Mitä kaikkea veisin sairaalassa olevalle?

Mietin tässä että mitä kaikkea osaisin viedä sairaalassa olevalle ystävälle, jolla ei ole siellä mitään? Hänen täytyy viettää siellä luultavasti ainakin muutamia päiviä, oli auto-onnettomuudessa.

Hygienia välineitä tietysti (dödö, hammasharja ja -tahna, hiusharja, ponnareita) ja muutama alusvaate. Jotain herkkua ja luettavaa.

Olisiko jollain kokemusta tai muita hyviä ehdotuksia, oma ajatus kun ei tunnu kulkevan yhtään, enkä ole ollut aiemmin vastaavassa tilanteessa.
 
ev
juuri olin itse viikon sairaalassa ja luettavaa kaupasin, samoin jotain herkkuja, vaikken herkkujen perään niin olekaan. mut siellä sairaalasssa ollessa on niin tylsää että kiva jotain mussuttaa.


vaatteet, hammasharjan ym toi mies mulle.
 
Ystäväni on sinkku ja juuri muuttanut omaan yksiöönsä kauemmas paikkakunnalta jossa on nyt sairaalassa, joten kotoa ei hänelle voi tuoda nyt heti mitään (itsekin suuntaan sairaalalle parin sadan kilometrin päästä).
 
"mie"
Mietin tässä että mitä kaikkea osaisin viedä sairaalassa olevalle ystävälle, jolla ei ole siellä mitään? Hänen täytyy viettää siellä luultavasti ainakin muutamia päiviä, oli auto-onnettomuudessa.

Hygienia välineitä tietysti (dödö, hammasharja ja -tahna, hiusharja, ponnareita) ja muutama alusvaate. Jotain herkkua ja luettavaa.

Olisiko jollain kokemusta tai muita hyviä ehdotuksia, oma ajatus kun ei tunnu kulkevan yhtään, enkä ole ollut aiemmin vastaavassa tilanteessa.
Minä veisin kans noi jos pyytäis. Muuten veisin herkkuja ja sanaristikon ajankuluksi.
 
Ystäväni kasvot ruhjoutuivat onnettomuudessa joten kasvokosmetiikka ei tässä tapauksessa toimi. Kysyin ystävältäni mitä hän haluaa/tarvitsee, mutta sen lisäksi mitä tulen saamaan vastauksesksi haluaisin viedä jotain muutakin, joka piristäisi häntä ja jotä hän ei kehtaa/tajua pyytää.

Kiitti kuitenkin hyvistä vinkeistä! :)
 
"himmu"
Olen itse ollut usein sairaalassa ja juuri noita ekassa viestissäsi mainitsemiasi siellä kaipaa! Ostaisin vielä varmeeden vuoksi huulirasvan, jos voi sitä käyttää, se on semmoinen mitä olen itse kaivannut.
 
Huulirasva on hyvä idea!

Muita mitä olen keksinyt on matkashampoo ja -hoitoaine, vartalorasva, pieni pyyhe (joku värikäs), hiusharja, ponnareita ja pinnejä (hän on parturi-kampaamokoulussa).
 
Viimeksi muokattu:
hoizu
sairaalasta saa ainakin kamman, hammasharjan ja -tahnaa, dödöäkin, jos ei oo mitään erityisvaatimuksia niiden suhteen.
Lisäksi jos on mitään vammoja vaatteiden peittämällä alueella, en veisi omia vaatteita kuin kotiutumista varten.

Lehtiä, herkkuja, korvatulpat, kännykän laturi, sisäkengät tai jotkut tossut (sairaalan tarjoamat ovat mielestäni aika epämiellyttäviä jalassa).
 
Minäkään en vie varsinaisesti vaatteita, luotan että joku paikkakunnalla asuvista kavereista käy hakemassa hänelle omat vaatteet ystävän asunnolta. Alushousut ystävä mainistsi viestissään joten niitä käyn ostamassa parit hänelle. En usko että hänellä on erityisiä vaatimuksia hygieniatuotteiden suhteen, mutta ajattelin että ostamalla omat "erityiset" välineet hänelle saisin piristettyä ystävääni.

Kannettava DVD-soitin olisi mahtava jos sellaisen omistaisin :/
 
"himmu"
sairaalasta saa ainakin kamman, hammasharjan ja -tahnaa, dödöäkin, jos ei oo mitään erityisvaatimuksia niiden suhteen.
Minä olen ihan siinä käsityksessä, että noita ei saisi:eek: Ainakaan ei ole koskaan tarjottu ja synnyttämäänkin kun menee, ohjeissa lukee että hygieniatarvikkeet pitää viedä itse. Synnärillä ollessani siellä oli intialaisen näköinen pariskunta, jolle hoitaja selitti mitä omaisten pitää tuoda sairaalaan ja hän luetteli juuri nuo kammat, dödöt ja hammasharjat. Huulirasvana olen joskus saanut jotain vaseliinin tapaista kannettomassa muovitörpössä.
 
JONSERED Karhunkantaja
[QUOTE="himmu";22428348]Minä olen ihan siinä käsityksessä, että noita ei saisi:eek: Ainakaan ei ole koskaan tarjottu ja synnyttämäänkin kun menee, ohjeissa lukee että hygieniatarvikkeet pitää viedä itse. Synnärillä ollessani siellä oli intialaisen näköinen pariskunta, jolle hoitaja selitti mitä omaisten pitää tuoda sairaalaan ja hän luetteli juuri nuo kammat, dödöt ja hammasharjat. Huulirasvana olen joskus saanut jotain vaseliinin tapaista kannettomassa muovitörpössä.[/QUOTE]

Äijä on ollut nyt alun viidettä viikkoa osastolla ja ainoa, jota hän lukemisen lisäksi kaipasi olivat viinirypäleet ja oma shampoo ja hoitoaine. Hammasharja, kampa ja joku shampoo/vartalonpesuaine tulevat talon puolesta.
 
"vieras"
Ehdottomasti huulirasva. Ollessani joskus sairaalassa muutaman vuorokauden jalkaleikkauksn takia, en saanut minkäänlaista huulirasvaa vaikka pyysin pariinkin otteeseen. Että se on kyllä ihan ehdoton. Jotain lukemista, lehtiä vaikka. Nenäliinojakin vois viedä paketin. Jotain hedelmiä, kuten vaikka mandariineja. Jotain huulihapotonta juotavaa veisin myös.
 

Yhteistyössä