MITÄ KOKEMUKSIA LAPIN KESKUSSAIRAALASTA?

lerppu
Siellä on hyvä ja ihana henkilökunta, olen synnytänyt siellä 3 lasta ja kesällä lähden "hakemaan" 4 kläppiä. :LOL:
Ei ole mitään pelättävää, tahdo neuvolasta että saat käydä tutustumassa synnytys osastoon, on sitten tutut paikat kun aika koittaa..muista tahtoa kipulääkettä jos tarvitset..sitä ei tarjota....
 
Huolestunut
Olen pahoillani mutta mun on kerrottava huonompi kokemus. Synnytin ensimmäiseni siellä. Mieheni ei ehtinyt synnytykseen ja minä jouduinkin olemaan salissa yksin suurimman osan ajasta. Ymmärrän kyllä ettei henkilökuntaa ole tarkoitettu kädestä pitäjiksi, mutta ensisynnyttäjälle vähemmän kiva kokemus kuitenkin.
Karvat ajettiin alapäästä ja suolihuuhtelu tehtiin vaikka ne ovat lain vastaisia ellei äiti niitä nimenomaan halua. En voinut tietää tätäkään ensisynnyttäjänä. Oli varmaan kivempi kätilöille! :x
Toisen lapseni synnytin Lohjan sairaalassa ja täällä ihan eri meininki. Koko ajan oli huoneessa joku. Kaikkia synnytysvaihtoehtoja tarjottiin moneen kertaan. Sain kokeilla ammettakin. Roissa en tiedä oliko siellä muuta kuin sänky vaihtoehto....
Ekasta synnytyksestäni on aikaa (97) eli toimet ovat voineet muuttua siitä. Ja toivottavasti ovat!!!!
Tsemppiä sinulle ja kuuntele itseäsi. Usko mitä kehosi viestii synnytyksessä ja mikä tuntuu hyvältä. Muista, että sinä olet ekspertti oman vartalosi ja vauvasi suhteen eikä mikään kätilö.
:flower: :hug:
 
miekin
Mulla vajaa kaks vuotta sitten jäi kammo osastosta, se oli kaamea paikka ja henkilökunnan käytöksessä ois ollut parantamisen varaa. Tuleva synnytys ei niinkään pelota, mutta se, että joutuu sille samalla osastolle joksikin päiväksi, siitä melkein jo näkee painajaisia.
 
marjut109 harmaana
Minä synnytin LKS:ssa pari viikoa sitten ja hyvät muistot jäi vaikka itse synnytys ei "normaalin" kaavan mukaan mennytkään (lopulta päädytiiin kiireelliseen sektioon).
Kätilöt olivat mukavia ja ammattitaitoisia - ainakin minun kohdalleni osuneet. Vaikka heillä kiire olikin - eivät koko aikaa olleet huoneessa mutta minua se ei haitannut kun mies oli mukana. Kävivät kuitenkin säännöllisesti tarkistamassa ja kyselemässä vointia ja miten kivun kanssa pärjää.
Kannattaa käydä tutustumassa paikkoihin etukäteen näin on tutut paikat kun menee synnyttämään.
Siis ihan hyvät kokemukset jäi :wave:
 

Yhteistyössä