Mitä lähes tai täysin kaloritonta rahkan sekaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "rahka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tämä on VAIN JA AINOASTAAN sen takia, koska sitten ajatellaan, että sitä tuotetta voi syödä enemmän kuin tavallista.

Mikään missä on vähemmän kaloreita ei tietenkään voi lihottaa enemmän

Tää ei suoranaisesti pidä paikkaansa. Hormooneilla on osaansa asiaan miten esim. sokereista saatu energia käyttäytyy kehossa. Eli sokeri saa aikaan sen, että insuliini tasot nousevat mikä estää varasto rasvojen vapautumisen energiaksi. Kun taas rasva käyttäytyy päinvastaisesti eli vapauttaa läskit kehosta energiaksi.

[QUOTE="Ninni";30774267]Monissa tieteellisissä tutkimuksissa on todettu aspartaami täysin turvalliseksi. Itse laitan huomattavasti mielummin aspartaamilla makeutettua mehukeittoa ja juon Cokis Zeroa. Laihtuminen/hoikkana pysyminen on täysin kalorisummapeliä, ite mielummin säästän ne kalorit siinä mehukeitossa tai cokiksessa kun ne maistuvat musta vielä täysin yhtä hyviltä. Mutta kukin tekee toki tavallaan ????.[/QUOTE]

Luepa kirja Petoksen siemenet. Sen tieteellisempaa kirjaa ei olekaan!

Kaikella on hintansa - umamilla ja

Laihuus tai hoikkana pysyminen ei kerro mitään terveydestä.

Kyl se nyt vaan meni jotenkin silleen että ne fenyylialaniinin lähteet jotenkin lamasivat hypotalamuksen jotain ja sit viesti vatsan täyttyminen ei välittänytkään viestiä aivoille että nyt ollaan täynnä.

En siis ikipäivinä syö mitään keinomakeutettua.

Mä lisään rahkaani marjoja tai hedelmiä ja pikkuripauksen sokeria jos tarvis. Teelusikallisessa sokeria on kuitenkin vain reilu 15 kaloria niin eipä vajaa sellainen päivässä tapa.

Runsaasti proteiinia sisältävä = 12g/100g. Tavallisessa on 9.8g/100g.
Maksaahan tuo nyt ainakin tuplasti tavalliseen verrattuna? Mitätön tuo proteiinilisä verrattuna tavalliseen.

Itse syön joko tuoreiden marjojen kanssa kun niitä tarjolla, talvella lasten pilttisoseiden kanssa, lemppareita Piltin mango ja Muksun omenasoseet :)
Näillä menee lapsillekin välipalaksi, niille laitan usein sekaan myös pähkinärouhetta ja kauraleseitä.

Kyl se nyt vaan meni jotenkin silleen että ne fenyylialaniinin lähteet jotenkin lamasivat hypotalamuksen jotain ja sit viesti vatsan täyttyminen ei välittänytkään viestiä aivoille että nyt ollaan täynnä.

Mä lisään rahkaani marjoja tai hedelmiä ja pikkuripauksen sokeria jos tarvis. Teelusikallisessa sokeria on kuitenkin vain reilu 15 kaloria niin eipä vajaa sellainen päivässä tapa.

Niin, monissa niistä on NATRIUMIA, joka kerää nestettä AINA ja se taas näkyy ja tuntuu kauan:-D

Tuolla varmaan joku kertoo sen asian hyvin:
Etsi - karppaus.info :: keskustelufoorumi

Phenylketonuria -ihmiset tulevat siitä todella sairaaksi. Siksi se täytyy merkata kunnolla kaikkiin pakkauksiin. En tiedä tuntevani ketään sellaista, mutta se on perinnöllinen ominaisuus, joka oireilee vain silloin, kun ko ainetta "nauttii".

Harmi, ettei aina voi tietää, mitä joku muu on laittanut herkkuihinsa, mitä muillekin tarjoaa:-(

[QUOTE="paula";30774457]Niin, monissa niistä on NATRIUMIA, joka kerää nestettä AINA ja se taas näkyy ja tuntuu kauan:-D

Phenylketonuria -ihmiset tulevat siitä todella sairaaksi. Siksi se täytyy merkata kunnolla kaikkiin pakkauksiin. En tiedä tuntevani ketään sellaista, mutta se on perinnöllinen ominaisuus, joka oireilee vain silloin, kun ko ainetta "nauttii".

Harmi, ettei aina voi tietää, mitä joku muu on laittanut herkkuihinsa, mitä muillekin tarjoaa:-([/QUOTE]

Aspartaami – Wikipedia

Kuvittelen, että kouluissa ainakin opetetaan perusteellisesti näin olennaiset asiat. Vai olenkohan vaan hyväuskoinen hölmö?

Ongelmahan on siinä, että makuaineet liukenevat parhaiten juuri rasvaan. Ihminen, joka ei sitä tajua, saa laittaa kauhean paljon makeutusainetta, jotta se maistuisi jollekin... Itse lisäisin siihen Ingmannin luomukermaa (ei karrageenia!) ja mantelijauhoa ja vähän maapähkinävoita, sitä makeuttamatonta, esim Bionalla. Mut tämä on vaan sitä perusjuttua:
http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?p=827534#p827534

• Tykkää
Reactions: -roosaruusa-

Yhteistyössä