Mitä kaikkea pesette astianpesukoneessa? (muuta kuin astiat)

  • Viestiketjun aloittaja kallu(ppi)
  • Ensimmäinen viesti
Jos on jääkaapissa lasiset hyllyt niin uskaltaakohan noita pestä astianpesukoneessa? Kun se tosiaan on aika vihoviimeistä hommaa, mutta meillä ainakin sais viikottain jonkun hyllyn kuurata... Myöskin uunipellin sais pestä koneessa varsinkin jos paistaa esim. kanankoipia... Vaikka kuinka laitan leivinpaperin niin aina sitä nestettä valuu ohi...Sain muuten tosi hyviä ideoita täältä, kiitos siitä!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Haave:
Jos on jääkaapissa lasiset hyllyt niin uskaltaakohan noita pestä astianpesukoneessa? Kun se tosiaan on aika vihoviimeistä hommaa, mutta meillä ainakin sais viikottain jonkun hyllyn kuurata... Myöskin uunipellin sais pestä koneessa varsinkin jos paistaa esim. kanankoipia... Vaikka kuinka laitan leivinpaperin niin aina sitä nestettä valuu ohi...Sain muuten tosi hyviä ideoita täältä, kiitos siitä!
Kyllä mä pesen ne lasihyllytkin. Samoin kuin ne muoviset osat, jotka on siinä ovessa.
 
dina
harjat ja jotain siivousvälineitä satunnaisesti pesen, pyykkäristä oon pessyt sen pesuainekaukalon apk:ssa. uunipellit, jääkaapin lokerot, liesituulettimen suodattimen ja ja... hmm. no eipä muuta tule mieleen.

leluja en laittais, nuo pesuaineet on melkoista myrkkyä ja helposti pilaa joitain materiaaleja. ne meillä liotetaan ja harjataan ihan käsipelein.
 
:)
Alkuperäinen kirjoittaja vastaus tähän?:
Alkuperäinen kirjoittaja lamppuni ei syty:
Siis miten te ne uunipellit sinne koneeseen laitatte? Mille tasolle?
vastausta?
Pystyssä alakorissa. Yläkori poistetaan siksi aikaa. Takaseinään laitetaan, ainakin meidän koneessa, erillinen suutin yläkorin rupelin vedenottoaukon päälle.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Haave:
Jos on jääkaapissa lasiset hyllyt niin uskaltaakohan noita pestä astianpesukoneessa? Kun se tosiaan on aika vihoviimeistä hommaa, mutta meillä ainakin sais viikottain jonkun hyllyn kuurata... Myöskin uunipellin sais pestä koneessa varsinkin jos paistaa esim. kanankoipia... Vaikka kuinka laitan leivinpaperin niin aina sitä nestettä valuu ohi...Sain muuten tosi hyviä ideoita täältä, kiitos siitä!
Mikset sä paista niitä kanankoipia korkeareunaisessa vuoassa? Niin mä teen aina eikä rasvat karkaa :)

Legot mä pesen pyykkikoneessa, apk:ssa en mitään kovin kummosta: tiskiharjan, liesituulettimen rasvasuodattimet, jääkaapin hyllyjä ja lokeroita.

Tiskirättiä en uskalla siellä pestä, jos vaikka kumminkin tippuu sinne alas ja vesi tulviiiiiii.....
 
hihi
Alkuperäinen kirjoittaja AavikonNorsu:
näitä kun lukee, niin empä enää kahvittele kyläpaikoissa missä on astianpesukone :$
*totaalinen reps*

noh, tuolla logiikalla ei kannata omiakaan astioita enää käyttää syömiseen, nimittäin niistä astioista sitä paskaa ja pöpöjä vasta irtoaakin, ja usein jää ihaniksi bakteerimömmöiksi sinne koneeseen vaikka kuin huollat ja puhdistat.
 

Yhteistyössä