Mitä kertoo naamakirja ihmisestä; 30 ystävää tai 150 ystävää?

  • Viestiketjun aloittaja Naana
  • Ensimmäinen viesti
Naana
Olen huomannut,että joilla sata "ystävää",niin kirjoittelu naamakirjassa hilaista,mutta joilla esmes 40 ystävää, kirjoittelu aktiivista ja aitoa molemmin puolin. Oikeesti outoo,että ihmiset haalii sinne ystävikseen kaikenmaailaman tuttuja. Onko cool, että ystäviä on satoja?
 
bdt
No onhan tuosta kai jo tehty tutkimuskin että mitä enemmän niitä on sen vähemmin niihin voi pitää yhteyttä. Nykyajan kotkotuksia. Kilpaillaan ilmeisesti ystävämäärästä.
 
Niiskunen
No mulla on siellä vanhoja koulukavereita, lapsuuden/nuoruudenaikaisia ystäviä ja sit nykyiset ystävät ja yhteensä niitä on 120. Joka päivä kyllä mun sivuilla jotain tapahtuu ja joka kerta kun kirjan avaan niin aina jonkun kanssa keskustelen. :)
 
mimmi
No ihmiset ajattelee tuosta eri tavoin - toiset haluavatkin pitää piirit pienenä ja ottaa vain "ystäviä" naamakirjaansa mutta sitten on meikäläisiä, jotka haluavat sinne kaikenmaailman puolitututkin, koska on mukava kuulla heistäkin ja joskus kysellä kuulumisia. :) Et kuule, ihan miten sen ottaa - cool on molemmat minust.
 
Kun on monta naamakirjaystävää, niin ei kaikkien kanssa millään ehdi päivittäin kirjoittelemaan.

Mutta kyllä mä mun FB-kamujen kanssa edes jotain kirjoittelen. Joidenkin kanssa usein, joidenkin kanssa harvemmin. Läheskään kaikkia en oo kaveriksi hyväksynyt, mutta ihan irl-tutuista ja sukulaisistakin on muodostunut yli sadan ihmisen joukko. Sellaisia, joita näen myös IRL.
 
Joo mulla on kaverina reilu 50 ja likalla on n 400. Mina olen sita ikapolvea, etta kaikki eivat ole hurahtaneet FB. Likalla on puolestaan kavereita/tuttuja niin monessa maassa, etta tuo maara ei ole mikaan ihme.
 
No jaa
Kuulostat, ap jotenkin puolueelliselta. Kirjoituksestasi huomaa heti, että sinulla ei ole satoja ystäviä naamakirjassa (vaikka minulle ystäviesi lukumäärällä ei ole mitään merkitystä).

Voisin kuvitella, että minulla olisi (en siis ole liittynyt tuohon juttuun mukaan) naamakirjassa helposti hirveä määrä ystäviä ja "ystäviä". Miksikö? En ole supersosiaalinen, enkä kaipaa mukamas hienoa listaa sadoista ystävistä, mutta tunnen eri yhteyksien kautta aika paljon ihmisiä. Kouluajoilta, työpaikoista, järjestötoiminnasta, sukulaisia. En silti ajattele olevani sen kummempi tyyppi vaikka tuttavia on paljon.
 
Tihis
Voi jeesus. Siinäkö se on kaverin määritelmä, että päivittäin pitäis pystyä juttelemaan. Eihän sitä IRL:kään kaikkien kanssa jutella päivittäin. Minulla kriteerinä suunnilleen se että sanon terve kun tapaan.
 
No jaa

Niin, ja minä kyllä hyväksyisin kaveriksi esim. ala-aste aikaiset luokkakaverit jne. aivan mahtava tapa tavata ihmisiä joita ei muuten ehkä tapaisi koskaan! Kuulumisien vaihtamista varten kai se facebook on? Järkevämpää kai se on vaihtaa kuulumisia semmoisten kanssa, joita ei usein tapaa kuin jutella netissä tyyppien kanssa joita tapaat päivittäin kuitenkin.
 
Mulla on ehkä just ja just 20 kaveria siellä ja niistäkin osa sellasia, joita mä en ole vuosiin nähnyt enkä tuollakaan sanaakaan vaihtanut. Muutama vanha koulukaveri on ystäväksi pyytänyt ja ne oon sinne lisännyt, mutta ei mua paljon kiinosta kirjoitella niiden kanssa, kun ei ne mun elämääni kuitenkaan millään tavalla enää kuulu. En vaan kehtaa olla lisäämättäkään niitä :ashamed: Mut siitä just huomaa, että jotkut tosiaan kerää puolituttujakin, ihan vaan sen vuoks et on paljon "kavereita".
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja jenni87:
Mulla 30 ja serkulla 300. Nojoo. Sillä on kyllä just sellasia "tutun tutun tädin serkun kissan kaimoja" :D
Just tällaisen mielikuvan mullekkin antavat ihmiset, joilla on satoja kavereita. Sieltä löytyvät kaikki kantakuppilan henkilökunnasta kavereiden kavereihin.
 
Mulla on päälle 300 kaveria, ja kaikki ihan oikeita kavereita eri ajoilta elämästä. Jos joku ulkopuolinen kattois mun profiilia, vois ajatella, etten pidä yhteyksiä, mutta me kirjoitellaan chatissa ja yksityisinä viesteinä, me soitellaan ja tavataan Pidetään naamakirjaa lähinnä kuvienjakopalveluna ja sovitaan yleisempiä tapaamisia sitä kautta...
 

Yhteistyössä