Mitä kaikkea tarjoiltavaa 1v -synttäreille?

Eli siis juhlitaan tyttäremme 1v synttäreitä tämän kuun lopussa. Mitä kaikkea olisi hyvä laittaa tarjolle? Vieraita tulee 20-40 hlöä. Mukana myös melko samanikäisiä lapsia...
Ja vieraita tulee myös kauempaa.
 
mietinpä vain, että 2 kakkua varmaan olisi hyvä olla...ja tosiaan joku voileipäkakku tai muuvastaava...
Kauhean vaikea suhteuttaa ruoan määrää tulijoihin, varsinkin kun meille saa tulla alkaen klo12, aina klo 18 asti.
 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja miepä vielä:
Jos kauempaakin tulee väkeä, niin lisäisin listaan vielä joko voileipiä tai voileipäkakkua.
voileipä kakut tulee mahdottoman kalliiks.
mitens jotain pientä suolastanaposteltavaa...prinssinakkei, lihapullii... yms. vois lammittää aina loppuessa ja kaikki vieraat sais lämmintä :)
 
mulla on tällainen suolainen tarjotava joka maistuu aika pienillekin: voitaikina levy (siis se iso ei paloja) tai lehtitaikinalevy kauli pituussuunnassa ohueksi ja voitetele munalla, ripota päälle esim. juustoraastetta ohut kerros, kieritä molemmilta pitkiltä sivuilta keskella, leikkaa n. 1cm siivuiksi ja pellille kiepurat ylöspäin, voitele munalla ja paista 200 asteessa kullanruskeaksi.
Tulee vähällä vaivalla tosi hyvää paljona.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja muumuu:
mulla on tällainen suolainen tarjotava joka maistuu aika pienillekin: voitaikina levy (siis se iso ei paloja) tai lehtitaikinalevy kauli pituussuunnassa ohueksi ja voitetele munalla, ripota päälle esim. juustoraastetta ohut kerros, kieritä molemmilta pitkiltä sivuilta keskella, leikkaa n. 1cm siivuiksi ja pellille kiepurat ylöspäin, voitele munalla ja paista 200 asteessa kullanruskeaksi.
Tulee vähällä vaivalla tosi hyvää paljona.
No joo, itse laittaisin kyllä jotain muuta kuin pelkkää juustoraastetta, eli lisäksi kinkkusuikaleita tai jotain ruokaisampaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja muumuu:
mulla on tällainen suolainen tarjotava joka maistuu aika pienillekin: voitaikina levy (siis se iso ei paloja) tai lehtitaikinalevy kauli pituussuunnassa ohueksi ja voitetele munalla, ripota päälle esim. juustoraastetta ohut kerros, kieritä molemmilta pitkiltä sivuilta keskella, leikkaa n. 1cm siivuiksi ja pellille kiepurat ylöspäin, voitele munalla ja paista 200 asteessa kullanruskeaksi.
Tulee vähällä vaivalla tosi hyvää paljona.
No joo, itse laittaisin kyllä jotain muuta kuin pelkkää juustoraastetta, eli lisäksi kinkkusuikaleita tai jotain ruokaisampaa.
Joo tietty noi voi täyttää vaikka millä, mut noita voi syödä aika pienetki sekä kasvissyöjät :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja muumuu:
mulla on tällainen suolainen tarjotava joka maistuu aika pienillekin: voitaikina levy (siis se iso ei paloja) tai lehtitaikinalevy kauli pituussuunnassa ohueksi ja voitetele munalla, ripota päälle esim. juustoraastetta ohut kerros, kieritä molemmilta pitkiltä sivuilta keskella, leikkaa n. 1cm siivuiksi ja pellille kiepurat ylöspäin, voitele munalla ja paista 200 asteessa kullanruskeaksi.
Tulee vähällä vaivalla tosi hyvää paljona.
mä teen samantyylisiä, mutta väliin kaulin juustoraasteen, leikkaan ohuiksi suikaleiksi ja kiepautan hiukan muotoa. voidellaan munalla ja päälle unikonsiemeniä esim
 

Yhteistyössä