Mitä kallista joulussa on, jos lahjoja ei lasketa mukaan?

  • Viestiketjun aloittaja Milla
  • Ensimmäinen viesti
shihtzu
Alkuperäinen kirjoittaja akkeli:
Kinkku on kallis. Kympillä saa ehkä yhden kilon? sekä lohi on kallista. Muuten jouluruoat on aika edullisia.
Mikä kinkku maksaa noin paljon, 3-4? on täällä kilohinta tolla normikinkulla, jonka minäkin ostan, että ei se minusta mitään kallista ole.
No me ei juurikaan noita jouluruokia osteta, mutta kalliiksi joulun tekee se, että pitää ostaa useamman päivän ruokatarpeet ja usein joulun aikaan herkutellaan luvalla ja syödään muutenkin hyvin.
 
näin
Kaikkihan on valintakysymystä, mutta meillä hintaa nostaa monenlaiset kalliimmat herkut. Meillä jouluun kuuluu esim. mäti, kylmäsavukala, lämminsavukala, graavilohi, sillit, äyriäiset, savustettu poro, salaatit, erikoisjuustot, suklaa, viinirypäleet, muut hedelmät jne.

Osan voisi tehdä itse, mutta harvemmin viitsitään. Kun erilaisia syötäviä on noin paljon, ei mitään yksittäistä syödä määrällisesti paljoa. Joten kun ei ole niin tiukkaa, ettemme voisi hankkia noita, ostamme suurimman osan ennemmin itse, kuin alamme tekemään 50 grammaa graavilohta, pikkupurkin silliä jne. Kerran vuodessa saa herkutella kalliimminkin.
 
Kunnon kinkku se olla pitää:) Mutta joulun pääsee halvakkin, jos itse niin haluaa. Itsellä joulun kohokohta on aina salaattipyötä, jossa on salaatteja joka lähtöö ja vähän vielä enemmänkin. Sitten on kinkkua, laatikoita, perunoita, ruskeaa kastiketta, lohta, rosollia ja muita perusjouluherkkuja. Jälkkäri tietysti päälle. Usein ollut jotain perusjälkkäriä, esim. geishajäädykettä tms.
Itse haluan joka joulu ostaa myös kotiin jotain uutta jouluista.

Mutta omia valintoja kaikki..
 
Gluteus maximus
Kalat, juustot (juustotarjotin pitää aina olla ) ja kinkku on kallista. Meillä on kyllä perinteenä graavilohi, savukalaa ja juustotarjotin sekä erilaisia punaviinejä ja valkkareita.
 

Yhteistyössä