Mitä kouluaineita ette tajunneet koulussa eikä ne vieläkään oikein suju? Entäs mitkä aineet sujuivat?

Juuri eilen katsoin peruskoulun päästötodistusta ja hämmästyin saamiani arvosanoja. Historia on aina ollut kompastuskiveni, kielet, matikka ja biologia vahvuuksia. Mutta olin sanut esim. uskonnosta ja kemiasta kympin, vaikka uskonto ei kiinnostanut pätkääkään ja kemiantunnilla olin muistini mukaan aina ihan pihalla :D

Niin ja musiikkia en kehtaa edes mainita. Minusta se on aivan sadistinen kouluaine, koska ainakin minun kouluaikanani siinä mitattiin lahjakkuutta,
 
Työäiti
Kuvis ja liikunta kompastuskiviä ;) Lisäksi en koskaan saanut ainekirjoituksesta kymppiä. Ysin saa tekniikalla mutta sitä parempaan täytyy olla jo lahjoja. ;)

Matikka on ollut mulle ehdoton vahvuus, mutta muuten kyllä kaikki muutkin lukuaineet menivät. Se riippui motivaatiosta oliko 9 (ei) vai kymppi (kyllä).
 
Matematiikka.

Tai siis, kyllä ymmärsin, mutta kun on vaan niin pirun tylsää rustata lukuja kaikemaailman kaavojen mukaan ja plaaplaaplaaplaaplaaplaaplaaplaa. :x

Ja ihan yhtä tylsää se on nykyään.

(onneksi pojat ovat aika taitavia siinä, ettei tarvitse läksyissä auttaa)
 
poikia3
Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Mulle koulu oli tosi helppoa, lukemattakin sain kaikista kokeista vähintään 7, mulle mieluisista aineista jopa 9. Minä pitkästyin myös tunneilla, kun jotain asiaa väännettiin niille hitaammin oppiville.
Mä en ees oo koskaan saanut seiskaa. Lukemattakin oppi tunneilla ja sai kokeista 9, jos illalla luki kirjaa, 10.
Nimenomaan noin se meni, kun kuunteli tunnilla numerot olivat 9, noita seiskoja oon saanut ala-asteella, kun en tehnyt läksyjäkään.

Mut muistimpa yhden jutun jota pidin vaikeena, ja joka ei vieläkään ole helppoa, se oli datanomiopintojen binääri- ja heksadesimaaliluvuilla laskeminen. Onneksi niitä ei hirmuisen usein tällä alallakaan tarvitse käyttää ;-D.

 
Äidinkielestä kielioppi oli mulle niin vastenmielistä, että se ei sitten ikinä sujunut. Joten vähän on sijamuodot ja sanaluokat edelleen kadoksissa mulla.
Sen sijaan matikka, fysiikka ja kemia, biologia olivat lempiaineitani. Tietty myös kuvis ja käsityö. Nehän sitten sujuivat ihan helposti ja hyvät numerot oli niissä.
 
Matematiikka, kemia ja fysiikka olivat komapastuskiviä.
Historia, uskonto ja psykologia yms. lukuaineet helppoja
Kuvaamataito ja äidinkieli (ainekirjoitus) olivat suosikkejani ja niissä oli yleensä numerona 9 tai 10
Eniten inhosin liikuntaa ja käsitöitä :(
 
Kemia, fysiikka ja matikka tökki aina, paras numero oli seiska,yleensä mentiin kutosilla ja vitosilla, lukiossa tuli nelosiakin.
Parhaiten sujui kielet, näistä kirkkaimpina englanti ja saksa. Yo-todistukseen tosin lätkäisin M:n (eli kolmanneksi parhaan) niin saksasta kuin ruotsista, jota en koe osaavani kuin välttävästi. Ruotsin kielen opiskelun intoa latisti _uskomattoman_ mul**u opettaja. (englannista tuli E, vaikka L:nä lähti ja se kaivelee yhä)

Nykyisellä ammatinvalinnalla ei ole kielten kanssa paljoakaan tekemistä, sillä mun keskittymiskyvyllä ei yliopistossa istuta. ..vaikka eihän tuota koskaan tiedä.
 
Historiaa inhosin enkä vieläkään tykkää. Sain siitä aina kasin. Enkku oli tylsää, enkä viitsinyt lukea, joten siitä tuli joskus jopa seiska. Nykyään enkku menee hyvin.

Matemaattisista aineista olen aina tykännyt, taidan olla poikkeus.
 
Rukoilijasirkka
Matikka oli hankalaa, samoin maantieto. Liikunta ei ollut mun juttu myöskään. Enkku vaikeaa, koska en opetellut ikinä sanastoa.

Kemia oli ihanaa, mutta fysiikka vaikeaa laskukaavojen takia. Kemian kokeista tuli yleensä 10-. B) Kuvis oli helppoa.

mulla sujuu nykyisin kaikki, mistä olen kiinnostunut, mutta jos joku ei kiinnosta, en saa siihen mitään otetta.
 
Kemiasta en ollut ollenkaan kiinnostunut, en viitsinyt tehdä sen eteen töitä ollenkaan, matikka oli minulle myös joskus kompastuskivi. Kielet olivat mukavia ja helppoja, samoin historia, maantiede, biologiakin.
 
Kemia ja fysiikka, en tiedä mikä niissä oli, mut en kai vaan löytänyt sitä "jujua" niissä aineissa.
Ruotsi oli heikko yläasteella, yritin vaan epätoivoisesti paukuttaa ulkomuistista lauseita, ymmärtämättä kieliopista mitään. Ylioppilaskirjoituksissa kirjoitin ekalla yrittämällä B:n, mut sit luin ihan tosissani ja jotenkin se sitten avautui ihan uudella tavalla, ja nostin sitten kahden arvosanan verran, eli M:ksi.
Äidinkieli on ollut aina mukavaa.
 
näin
Alkuperäinen kirjoittaja TheUnforgiven:
matikka..se oli mulla mukautettunakin mutta en vaan voi ymmärtää sitä :ashamed: samoin kemia ja fysiikka..siksi että ne sisältää kyseistä matikkaa


juuri näin, paitsi ei mukautettuna..mut kun matikka ei luista niin ei kemia ja fyssakaan..

biologia,kuvis ja käsityöt kai ihan ok.
 

Yhteistyössä