Mitä kaikkea lapselle pitää hankkia kun se menee päiväkotiin?

kaverini selosti pitkän litanian mitä kaikkea lapsella pitää olla päiväkodissa.joka vaatekappaleelle vara-sellainen ja kuulemma pelkät kurahousut ei riitä,pitää olla sadetakkia ja kurakintaat ja vaikka mitä.Putosin jo kärryiltä mitä kaikkea pitää olla.Meillä ei esim ole mitään kuravaatteita ollu koskaan kotona käytössä ku ollaan aina käytetty kosteussuojattuja ulkovaatteita,pitääkö ne ostaa päiväkotiin?voiko ne jättää sinne niin ettei niitä tarvi eestaas kuljettaa? valistakaas nyt vähä tyhmää äitiä joka ei tiedä päiväkotielämästä mitään... :/

Vieras
Kyllä kurakamppeet on hyvä olla sekä paljon vaatekertoja, ettei ihan joka hoitopäivän jälkeen tartte konetta pyöräyttää. Vaatteita kuluu ihan erilailla kuin kotona ollessa.

Meillä on tarhalla kurahousut, sadetakki ja saappaat. Ovat siis siellä aina. Lisäksi olen pitänyt aina kahdet varavaatteet (sisäkäyttöön). Joillaan näyttää olevan varahaalaritkin siellä, mut en mä ole niitä katsonut tarpeelliseksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Kyllä kurakamppeet on hyvä olla sekä paljon vaatekertoja, ettei ihan joka hoitopäivän jälkeen tartte konetta pyöräyttää. Vaatteita kuluu ihan erilailla kuin kotona ollessa.
Meillä kuluu kyllä kotona enemmän vaatetta kuin tarhassa. En tiedä mistä johtuu!!

Miellä kuravaatteet on aina päiväkodissa, jos on viikon aikana menny likasiks niin otetaan perjantaina kotiin ja pestään. Saappaat pitää olla.
Varavaatteita meillä on yleensä ollu parit housut ja pari paitaa mitkä säilytetään pojan omassa kaapissa pk:ssa. Tai se säilytystila on sellanen pieneni boksi naulakon päällä.
Vaippoja jos lapsi niitä vielä käyttää ja sisätossut pitää olla.
Ei meillä ainakaan sen kummempaa ole.

v
meillä on 4v pojalle pkodissa kurahousut sadetakki kumisapaat ne on siellä omalla paikkalla varavaateet on repussa omassa naulakossa aina päiväkodissa vaa jos vahinko niin vaihtoon esim alkkarit ,vara sukat ja vara kalsari,collarit,unilelu ,siinä mitä meillä on aina siellä älä ota paineita aina voi ja pitää kysyä

Äiti
Kyllä meillä lapsilla menee kummallakin päivittäin vaatteet vaihtoon eli aamuisin aina puhtaat vaatteet body/t-paita, pikkarit, sukkahousut/kalsarit, olohousut, pitkähihainen paita. Lisäksi hoitoon mukaan välikampetta ja ulkohaalari/takki+housut. Säiden mukaan hoidossa parhaillaan 2-3 käsineet sekä 2 kengät ja kypärälakit +1-2 päähinettä.

juu no meillä menee 2 lasta hoitoon,kummallakaa ei oo kuravaatteita ja katoin että varmaan sellasia peruscollegehousuja ja -paitoja pitäis varmaan hankkia ku just moni on sanonu että niitä pitää päiväkotilapsella olla enempi ku kotona olevalla.No,onpa hyvä syy lähteä shoppailemaan :D

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja katmat:
toppavaatteita on onneksi niin monet että voin yhdet jättää varalle päiväkotiin.
En mä kyllä oo koskaan jättänyt, enkä oo huomannut muidenkaan jättäneen...
mun päivähoidossa työskentelevä ystäväni,joka mua valisti,sanoi,että heillä on ulkovaatteitaki varavaatteina.Ihmettelin kyllä sitä,mutta toisaalta meidän poika on ainaki sellanen että voin hyvin kuvitella sen kastelevan vaatteensa kesken ulkoilun (kuravaatteista huolimatta) niin että vois tarvita varahaalaria.No,täytyy kysyä sitte ku päästäis sinne tutustuun.

Meillä:
- Sään mukaiset ulkovaatteet. Päiväkodissa kurikset, sadetakki, kurarukkaset ja kumisaappaat.
- Varavaatteina yksi sisävaatekerta lokerossa, eli t-paita, pitkähihainen paita, housut , pikkarit ja sukat.
- Jumppavaatteet ja pikkupyyhe (päiväkoti vaatii nämä ).

Lisäksi päiväkodissa unilelu, valokuva meistä vanhemmista, xylitolpurkkaa/-pastilleita ja lääkkeet (pitkäaikaissairauksiin).

Miellä poika hoidossa pph:lla ja siellä mukana kuravaatteet(housut,takki,rukkaset),kumisaappaat,varavatteet(alkkarit,housut,paita,sukat) ulkovaatteistakin joskus vaihtarit(rukkaset,kypärämyssy,haalari,pipo tms.)sään mukaan. Kaikki nämä ovat säilytyksessä hoitajalla tarvittaessa viedään pyykkiin. Kirpparilta tai huutiksesta olen löytänyt lähes kaiken....

meillä näin
Meillä on pojalle viety pari varavaatekertaa ja unilelu päikkäreitä varten. Kurahousut, kumpparit ja varahanskat on aina päiväkodilla, välillä tietty vaatteet käy kotona pesussa. Meillä ei oo mitään sadetakkipakkoa. Kyllä ne tädit kertoo sit mitä tarvitsee tuoda jos jotain puuttuiskin :)

Yhteistyössä