Mitä lähes tai täysin kaloritonta rahkan sekaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "rahka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

"rahka"

Vieras
Maustamattomat rahkat on mulle uusi juttu ja kaipaisin vinkkejä, mitä kevyttä laittaa sekaan, jotta maistuisi paremmalta? Pitää olla semmoista, mistä saa kalorit laskettua. Ostin tämmöisen.
6410405098313.jpg

Ite laitan aina sokeritonta mansikkakeittoa (ja mansikoita). Jotkut ovat sanoneet, että funlight toimii myös, ite en oo vielä kokeillu.. Ps. Tossa rahkassa taitaa muistaakseni olla muutama kilokalori enemmän ku muissa vastaavissa (ei paljoa, mut kuitenki)..

• Tykkää
Reactions: Wolt
Voi laittaa marjoja, hedelmiä (ananas monen suosima), mehukeittoa, mehutiivistettä..
Mä laitan usein vauvojen hedelmäsosetta. Nopea ottaa ja säilyy avaamattomana pitkään.

makuaromia, leivontahyllystä löytyy.

Oma lempparini on vanilja-aromi. Teelusikallinen makeutusjauhetta niin on hyvväää, parempaa kuin yksikään kaupan vaniljarahka ja TERVEELLISTÄ toisinkuin ne kaupan sokerirahkat

Mä en ainakaan käytä mitään missä on keinotekoisia makeutusaineita. Mieluummin tavallista sokeria sitte eihän sitä kilokaupalla tarvi laittaa.

No rahkaan se makeutusaine nyt vaan sopii paremmin jo ihan rakenteensa puolesta. Ootko maistanut koskaan rahkaa missä on sokeria seassa? Aivan eri asia syödä rahkaa kuin rahka/kerma/sokeri seosta.

Ja eihän sitä ole pakko laittaa ollenkaan jos ei halua. Itse tuohon vaniljarahkaan tykkään laittaa, koska se teelusikallinen makeutusainetta muuttaa koko rahkan maun. Tuo on meidän herkku, on oikeasti tosi hyvää

No rahkaan se makeutusaine nyt vaan sopii paremmin jo ihan rakenteensa puolesta. Ootko maistanut koskaan rahkaa missä on sokeria seassa? Aivan eri asia syödä rahkaa kuin rahka/kerma/sokeri seosta.

Ja eihän sitä ole pakko laittaa ollenkaan jos ei halua. Itse tuohon vaniljarahkaan tykkään laittaa, koska se teelusikallinen makeutusainetta muuttaa koko rahkan maun. Tuo on meidän herkku, on oikeasti tosi hyvää

Olisi pitänyt selittää tarkemmin. Viittasin siihen mehukeittoon. Sitä kun olemassa normaali sokerilla mkeutettuna ja sitten se toinen versio jossa mm aspartaamia. Mulla ainakin rahkaan riittää niin pieni määrä se mehukeitto että se on ihan sama vaikka on normi sokerilla makeutettu.

Olisi pitänyt selittää tarkemmin. Viittasin siihen mehukeittoon. Sitä kun olemassa normaali sokerilla mkeutettuna ja sitten se toinen versio jossa mm aspartaamia. Mulla ainakin rahkaan riittää niin pieni määrä se mehukeitto että se on ihan sama vaikka on normi sokerilla makeutettu.

Sama mulla. Mieluummin lorautan sen 1-2rkl normi mehukeittoa sen sijaan että sitä yököttävää keinomakeutettua desin (se kun ei pienessä määrässä ees maistu).

okei :)

Mehukeittoa laitan itsekkin sitä ihan tavallista sokerillista, sitä kun ei tosiaan paljoa tartte laittaa. Alkaa vain itseäni kyllästyttämään samat ainaiset maut, joten en ole mehukeittoa laittanut enää aikoihin. Menee lisäksi vanhaksi keittopönikkä ennenkuin sen ehtii käyttämään.

Makuaromit ja funlight tiivisteet on olleet nyt itselläni viimeisen vuoden käytössä. Toisinaan laitan ihan vain marjoja.

Lisäksi voit aapee tehdä rahkasta vaikka lettuja ja syödä niitä sitten marjojen kanssa. Tai tee smoothie, purkillinen rahkaa, marjoja, vettä ja vaikka siemeniä tai leseitä.

Monissa tieteellisissä tutkimuksissa on todettu aspartaami täysin turvalliseksi. Itse laitan huomattavasti mielummin aspartaamilla makeutettua mehukeittoa ja juon Cokis Zeroa. Laihtuminen/hoikkana pysyminen on täysin kalorisummapeliä, ite mielummin säästän ne kalorit siinä mehukeitossa tai cokiksessa kun ne maistuvat musta vielä täysin yhtä hyviltä. Mutta kukin tekee toki tavallaan ????.

Oho, hymiö muuttu kysymysmerkeiksi. Esimerkki vielä mehukeitosta: päivässä 2 dl sokerillista mehukeittoa on 80 kcal, sokeritonta 18 kcal. Säästöä 62 kcal eli lisäksi voi syödä esim. omenan, siivun leipää (ilman päällisiä laskettuna) tms..

[QUOTE="Ninni";30774267]Monissa tieteellisissä tutkimuksissa on todettu aspartaami täysin turvalliseksi. Itse laitan huomattavasti mielummin aspartaamilla makeutettua mehukeittoa ja juon Cokis Zeroa. Laihtuminen/hoikkana pysyminen on täysin kalorisummapeliä, ite mielummin säästän ne kalorit siinä mehukeitossa tai cokiksessa kun ne maistuvat musta vielä täysin yhtä hyviltä. Mutta kukin tekee toki tavallaan ????.[/QUOTE]

Monissa tutkimuksissa on myös todettu, että makeutusaineilla makeutetut tuotteet lihottavat enemmän. Ja alaihuuden kannalta kalorien laskeminen ei ole koko totuus. Se mistä kalorit tulevat on enemmän merkitystä.

Yhteistyössä