mitä kadehdit?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Minä kadehdin ihmisiä, joilla on mahtavat vanhemmat, siis hyvä lapsuuden perhe.
Meillä molempien vanhemmat ovat yhteydessä vain, jos hyötyvät jotenkin. Jos ei tehdä duunia heille, niin mitään yhteydenpitoa ei ole.

 
sikke
minä vaan toisten taloudellista tilannetta.eli kivoja lomia,mökkejä,taloja ja autoja. itse kun kituuttelen minimituloilla ja velkaa kaikesta vaikka kuinka paljon...ja kun on jo ihana mies ja lapset,mukavat vanhemmat ja appivanhemmat ei niitäkään voi kadehtia...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja sikke:
minä vaan toisten taloudellista tilannetta.eli kivoja lomia,mökkejä,taloja ja autoja. itse kun kituuttelen minimituloilla ja velkaa kaikesta vaikka kuinka paljon...ja kun on jo ihana mies ja lapset,mukavat vanhemmat ja appivanhemmat ei niitäkään voi kadehtia...
Ei kannata, yleensä velatkin ovat sitä luokkaa.... ;)
 
outolintu
Minä iloitsen kaikkien hyväosaisten puolesta (olkoon hyväosaisuus taloudellista, sosiaalista, emotionaalista, fyysistä, mitä tahansa ) ja olen iloinen siitä että itse voin tehdä elämästäni sellaista kuin haluan. Joskus harmittaa, kun asiat eivät ole niin kuin ne optimaalisesti voisivat olla, mutta silti en kadehdi sitä toiselta.
 
vierasap
Alkuperäinen kirjoittaja outolintu:
Minä iloitsen kaikkien hyväosaisten puolesta (olkoon hyväosaisuus taloudellista, sosiaalista, emotionaalista, fyysistä, mitä tahansa ) ja olen iloinen siitä että itse voin tehdä elämästäni sellaista kuin haluan. Joskus harmittaa, kun asiat eivät ole niin kuin ne optimaalisesti voisivat olla, mutta silti en kadehdi sitä toiselta.
Minäkään en osaa kadehtia mitään sellaista mihin itse voi vaikuttaa:
- omaisuus
- koulutus
- parisuhde
- lapset jne
Mutta negatiivisia tunteita ja harmia siitä, että toisilla on mahtavat vanhemmat ja puolison vanhemmat, ja siten heidän lapsilla mahtavat isovanhemmat, siihen ei voi vaikuttaa itse, ja eikö ole hyvä, että myöntää että joskus harmittaa ja käy kateeksi?
 
Gluteus maximus
sitä, että naapuri saa lapsensa hoitoon ihan milloin haluaa! Suorastaan ärsyttää kun eivät sitten osaa nauttia siitä ajasta jonka saavat olla kahdestaan, vaan marisevat senkin ajan. Ollaan joskus mietitty miehen kanssa, että jos meillä olisi noin niin kirmattaisiin kahdestaan ympäri pääkaupunkiseutua nauttien ja rentoutuen!
 
Huvikummun Peppi harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä kadehdin ihmisiä, joilla on mahtavat vanhemmat, siis hyvä lapsuuden perhe.
Meillä molempien vanhemmat ovat yhteydessä vain, jos hyötyvät jotenkin. Jos ei tehdä duunia heille, niin mitään yhteydenpitoa ei ole.

Kadehdin joskus niitä naisia joiden mies on kotona joka arki-ilta....
Mutta joskus taas säälin :)
Olisi muutenkin mukava nukkua oman miehen kainalossa useammin kuin nyt.
 
Munkin täytyy myöntää, että kadehdin sellaisia lapsiperheitä, joissa molemmat isovanhemmat HALUAVAT osallistua lastenlasten elämään ja auttaa lapsiperhettä jaksamaan. Joissa isovanhemmat eivät malttaisi edes pysyä päivää erossa ihanista lapsenlapsista. Jotka haluavat hoitaa ja paapoa lastenlapsiaan piloille. Nim. miehen vanhemmille 1. lapsenlapsi ja käyneet 2 kertaa katsomassa poikaa vuoden aikana, asuvat 5km päässä. :'( Ovat terveitä, nuoria ja raskausaikana odottivat vielä kovasti ekaa lapsenlasta. :'(
 

Yhteistyössä