Mitä joulupussiin?

• Viestiketjun aloittaja apuva
  • Ensimmäinen viesti
apuva
Homma on niin, että meillä ei oo rahaa ostaa ns. joululahjoja kenellekään. No, kuitenkin ajattelin tehdä sellaiset joulupussit sukulaisille sekä ystäville. Mitäs niihin vois laittaa? on sekä aikuisia ja lapsia, ja pussit ei oo mitkään kovin isot (panostan niihin, teen ne itse ;))

lapsille karkkeja tai sit niitä sellasia minipalapelejä (riippuu iästä) ne ei maksa paljoa.
Aikuisille vaikka niitä ihan mini pulloja alkosta jotain likööriä tms. tai sitten ihan vaan karkkeja. Ja kyllä tuo aiemmin ehdottettu kahvi tai teekin on tosi kiva juttu jos vaan pussiin sellanen mahtuu.
Periaatteessa edullisesti saisit jos teet ite nuo pussit ja sit teet myös ne karkit niihin.

Kynttilät on aina kivoja, samoin karkit ja keksit vaikkapa. Noitahan vois tehdä myös itse, niin sais kivan persoonallisia =)

Mites olis sitten esim. joku kaunis koriste, jonka voi ripustaa kuuseen? Piparkakkumuotti? Eli jotain sellaista kestävämpää muistoa myös...

vieras
meillä pentuna koulussa oli semmoinen pussi ja siellä oli omena, pipari, pulla, jokunen karkki ja joku joulu koriste tai muu vastaava. siitä omenasta tuli kiva joulun tuoksu.

ap
kiitos paljon ihanista vastauksista :)
ajattelinkin että voisin itse tehdä sinne karkkeja ja pipareita itse. Ja muistipeliä ajattelin lapsille lisäksi (itsetehty tietenkin) ja aikuisille oli vähän auki. Mutta pullot, joulutee tai -kahvi olivat tosi kivoja ideoita. Tietty kynttilät myös. eli pussit on sellaisia ns. kolmion mallisia ja ajattelin että panostan niiden koristeluun ja jouluisuuteen. Mutta nyt minulla on hyviä ideoita, kiitos teidän, eli eikun tekemään pussukoita pikkuhiljaa (niitä pitää tehdä 25) ;)

hellurei
Kävi mielessä, että lapset vois tykätä myös jouluisista värityskuvista tai puuhatehtävistä, jos sellaisia jostain sattuis löytämään. Olis aattoillan puuhaa :)

ap
Alkuperäinen kirjoittaja hellurei:
Kävi mielessä, että lapset vois tykätä myös jouluisista värityskuvista tai puuhatehtävistä, jos sellaisia jostain sattuis löytämään. Olis aattoillan puuhaa :)
heippa!
tätäkin mietin... Se tuli mieleen ns. lorupussisysteemistä että tekisi lapsille sellaiset puuha-/herkkupussit. Tosin sit pitäis varmaan vähän suurentaa pussin kokoa, mutta eihän se haittaa :)

koppis
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ajattelinkin että voisin itse tehdä sinne karkkeja ja pipareita itse. Ja muistipeliä ajattelin lapsille lisäksi (itsetehty tietenkin) ja aikuisille oli vähän auki. Mutta pullot, joulutee tai -kahvi olivat tosi kivoja ideoita. Tietty kynttilät myös. eli pussit on sellaisia ns. kolmion mallisia ja ajattelin että panostan niiden koristeluun ja jouluisuuteen. Mutta nyt minulla on hyviä ideoita, kiitos teidän, eli eikun tekemään pussukoita pikkuhiljaa (niitä pitää tehdä 25) ;)
25!!!! No ei ihme, ettei ole varaa kalliisiin lahjoihin. Noikin tulee maksamaan tosi paljon, kun on noin paljon, vaikka et kallista sisältöä laittaisikaan per pussi. Me ei osteta aikuisten kesken toisillemme mitään, lapsille vaan ja sit tietty esim. mies ostaa vaimolle ja vaimo miehelle mut ei "vieraille aikuisille" mitään. Tosi ihana silti tuo sinun pussukkaidea!

ap
Alkuperäinen kirjoittaja MEK:
Onpa kivoja ideoita! =) Harmi vaan, kun kaikki ei osaa arvostaa itsetehtyjä juttuja. :/
niinpä, mutta nyt ei ainakaan meillä ole muuhun varaa. Että jos ei tykkää niin heittää sitten vaikka pois.
Mä ainakin tykkäisin enemmän ite ajatuksella ITSE tehdystä kun kaupasta ostetusta krääsästä tai ainaisesta suklaarasiasta

ap
Alkuperäinen kirjoittaja koppis:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
25!!!! No ei ihme, ettei ole varaa kalliisiin lahjoihin. Noikin tulee maksamaan tosi paljon, kun on noin paljon, vaikka et kallista sisältöä laittaisikaan per pussi. Me ei osteta aikuisten kesken toisillemme mitään, lapsille vaan ja sit tietty esim. mies ostaa vaimolle ja vaimo miehelle mut ei "vieraille aikuisille" mitään. Tosi ihana silti tuo sinun pussukkaidea!
Siis niitä pussukoita on sen takia noin monta, että ajattelin että jotain pientä vaan sinne laitan. Muuten en ostele lahjoja kun omille siskoille ja vanhemmille. Ja pojan kummeille on aina tehty itse, niin nyt ajattelin että kun tehdään heille "herkkupussit" niin tehdään myös heidän lapsille.

.
-itse tehty sinappi on myös ihana lahja! :p
-jos osaat kutoa, tee villasukkia tai tumppuja
-heijastin voisi myös olla kiva
-itse tehdyt marinoidut valkosipulinkynnet ja hillot, marmeladit?

vieras
Jos teet noin monta pussia, niin aika edullisesti saat esim. näin. Pussiin paperiin käärittyjä karkkeja, pipareita, omenat, vanhanajan kiiltokuvat tai tarrat ja joulukoriste (esim. sellainen joulukoristepussukka, jossa sisällä vaikka 10 pientä koristetta ei paljon maksa ja saat moneen pussiin täytettä). Entä jos aikuisille jakaisi pikkupussukoihin rusinoita, pähkinöitä, manteleita ja kanelitangon, siihen kaveriksi vielä jouluglögiä tai pipareita.

tässä jotain
Itse tehden heijastimia. Hae kangaskaupasta tai citymarketista heijastintarraa ja sitten leikkaat askarteluhuovasta vaikka kukan muotoisia paloja ja pyöreä heijastintarra keskustaksi. Edullista on.

Itse tehden marmeladia, nekkuja, riisimurokarkkeja, sinappia, hilloa, tai vaikka ihan tavallisia pipareita kauniisti koristeltuina. Kuivakakut ovat yleensä myös suosittuja.

Kutoen noin moneen pussiin villasukat tai lapaset ovat aika työlästä. Jos sen sijaan kutoisit jouluaiheisen pannulapun. Kuvioksi vaikka punainen omena, poro, tonttu, piparipossu, joulukuusi..

Yhteistyössä