mitä laitatte kinkkupiirakkaan?

• Viestiketjun aloittaja kokki 3
  • Ensimmäinen viesti
kokki 3
siis mulla on kaapissa jo vanhahkoa kinkkua joka pitää nyt käyttää ja lisäks aattelin jos kuullottaisin sipulin sinne...ja sit löytyy myös paprika mut mietin sitä seosta siihen päälle... ku yleensä oon laittanu jonku kerma-maito seoksen ja juustoraastetta mut oisko joku vielä parempi? esim tuorejuusto tms. ?

Mä teen tuolla ohjeella ja tulee tosi hyvää. :p

Mervin kinkkupiirakka

Pohja:
100-150 g voita tai margariinia
2 1/2 dl vehnäjauhoja
3 rkl kermaa
1 dl juustoraastetta

Täyte:
2 kananmunaa vajaa
2 dl kermaa
1 rkl vehnäjauhoa
4 dl juustoraastetta
2 dl kinkunpaloja

Pohjan ainekset sekoitetaan ja painellaan vuokaan, jota ei tarvitse erikseen rasvata. Pohjaa paistetaan 225 asteessa 10-15 minuuttia niin, että vähän ruskistuu. Täyte sekoitetaan ja levitetään pohjan päälle. Piirasta paistetaan 225 asteessa 15 minuuttia. Tämä täytyy ehdottomasti tarjoilla kuumana, ja mä teenkin vieraiden tullessa niin, että lykkään vikan kerran uuniin kun vieraat on jo tulleet. Tämä on sellainen herkku että melkein aina sitä syöneet pyytävät reseptiä.

Tein just sunnuntaina: Valmis piirakkapohja kaupan hyllyltä, kinkkukuutioita ja sipulia ja paprikaa päälle. Sitten tuorejuusto, tais olla creme bonjour pippurinen, ja vielä juustoraastetta, ja eikun uuniin, ja tuli tosi hyvää!! Nii, ja lämmitin vähän sitä tuorejuustoo että notkistu ja oli helpompi saada tasasesti kinkkukuutioitten päälle. Mies kun ei syö kananmunaa eikä maitoo....

Yhteistyössä