mitä lahjaksi nuorelle miehelle joka pääsee ylioppilaaksi

• Viestiketjun aloittaja "maja"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Luulen, että tämä yo haluaa rahaa. Jostain ihme syystä jotkut luulee, että oma lahja on se mahtava. Itsekään et tiedä mitä ostaisit niin ehdottomasti rahaa. Lahjan voi ostaa, jos todella tietää mitä lahjan saaja toivoo. Ylioppilaalle reahaa.

• Tykkää
Reactions: Minuli
ei eroa
Suurin osa ylioppilaista on aika samassa tilanteessa, oli miehiä tai naisia; kotoa muuttamassa omaan asuntoon ja kaikenlaista puuttuu. Itse antaisin rahaa, se on varmasti se toivotuin.

Itse kun pääsin vajaat kymmen vuotta sitten ylioppilaaksi, niin kyllä se raha oli ykköstoive ja ihanaa, että niin moni sen tajusi. Muutama sukulainen toi jotain maljakoita, kaulakorun ja jotain astiaston tynkää. Eikä siinäkään mitään pahaa ollut ja olin kiitollinen, että muistivat, mutta eipä niille käyttöä ole ollut kertaakaan, kun eivät ole yhtään minun tyyliä ja esim. maljakkoa en ostaisi muutenkaan, kun ei ole ylipäänsä käyttöä.

En lähtisi tavaraa ostamaan, kun ei voi tietää toisen makua ja tarvetta yhtään. Ellei sitten ole varma tieto jostain tietytsä jutusta. Mutta mites lahjakortti tms?

Itse kun pääsin vajaat kymmen vuotta sitten ylioppilaaksi, niin kyllä se raha oli ykköstoive ja ihanaa, että niin moni sen tajusi. Muutama sukulainen toi jotain maljakoita, kaulakorun ja jotain astiaston tynkää. Eikä siinäkään mitään pahaa ollut ja olin kiitollinen, että muistivat, mutta eipä niille käyttöä ole ollut kertaakaan, kun eivät ole yhtään minun tyyliä ja esim. maljakkoa en ostaisi muutenkaan, kun ei ole ylipäänsä käyttöä.
Ja muutenkin miksi antaa tavaraa, kun fiksu muuttaa sen huuto.netissä kuitenkin rahaksi, kun ei tee lahjalla yhtään mitään? Tyhmä vain jättää realisoimatta lahjaa jota ei tarvitse varsinkin jos sen arvo laskee.

"hmm"
Lahjakortti kirjakauppaan, tukemaan tulevia opiskeluja. Tai urheiluliikkeeseen. On aika vaikea sanoa mitä tavaraa, kun ei tiedä harrastuksia tms. Miksi et halua antaa rahaa?

dou
Miksi ei raha käy? Minusta se on tuoreelle ylioppilaalle paras ja toivotuin lahja, mitä voi antaa? Kivan kortin ja onnentoivotuksen kera ja voit olla varma, että on mieleinen:)

"maja"
miksi aina rahaa? summa pitäisi kuitenkin olla todella iso, eivätän nykyajan tenavat tyydy pienempään kun heidät on opetettu että rahaa saa mielin määrin. Kehtaako esim. 50 euroa antaa, kyseessä on vielä mieheni kummilapsi? ei olis varaa kyllä laittaa enempää.

gfd
Jos jokainen vieras antaa 50 euroa, siitä tulee jo ihan hyvä summa. Mun tytölle kelpaa vähempikin. Mutta ei hänkään toivo muuta kuin rahaa. Ruusu ja viisikymppiä, ihan varmasti tykkää.

"vieras"
[QUOTE="maja";26295539]Kehtaako esim. 50 euroa antaa, kyseessä on vielä mieheni kummilapsi? ei olis varaa kyllä laittaa enempää.[/QUOTE]

Kyllä kehtaa, tuo on kyllä oikeastaan se minimisumma, minkä kehtaa antaa tuossa tapauksessa.

Meillä on pojan kanssa vähän lahjajutuista keskusteltu, että toiveiden kysyjille voisi antaa vinkkejä, ettei tule täysin hutilahjoja (kuten vaikka miehen 50 v torkkupeitto, entisiäkään lahjaksi saatuja ei ole koskaan käytetty). Kysyjille tulen vastaamaan, että tietyn sarjan aterimia voivat ostella, niille tulee joskus olemaan käyttöä ja poika tykkää kyseisestä sarjasta. Hän ei tule tekemään mitään aforismikirjoilla tai Mariskooleilla. Meillä ei vielä nuo yo-lahjat ole ajankohtaisia, mutta tulevaisuudessa kylläkin.

"vieras"
Kysy suoraan lahjatoiveita tulevalta yo:lta tai hänen vanhemmiltaan. Itse olen ostanut lahjaksi toiveiden mukaan yhdelle kunnon kattilan ja patalaput siihen lisäksi ja toiselle astioita hänen keräämäänsä sarjaan. Itse en kyseisistä astioista tykännyt, mutta pääasia oli, että saaja tykkäsi.

"Vieras"
[QUOTE="maja";26295539]miksi aina rahaa? summa pitäisi kuitenkin olla todella iso, eivätän nykyajan tenavat tyydy pienempään kun heidät on opetettu että rahaa saa mielin määrin. Kehtaako esim. 50 euroa antaa, kyseessä on vielä mieheni kummilapsi? ei olis varaa kyllä laittaa enempää.[/QUOTE]

Kyllä se raha ilahduttaa nuoria vuodesta toiseen samalla tavalla. Viisikymppinen on ihan hyvä summa.

"vieras"
Tekopillu ja akneen sopivaa tököttiä. jos on miehiin menevää sorttia niin paketti hookoon sinistä, kortsuja ja anustappi, sekä Jari Sillanpään ja Antti Tuiskun tuotoksia.

Roope77
Fiksu antaa osakkeita tai sijoitusrahasto-osuuksia: alku ehkä uudelle tuottavalle harrastukselle!

http://www.investori.com/j/artikkelit/yleistae-sijoittamisesta/72-lahjaksi-arvopapereita

Yhteistyössä