Mitä jouluvalmisteluja voi tehdä 1-2kk ennen joulua?

PahaSilmä
Mun jouluvalmisteluihin kuuluu lehden tekeminen. Tai siis mä teen semmosta joululehteä joululahjaksi perheenjäsenille. siinä on sitten artikkeleja minun lapsista ja lasten serkuista ja minusta ja minun miehestä. Meidän koirasta ajattelin tehdä tänä vuonna artikkelin: "tutkivaa journalismia: päivä huumekoirana"

Koneella teen ja sitten tulostan ja niittaan kiinni.

joo, olen outo, mutta se kuuluu jouluun.
 
Fleur de la Cour
Nominä itse nautin tuosta leipomisesta ja ruuanlaitosta niin että se tehdään just ennen joulua ja kaikki tuoreena. Äitini oppeja joita on jäänyt selkärankaan ikusiksi ajoiksi :D .. Mutta lahjoja ostan aina pitkin vuotta, paisti lapselle ja miehelle, koska he eivät useinkaan ihan vielä kesäkuussa ala luetella toiveitaan, no nyt on jo neidinkin joululahjatoiveet tiedossa.. askartelut on aloitettu tytön kanssa, omatekoisia joululahjoja siis ja kunhan syysloman matka on ohi niin joulukorttien teko alkaa.. jokajouluisen jouluvalosykerön selvittelynkin voisi tehdä jo nyt, mutta en ole vielä tehnyt.. Tosissani en silti ole vielä jouluasioissa, laitoin vasta just kotiin kaikki halloweenin kurpitsakoristeet ja polttelen kynttilöitä innolla. Syksyisiä sienikoristeitakin löytyy, joulukoristeet löytää paikoilleen sitten marraskuun lopussa.
 
lady of the lake
Järjestellä kaapit tosiaan ja varsinkin kokeilla tuo jouluvalojen toimivuus ja muutenkin tsekata, että kaikki on suunnilleen tallella ettei tarvi ärsyyntyneenä joulutohinassa mitään etsiskellä :)
 
Laittaa karpaloliköörin maustumaan,hakea jäkälät kukka-asetelmiin, siivota varastot. Aloitella suuritöisimpien koristeiden värkkäys, voi sitte nakata vähäks aikaa kaappiin jos hermot menee kun ei oo pakko heti saada valmiiks! :xmas:
 
MammaMu
Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
Jokohan vois laittaa jouluvaloviritelmät pihalle..Naapurit varmasti tykkäis hyvää täällä idyllisellä ok-taloalueella. :D

Minä virittelen ne hyvissä ajoin, kun vielä tarkenee näpertää ja kiinnittää ilman hanskoja. Valot tuikkaan sitten päälle vasta lähempänä joulua =)
 
mn
mä suunnittelin kun parannun niin teen seuraavat hommat
-siivous, siis kaapit yms. pikku hiljaa niin et ennen joulua ei tarvii tehdä kuin tarkempi viikkosiivous.
-pari kolme kuivakakkua pakkaseen
-joulukorttilista ja kortit ja postimerkit valmiiksi (yleensä mulla on edellist joulusta jääneitä kortteja)
-ostelen lahjoja kun löytää sellasen mikä jollekkin sopii
-joulukoristeet katson läpi, onko ehjiä jne.
- sit muita ruokia sen mukaan miten lähellä joulu jo on.
 

Yhteistyössä