainen. Olen kertonut tuosta rokasta ja näyttänyt kuvia. Mies ei vaikuttanut kovin innostuneelta. Voin vain kuvitella sitä tilannetta, että nostaisin hänen eteensä höyryävän mykyrokkakattilan :D
 
La Paset
SisäfilEEtä minäkin tarjoaisin, mutta koska nyt saa ihania uusia perunoita, porkkanoita, sipulia, herneitä...,käyttäisin ehdottomasti niitä hyväkseni. Tekisin lihan paistoliemestä hyvän kastikkeen, johon laittaisin pippureita, soijaa ja oikeeta kermaa. Ehkä tekisin sienikastikkeen.
 
Kunnon pihvi on aina tie miehen sydämeen jos osaat paistaa tai mieluummin grillata sen oikein ja niinkuin mies tykkää. Itse tykkään sellaisesta puoli raa'asta.

Jos pihvi ei oo vaihtoehto niin ainakin itse tykkään thairuuasta eli joku punainen kanacurry olis kans tosi jees. Ei oo helpoin tehdä hyvin muttei mahdoton.

Joka tapauksessa voisin veikata että kaikki kasvikset ja idut kannattaa jättää taka-alalle jos kyseessä on keskivertomies.
 
miehen suosikki
Meillä mun mies rakastaa ylikaiken keitettyä tuore pastaa pussillinen, joukkoon loraus kermaa ja yrtti-pippurituorejuustoa. Kasataan lautaselle niin että alimmaisena pasta, sit rucolaa, kylmäsavustettualohta (ei kylmäsavulohta), kirsikkatomaattia ja parmesan lastuja. Tää on muuten taivaallisen hyvää! :)
 
"vieras"
Meillä mun mies rakastaa ylikaiken keitettyä tuore pastaa pussillinen, joukkoon loraus kermaa ja yrtti-pippurituorejuustoa. Kasataan lautaselle niin että alimmaisena pasta, sit rucolaa, kylmäsavustettualohta (ei kylmäsavulohta), kirsikkatomaattia ja parmesan lastuja. Tää on muuten taivaallisen hyvää! :)
Mikä ero on kylmäsavustetulla lohella ja kylmäsavulohella?
 
"vieras"
Sinkkuelämää-leffassa se yksi nainen meni alasti makaamaan pöydälle ja asetteli sushia päälleen, joten mikset kokeilisi tuota? Taatusti mies yllättyy vaikkei raa'asta kalasta tykkäisikään.
 
La Paset
Kyl mä kans lähtisin tuolle pihvi-linjalle. Meillä mies tykkää kun pihvin päälle ostaa vielä jonkun maustevoin. Lisukkeeksi salaattia ja sit jotain perunasta.
Maustevoin vois tehdä tuoreista yrteistä itsekin. Voi/leivinpaperiin sekoitat yrttejä ja luomuvoita, teet pötkön, kirraat päät tiukalle ja pakkaseen. Siitä sitten leikkelet ja loput takas pakkaseen.
 
"vieras"
[QUOTE="Anne";28719147]Jos on tarkoitus YLLÄTTÄÄ niin idut ja porkkanamehu tepsii hyvin! :)[/QUOTE]:D Eikös joku tässä taannoin aikonut yllättää miehensä tarjoamalla tälle lämpimiä herneitä, mut ne meni ikävä kyllä jotenkin pilalle :LOL: :LOL:
 

Yhteistyössä