mitä laitatte kanakeittoonne?

• Viestiketjun aloittaja unikuu108
  • Ensimmäinen viesti
unikuu108
tässä porisee keiton alku ja mietin että miten te teette kanakeittonne.
meillä perinteinen itämainen fleivori eli kookoskermaa ja vihreetä currytahnaa..
pesen marinaadit pois ja paistan öljy/voi seoksessa valkosipulin kanssa ja tipautan keittoon aika loppupuolella..

piiukka
Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
meillä perinteinen itämainen fleivori eli kookoskermaa ja vihreetä currytahnaa..
pesen marinaadit pois ja paistan öljy/voi seoksessa valkosipulin kanssa ja tipautan keittoon aika loppupuolella..

Peset marinadit pois, empä ole hullumpaa kuullut? Eikö olisi helpompaa ostaa ilman marinadia?

Alkuperäinen kirjoittaja piiukka:

Peset marinadit pois, empä ole hullumpaa kuullut? Eikö olisi helpompaa ostaa ilman marinadia?
Nykyään aika harvoista kaupoista saa ilman marinadia broileria.

unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja Estu:

ja naturellit maksa meidän lähialepassa lähemmäs 14euroo/kilo ja marinadin kanssa fileet 6/7e kilo joten hmm..

Kaupan kanakeitto pussit on hyviä, mitä voi käyttää keiton aineena, tai sitten kermainen keitto. Ja meillä laitetaan tietysti kanaa, sitten keittovihanneksia (olikohan siinä porkkanaa, kukkakaalia ja papuja?) ja sitten nuudelit vielä joukkoon.

Alkuperäinen kirjoittaja Estu:

ja naturellit maksa meidän lähialepassa lähemmäs 14euroo/kilo ja marinadin kanssa fileet 6/7e kilo joten hmm..
Onpas kalliita :eek: Mä en ole meidän KKK-Supermarketissa enkä S-Marketissa nähnyt naturelleja ikinä :/ Ja kyllä mäkin se marinadin pyyhkäisen lihasta, kuin lihasta, koska se palaa ikävästi kiinni.

KeySha
Mä ainakin pesen aina marinaadin pois. Lihaan on tarttunut se maku jo siinä kohdassa. Ja marinadi tuppaa aina vähän palamaan sellaseksi epämiellyttäväksi mustaksi kököksi.

Tein viime viikolla kanakeittoa.

1 rasia maustamattomia broiskusuikaleita
1 sipuli
1 paprika
2 v.sip kynttä
200g pastaa
1,5 litraa vettä
2dl ruokakermaa
1 pussi kanakeittoa (siis sellanen jauhepussi)
kanafondia
suolaa
currya
paprikajauhetta
chiliä
valkopippuria

Silppua sipulit ja paprika. Paista sipulit, paprikat ja broilerit
Keitä pasta, mutta älä kuitenkaan kypsäksi asti. Valuta.
Tee kanakeitto muuten pussin ohjeen mukaan, mutta laita nestettä 1,5 litraa.
Lisää kattilaan, kerma, pasta ja paistinpannun paistokset.
Mausta ja kiehauta.

unikuu108
tää lähikauppa on aivan sairaan kallis. kyllähän tuosta prismasta sa reilu 8/kilo kalkkunaa naturel paistina.. mut nyt sattui olemaan vaan tuota(näköjään leike) alepassa. mieluummin mä ostan kyl naturellina fileet tai leikkeet tai paistit mut ne on vaan kalliimpia kuin marinoidut.

äippä
no tietty kanasuikaleita, pottuja, makaronia, herne-maissi-pap., kanalientä, chiliä. yleensä se menee noin. joskus "korvaan" potut kermalla ja herne-maissi-paprikan wokkivihanneksilla...

Sit jos tahtoo semmoista kermaisempaa niin voi laittaa koskenlaskijaa joukkoon :p

Itse olin laiska ja laitoin kanasuikaleita, perunasipulisekoitusta, hernemaissipaprikasekoitusta ja juuri sitä koskenlaskijaa, mausteina mm. curry.

unikuu108
mä nyt sit löysin tällasen ohjeen ja pitää kyllä koklaa seuraavaksi..

http://pastanjauhantaa.blogspot.com/2005/11/chili-kookos-kanakeitto.html

mä en osta koskaan suikaleita vaan noita fileitä ja leikkeitä ja paisteja ja siipaloin ne itse. liha on yleensä parempaa niissä kuin valmiiksi suikaloiduissa.

Keitän koipi ja reisipaloja suolavedessä. Kypsät lihat jäähdytän ja paloittelen, osan liemen rasvasta viskaan pois. Broileripalat+keitinvesi+perunapalat+porkkanapalat´+valkosipulia+tav. sipulia+kaalia kiehumaan ja lisää vettä tarpeen mukaan. Hyvää tulee.

Yhteistyössä